Avtomobilski teden 51, 2021 Avtomobilski teden 51, 2021
Prvi Teslin avtopilot otrok Lahko bi rekli, da je to mogoče samo na drugi strani Atlantika, torej v ZDA. In seveda je povezano s... Avtomobilski teden 51, 2021

Tesle so udobne, varne in te do bolnišnice pripeljejo samodejno …

Prvi Teslin avtopilot otrok

Lahko bi rekli, da je to mogoče samo na drugi strani Atlantika, torej v ZDA. In seveda je povezano s prav tako ameriško Teslo.

Septembra zjutraj sta zakonca Yiran  in Keating Sherry, doma v okolici Filadelfije, peljala triletnega sina v vrtec. Ko sta ga oddala, je visoko noseča Yiran dobila popadke. Odpravila oziroma odpeljala sta se proti prvi bolnišnici, toda obstala v gostem prometu. Ko je postalo jasno, da se ne bosta pravočasno pripeljala do bolnišnice, je Keating vključil avtopilota, torej avtonomno vožnjo, in pomagal ženi roditi. Ko sta končno prispela do bolnišnice oziroma ju je tja pripeljala Tesla – ni znano, za kateri model je šlo –, so ugotovili, da je otrok zdrav, mama pa tudi. Ta je kasneje časopisu oziroma spletni strani portala Philadelphia Inquirer povedala, da nekaj časa  ni vedela, ali naj pospeši porod ali poskuša počakati, da se bodo pripeljali do bolnišnice. Končno se je odločila in otrok je prišel na svet. Kot je še povedala, so jo takoj po porodu oziroma po tistem, ko so jo vendarle za nekaj časa zadržali v bolnišnici, stalno obiskovale bolniške sestre in spraševale, ali se je otrok res rodil med vožnjo s Teslo …

No, tako torej, Elon Musk si lahko reče, da je to prvi otrok, ki se je rodil v ‘njegovem’ avtomobilu, ki ga ni vodila ali upravljala človeška roka, pač pa avtopilot. Seveda bi moral zraven dodati, da ameriške oblasti preiskujejo skoraj 200 prometnih nesreč, v katere so se tudi zaradi avtopilota oziroma avtonomne vožnje zapletle Tesle. Nekako se zdi, da tega ne bi storil.

***

Po enajstih letošnjih mesecih so lahko zelo zadovoljni pri Hyundaiju in Kii, ki jima gre na evropskih trgih zelo dobro.

EU: novembra znova navzdol, na letni ravni enako kot lani

Podoba, ki jo riše evropski avtomobilski prostor oziroma prostor Evropske unije, je v letošnjem letu nekako toplo-hladna. Bolj hladno oziroma v minusu so predvsem zadnji meseci, kar seveda ni dober obet za prihodnje leto. Kakorkoli že, tudi novembra je bila prodajna krivulja upognjena navzdol, na letni ravni pa je tako rekoč enaka kot je bila lani v tem času.

Novembra je bilo v EU prodanih 713 tisoč avtomobilov, kar je bilo 20,5 odstotka manj kot novembra lani. To je že peti zaporedni mesec v minusu, hkrati pa po obsegu prodaje najskromnejši november vse od leta 1993. Je pa zanimivo, da so med vsemi trgu EU le trije beležili rast v tem mesecu, in sicer v Bolgariji, na Irskem in v Sloveniji.

