Slovenija: pobude za elektrifikacijo osebnih avtomobilov Slovenija: pobude za elektrifikacijo osebnih avtomobilov
Conot, Center odličnosti nizkoogljične tehnologije pri Kemijskem inštitutu, je pobudnik elektrifikacije osebnih avtomobilov v Sloveniji in je od leta 2009, ko je bil ustanovljen,... Slovenija: pobude za elektrifikacijo osebnih avtomobilov
Conot: ključni igralci so Kemijski inštitut, Letrika in Renault.

Conot: ključni igralci so Kemijski inštitut, Letrika in Renault.

Conot, Center odličnosti nizkoogljične tehnologije pri Kemijskem inštitutu, je pobudnik elektrifikacije osebnih avtomobilov v Sloveniji in je od leta 2009, ko je bil ustanovljen, že opravil nekaj ključnih raziskav.

Ena od pomembnih ugotovitev je ta, da že tako maloštevilne električne polnilnice povečini programsko niso posodobljene, kar pomeni, da se marsikateri sodobnejši elektromobil na njej ne more napolniti. Da bi se ognili temu problemu, na katerega nimajo vpliva, izhajajo iz drugega kota – da naj bi se večina elektromobilov polnila le doma ali na delovnem mestu.

Raziskave so pokazale, da je v Sloveniji dnevno kar 383 tisoč avtomobilskih migrantov, od tega 108 tisoč samo v Ljubljani. Vsi ti predstavljajo populacijo, ki bi že lahko uporabljala elektromobil z najsodobnejšo tehniko, ki omogoča do 200 kilometrov dometa. Pri Conotu tako menijo, da bi slovenska elektromobilnost lahko temeljila na dnevnih migrantih, ki v povprečju ne prevozijo 100 kilometrov poti dnevno.

E-Twingo: študentsko delo. Motor zanj prihaja iz Letrike in je enak kot v Twizyu.

E-Twingo: študentsko delo. Motor zanj prihaja iz Letrike in je enak kot v Twizyu.

Aktivni igralci Conota so Kemijski inštitut, ki je pomemben razvijalec materialov za baterije za osebna vozila v svetu, Letrika, ki razvija in izdeluje elektromotorje in nadzorne enote za električne pogone, ter Renault, ki že ponuja nekaj električnih vozil. S prodajo so v Evropi pričeli leta 2011 in v le treh letih ugotavljajo skokovito naraščanje prodaje tovrstnih vozil. Projekcija pa je še lepša.

V Evropi je skoraj 80 odstotkov električnih vozil prodanih v le štirih državah: Norveški, Franciji, Nemčiji in Veliki Britaniji, glavne znamke pa so Nissan, Renault, Tesla, Volkswagen in BMW. Renault načrtuje prodajo elektromobilov v Sloveniji prihodnje leto, Renaultova posebnost pri tem poslu pa je, da dajejo pogonske baterije v najem. S tem odpade skrb zanje, saj jih, če odpovedo, preprosto zamenjajo. Mesečni najem stane od 50 (za model Twizy) do 79 (Za Zoe) evrov.

Renault ponuja tri zanimive elektromobile: Twizy, ki bi lahko zamenjal skuterje in podobne pri dostavi manjših predmetov, komercialni Kangoo, ki bo najverjetneje nosil največji delež prodaje tudi v Sloveniji (večina službenih vozil za dostavo v mestih), in osebni Zoe, ki je čisto resen in privlačen osebni avtomobil velikosti Clia.◄

Renault Twizy (levo) in Zoe: v Evropi že naprodaj, v Sloveniji morda že drugo leto.

Renault Twizy (levo) in Zoe: v Evropi že naprodaj, v Sloveniji morda že drugo leto.

Foto: VK