DS 9: slovenska predpremiera DS 9: slovenska predpremiera
In Francozi so znova dobili predsedniško limuzino. To je DS 9, ki je duhovni naslednik Citroëna C6 in ki bo na našem trgu naprodaj... DS 9: slovenska predpremiera

DS 9: žarometa presenetita z vrtljivimi vijoličnimi vstavki, imata pa pet programov osvetlitve ceste.

In Francozi so znova dobili predsedniško limuzino. To je DS 9, ki je duhovni naslednik Citroëna C6 in ki bo na našem trgu naprodaj v začetku prihodnjega leta.

Zgodba se je pravzaprav začela leta 1955 z oblikovno in tehnično revolucionarnim Citroënovim modelom DS, ki so ga izdelovali celih 20 let, nadaljevala z aerodinamičnim CX (ime namiguje na količnik upora zraka) leta 1974 (17 let proizvodnje), nato leta 1989 z XM (11 let izdelave) in končno po 5-letnem premoru s C6, ki je na trgu zdržal povprečnih sedem let. Zdaj je – po osmih letih – čas za novo znamko DS in njeno veliko limuzino s suhoparnim imenom 9.

DS 9 se je rojeval dlje, kot so načrtovali; delno je k temu pripomoglo dejstvo, da je Citroën od začetka načrtoval izdelavo tega modela zgolj na Kitajskem, kjer pa so imeli ravno v tistem času opravka s prekinitvijo skupnega podjetja med PSA in Changan Automobile. Tako so ga javnosti predstavili slabo leto kasneje, to je februarja lani, na kitajskem trgu so ga pričeli prodajati letos marca, v Evropi letos jeseni, na naš trg pa, kot rečeno, prihaja po novem letu.

  • 5VK_3268a
  • 5VK_3265a
  • 5VK_3284a
  • 5VK_3283a
  • 5VK_3267a
  • 5VK_3291
  • 5VK_3269a
  • 5VK_3274
  • 5VK_3307a
  • 5VK_3276
  • 5VK_3279
  • 5VK_3310
  • 5VK_3297
  • 5VK_3287
  • 5VK_3290
  • 5VK_3296
  • 5VK_3292a
  • 5VK_3293a
  • 5VK_3301

Kako daleč v prihodnost so gledali pri PSA, pove dejstvo, da se DS 9 oblikovno v veliki meri zgleduje po konceptu Citroën Metropolis iz leta 2010. V spomin na originalni DS ima DS 9 (rumeni) pozicijski lučki ob vrhu zadnje šipe in vzdolžno kromasto letev na motornem pokrovu.

Nova 4-vratna limuzina tehnično temelji na ne več novi platformi PSA EMP2, ki jo je leta 2013 vpeljal C4 Picasso II, odtlej pa je podpirala in še podpira številne modele tega koncerna, vključno z denimo novim 308, z novo Astro in celo s Toyotinim (osebnim) dostavnikom ProAce, a tudi z DS 7 Crossbackom in s 508. Je pa v primeru DS 9 platforma precej raztegnjena, medosje do 2,9 metra in skupna dolžina na 4,93 metra – kar je skoraj na las enako kot pri Citroënu C6 …

Ker gre za veliko, prestižno limuzino in ker gre za Citroën, no, za DS, je jasno, da je velik poudarek na luksuzu v notranjosti: usnje napa, alcantara, pa gretje, zračenje in masaža tudi na zadnjih sedežih, tiha notranjost, ozvočenje Focal (s 14 zvočniki) in filigransko dodelani detajli, ki so od začetka (2015) značilni za to novo znamko.

Tudi tehnika je tiste sorte, ki služi prestižu – tu seveda izstopa podvozje, ki mu pri udobju pomaga kamera, ki nadzira cesto pred vozilom in pošilja ustrezne signale podvozju, da se ta lahko pravočasno odzove na neravnine. Asistenčni sistemi so seveda zadnje generacije, vključno s samovoznostjo druge stopnje, z nočnim vidom (infrardeča kamera) in naprednim samodejnim parkiranjem. Delno prestižu služijo tudi pogoni, ki so iz družine E-Tense: najprej bo na voljo s 165-kilovatnim priključnim hibridom, kasneje pa še s 184- in 265-kilovatnim, slednjega smo spoznali že v Peugeot 508 Sport Engineered.

Redko je v navadi, da predpremiera prinese tudi cene avtomobilov in tudi tokrat je tako, verjetno pa bo najcenejši DS 9 pri nas stal slabih 50 tisoč evrov.◄

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.