Avtomobilski teden 30, 2020 Avtomobilski teden 30, 2020
Porsche: padec, a ne prevelik Je že res, da je pandemija koronavirusa izjemno močno udarila po avtomobilski industriji, a je tudi res, da so... Avtomobilski teden 30, 2020

Porsche 911 sicer ni bil najbolje prodajani Porsche, a je bil posel z njim letos kljub vsemu za dva odstotka ugodnejši.

Porsche: padec, a ne prevelik

Je že res, da je pandemija koronavirusa izjemno močno udarila po avtomobilski industriji, a je tudi res, da so med posameznimi tovarnami kar velike, sem in tja presenetljive razlike. Porsche, to slovito germansko avtomobilsko ime, dokazuje, da kriza ni bila ali ni enaka za vse.

V letošnjega pol leta je tovarna iz Zuffenhausna prodala dobrih 116 tisoč vozil. Rezultat je bil za vsega 12 odstotkov skromnejši kot v primerljivem lanskem obdobju. To je nedvomno dosežek, ki dokazuje oziroma potrjuje izjemno uspešnost hiše ter pravilnost tržne in gotovo tudi finančne usmeritve. Zanimivo je, da je bil v omenjenem času najuspešnejši Porsche športni terenec Cayenne, saj jih je bilo prodanih več kot 39 tisoč, medtem ko je Macan, ki je bil zadnje čase tržno uspešnejši, zaostal za približno štiri tisoč vozil. Izjemen pa je dosežek legendarnega Porscheja 911. Prodanih je bilo nekaj manj kot 17 tisoč vozil, kar pomeni, da se po obsegu posla sicer ne more primerjati s prej omenjenima športnima terencema, vendar je bila njegova prodaja za približno dva odstotka večja od lanske v tem času! In za povrh se je dobro prijel tudi električni Taycan, saj se je zanj odločilo skoraj 4.500 kupcev.

Kitajska je tudi v teh časih ostala najpomembnejši trg za nemško tovarno, saj je bilo tam prodanih dobrih 39 tisoč vozil, kar je bil ‘le’ sedemodstotni padec. Sicer se je prodaja najbolj znižala doma, torej v Nemčiji, saj se je za Porscheje odločilo malenkost manj kot 11 tisoč kupcev oziroma 25 odstotkov manj kot lani. ZDA prav tako ostajajo prostor, kjer gre Porscheju dokaj dobro, čeprav je bil posel skromnejši za 20 odstotkov in si je ta nemški športni avtomobil omislilo nekaj več kot 24 tisoč kupcev. In sedaj je treba počakati le še na finančno plat prodaje, pri čemer skoraj ni dvoma, da bo izplen nekaj skromnejši kot je bil lani, a kljub temu ugodnejši kot pri veliki večini konkurentov.

***

Carlos Ghosn: poslovni rezultati Renaulta in Nissana so patetični.

Ghosn: niso mi pomagali

Seveda tudi v teh dneh ni mogoče mimo Carlosa Ghosna. Zdi se, da preudarno skrbi, da ne bi bil pozabljen. Tokrat se je pokomentiral poslovne rezultate Renaulta in Nissana in nekaj malega zanikal oziroma razkril tudi v zvezi z njegovim spektakularnim pobegom lanskega decembra iz hišnega pripora na Japonskem.

V francoskem časopisu s častitljivo tradicijo Le Parisien so zapisali, da so lanski in tudi sedanji poslovni izidi tako francoskega Renaulta kot japonskega Nissan, dveh najpomembnejših členov zveze, po Ghosnovem mnenju ‘patetični’. Aktualni slabi poslovni rezultati obeh tovarn niso posledica pandemije, pač pa pomanjkanja jasnega vodenja, je prepričan nekdanji prvi človek zveze, ki je ta hip v rodnem Libanonu. Obe družbi sta stagnirali, ni več prave povezave med vodstvi obeh hiš, pač pa zgolj problematična oddaljenost, je prepričan Ghosn. Ob tem je stanje ponazoril z naslednjim primerom: od lanskega novembra do letošnjega junija se je vrednost delnic General Motorsa zmanjšala za 12, Toyote za okoli 15 odstotkov, medtem ko je vrednost delnic Nissana v tem času padla za 55 in Renaulta celo za 70 odstotkov. Vsi avtomobilski proizvajalci se srečujejo s težavami in problemi, ki jih je povzročila pandemija, toda očitno je, da pri Renaultu in Nissanu to rešujejo bistveno slabše kot konkurenca, je še dodal nekdanji veliki bos zveze Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ob tem počasi razkrivajo nekatere podrobnosti njegovega bega z Japonske konec lanskega leta. Ghosn ostro zanika navedbe, da naj bi mu pri begu in njegovi organizaciji pomagali družinski člani, zlasti druga žena Carole in otroci iz prvega zakona. Posebej omenjajo 29-letno Mayo Ghosn, ki je zaposlena pri Zuckerbergovi dobrodelni organizaciji in je končala študij na sloviti ameriški univerz Stanford. Japonski preiskovalci so namreč ugotovili, da je bila nekaj dni pred Ghosnovim pobegom, torej 29. decembra lani, v Tokiju in se tam srečala tako z očetom kot Petrom Taylorjem. To je bivši pripadnik ameriških zelenih baretk, ta hip v ameriškem zaporu, ker ga skupaj s sinom sumijo organizacije Ghosnovega pobega. Kakorkoli že, pobeg je menda velika sramota za japonski pravosodni sistem, pri čemer jim je v skromno tolažbo to, da se jim doslej kaj takšnega še ni zgodilo …

***

Je FCA na pragu dizelske afere?

Nemčija: sporni Fiatovi dizelski motorji

Diesel-Gate bi moral biti že dolgo v pozabi, a je vse bolj jasno, da je njen rep dolg in še daljši. Vse kaže, da utegne imeti svoj škandal tudi koncern Fiat oziroma FCA (Fiat Chrysler Automobiles) in posamezne znamke znotraj koncerna.

Te dni so nemški preiskovalci ‘obiskali’ pisarne koncerna v Nemčiji, nekaj njihovih italijanskih kolegov pa tudi prostore tega konglomerata v Italiji. Razlog? Kot kaže, so v nekaterih modelih Fiata, Jeepa in Alfe Romea, ki jih poganjajo dizelski motorji Multijet, odkrili programsko opremo, katere naloga je bila podobna kot pri Volkswagnovih dizelskih agregatih. Čeprav so ti motorji sicer prestali laboratorijski test in tam ni bilo nič narobe, naj bi ob običajni uporabi oziroma vožnji bili izpusti škodljivih plinov bistveno večji kot jih je deklariral proizvajalec. V Nemčiji pravijo, da naj bi bilo s to sporno programsko opremo ‘okuženih’ vsaj 200 tisoč vozil zgolj v Nemčiji. Torej – bomo videli, ne?!

Janez Kovačič