Na letni ravni je stanje tako rekoč enako kot je bilo oziroma je bila prodaja v tem času manjša za 0,04 odstotka (8,9 milijona vozil). Razlogi so znani – avtomobilov je manj kot kupcev, kar se sicer zdi sladka zadrega, a resnica je precej drugačna. K temu, da minus ni bistveno večji, so v glavnem pripomogli največji evropski trgi z eno, toda omembe vredno izjemo – Nemčijo. Medtem ko so v Franciji, Italiji in Španiji beležili plus, je Nemčija padla za več kot osem odstotkov, prodanih pa je bilo 2,39 milijona osebnih avtomobilov. Upoštevaje znano dejstvo, da je nemški trg največji v EU in da narekuje prodajni tempo, hkrati pa vse kaže, da se zadrege, ki tarejo tako rekoč vse evropske avtomobilske hiše, v prihodnjem letu ne bodo rešile, se zdi napoved za 2022 precej problematična. Sedaj je tudi na dlani, da december, ki je lahko avtomobilsko dokaj pomemben mesec, prav zaradi pomanjkanja avtomobilov letošnje statistike zanesljivo ne bo popravil. Kako je šlo letos tovarnam?

Na prestolu največjega v EU po obsegu prodaje ostaja koncern Volkswagen (VW) s skupno prodajo 2,25 milijona vozil. To je bilo za 1,6 odstotka manj  kot lani v tem času. Stellantis, ki prav tako kot VW združuje veliko avtomobilskih imen, je za svoje avtomobile našel 1,96 milijona kupcev. To je bilo po podatkih Acea, evropskega združenja proizvajalcev vozil, za 0,4 odstotka več kot lani. Ampak ker je Stellantis nastal šele pred slabim letom dni, je očitno, da so zgolj sešteli prodajo vseh tovarn, ki tedaj še niso bile pod enotnim lastniškim pokrovom. To seveda ni povsem primerljivo, je zgolj pokazatelj stanja. Francoski Renault se nekako ne more izviti iz negativnih številk – letos je prodal 922 tisoč vozil ali 9,9 odstotka manj kot lani. Gre pa skupini Hyundai, ki ima pod seboj prav tako korejsko Kio, zelo dobro. Obseg posla na evropskih trgih je zrasel za krepkih 20,4 odstotka (763 tisoč avtomobilov). S tem je ta skupina prekosila BMW, Toyoto, Daimler in Ford, kar zanesljivo pomeni, da ugaja evropskemu kupcu, pa tudi, da je zadreg pri dobavah nekaj manj kot pri konkurentih …

***

Clotilde Delbos je skoraj zamajala tradicijo Automobile Club de France.

Ko avtomobilski klub ne sprejema žensk …

Menda se svet spreminja, z njim pa tudi ljudje, navade in vse, kar spada zraven. Ni vedno oziroma ni nujno, da je tako.

Automobile Club de France (ACF) ima kar 126-letno zgodovino in velja za najstarejše tovrstno združenje na obli. Upošteva tradicijo in jo hkrati neguje tako zvesto, da se sem in tja pojavi zadrega. V tradiciji tega združenja je tudi, da prvim ljudem francoskih  najpomembnejših avtomobilskih skupin oziroma tovarn podelijo častno članstvo. Ko so konec leta 2018 aretirali Carlosa Ghosna, predsednika skupine Renault in tudi prvega človeka zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, je njegovo mesto v Renaultu zasedla Clotilde Delbos. In sloviti ACF se je znašel v škripcih, kajti članstvo je dovoljeno samo moškim. Predsednik kluba, 74-letni Louis Desanges, je menil, da bi Delbosovi lahko dodelili članstvo oziroma status, ki ga imajo ali bi ga lahko imele žene članov kluba. S tem bi nekako zadostili tradiciji, pa tudi če bi to storili, bi bilo to prvič, je bil prepričan Desanges. Problem je rešila Delbosova sama, kajti omenjeno delovno mesto je zasedala zgolj začasno, saj je žezlo prvega na vročem stolu Renaulta kmalu prevzel Luca de Meo. Delbosova je ostala znotraj Renaulta, se bo pa – če se to že ni zgodilo – sloviti francoski avtomobilski klub kmalu znašel v novih zadregah, kajti na vodilnih mestih francoske avtomobilske industrije je kar nekaj žensk. Linda Jackson že nekaj časa vodi Peugeot, hišo, ki ima v francoski avtomobilski zgodovini precej daljšo tradicijo kot ACF …

Janez Kovačič

Preberite tudi