Avtomobilski teden 28, 2023 Avtomobilski teden 28, 2023
Prvi Cybertruck iz ameriškega Austina Pri Tesli in predvsem Elonu Masku, njenemu lastniku in izvršnemu direktorju, bi morali biti že vajeni, da marsikaj napove,... Avtomobilski teden 28, 2023

Po skoraj štirih letih od predstavitve se je v ameriškem Austinu rodil prvi Teslin Cybertruck.

Prvi Cybertruck iz ameriškega Austina

Pri Tesli in predvsem Elonu Masku, njenemu lastniku in izvršnemu direktorju, bi morali biti že vajeni, da marsikaj napove, a se marsikaj tudi ne uresniči ali pa se to zgodi bistveno kasneje. Velja tudi za Cybertruck, nekakšen terenski pickup, ki bi se moral na trgu pojaviti pred dvema letoma. Pa se doslej še ni.

Novembra 2019 je Elon Musk predstavil Cybertruck in napovedal, da bo serijska izdelava tega oblikovno in zanesljivo tudi tehnično precej neobičajnega avtomobila stekla čez nekako dve leti. Tudi zaradi tega je Tesla veliko pridobila na borzi, saj se je pred skoraj dvema letoma njena tržna kapitalizacija povzpela na fantastičnih 1.000 milijard dolarjev. Pri tem ni – saj to se ve – vztrajala prav dolgo, vendar pa se je tedaj pridružila peterici ameriških predvsem tehnoloških podjetij, ki so dosegla takšno vrednost. Po današnji vrednosti delnice je Tesla vredna nekako 50 do 60 odstotkov manj … Kakokorli že, tudi Cybertruck je precej pripomogel k meteorskemu tržnemu vzponu ameriške tovarne, pa čeprav je bil šele v povojih. Sedaj iz Tesle prihaja novica, da so v teksaškem Austinu izdelali prvi Cybertruck.

Ob tem Elon Musk ni hotel natančno odgovoriti, kdaj bo v resnici stekla serijska izdelava tega avtomobila, kajti, kot je dejal, »gre za radikalno obliko in prav takšno tehnologijo, ki zahteva veliko znanja in potrpežljivosti.« Kot kaže sedaj, naj bi bil avto na voljo v treh pogonskih variantah: z enim motorjem in dosegom okoli 400 kilometrov ter ceno nekako 39.900 dolarjev, z dvema motorjem in dosegom okoli 500 kilometrov ter ceno 49.900 dolarjev in s tremi motorji ter z dosegom, ki naj bi presegal 550 kilometrov, pri čemer naj bi zanj hoteli okoli 70 tisoč dolarjev.

Po nekaterih napovedih naj bi Tesla letos izdelala okoli 1,78 milijona vozil, od tega tudi 2.000 Cybertruckov. Bomo videli.

***

Carlos Ghosn: ve kaj ali zgolj ugiba?

Ghosn: partnerja se zavzemata za zelo omejeno sodelovanje

Na relaciji Renault-Nissan, ki ob japonskem Mitsubishiju sestavljata zvezo, očitno ni tako mirno kot se zdi. Vsaj tako meni Carlos Ghosn, nekdanji predsednik zveze, ki sedaj živi v Libanonu. Vse od njegove aretacije konec leta 2018 je zveza v negotovosti in to kljub temu, da naj bi se letos že dogovorili za dokončno ureditev stanja. Recimo, da Carlos Ghosn ve marsikaj, kar drugi ne povedo – ali pa zgolj ugiba.

Ghosn je tako prepričan, da si tako Nissan kot Renault prizadevata za »zelo majhno in omejeno sodelovanje«. Če to drži, potem je vse tisto, kar je prihajalo v zadnjih dveh letih in predvsem v zadnjega pol leta, pravzaprav lažno ali zavajajoče. Bolj ali manj je namreč znano, da je v zvezi nezadovoljen predvsem Nissan, pri čemer ga moti navzkrižno lastništvo, ki je v izrazito korist Renaulta (ta ima ali je donedavnega imel v svojih rokah 43,5 odstotka vrednosti japonskega partnerja). Letos naj bi to uredili, tako da naj bi bila partnerja po tej strani enakopravna – vsak po 15 odstotkov vrednosti drugega. S tem naj bi se dokončno uredili skaljeni odnosi, pri čemer naj bi se Nissan odločil, da tudi obilno investira v Renaultovo električno strategijo, saj Francozi za njeno uresničitev potrebujejo veliko denarja. Če ima torej Ghosn prav, to pomeni, da bo zveza še naprej vegetirala. To zanesljivo ne bo dobro ne za enega ne za drugega, pa tudi za Mitsubishi, ki je nekako ob strani, ne. Ampak Carlos Ghosn je po drugi strani vendarle človek, za katerim je razpisana Interpolova tiralica in je (verjetno) zelo daleč od pravih informacij.

***

Koncern Volkswagen je junija dosegel v Evropi zelo dober rezultat.

Uspešno avtomobilsko polletje v Evropi

Podatki oziroma statistika o prodaji osebnih avtomobilov v Evropi in še posebej v Evropski uniji (EU) predstavljajo obvezno čtivo vseh tistih, ki so tako ali drugače povezani z avtomobilsko pločevino. Polletje je s tega zornega kota vendarle kazalec, ki verjetno napoveduje dogajanje do konca leta – čeprav niti ni nujno, da je vedno tako. Svoje k temu dodaja junij kot zadnji mesec prvega dela leta, pri čemer velja, da je to obdobje, ko so avtomobili še nekako v ospredju.

V prvega pol leta je bilo v Evropi (članice EU, Efta in Velika Britanija) prodanih 6,6 milijona osebnih avtomobilov oziroma za krepkih 18 odstotkov več kot lani v tem času. Uspešen je bil junij, saj je bilo prodanih 1,27 milijona avtomobilov, kar predstavlja 19-odstotno povečanje v primerjavi z lanskim junijem. To je že enajsti zaporedni mesec, ko je bila prodaja avtomobilov v plusu. Med tovarnami oziroma avtomobilskimi korporacijami je bil junija v ospredju koncern Volkswagen (VW) s prodajo nekaj več kot 325 tisoč avtomobilov. To je bilo za skoraj 27 odstotkov več kot lanskega junija, kar je nedvomno zelo prijazen dosežek. Koncern Stellantis je za svoje avtomobile našel 210 tisoč kupcev (minus 2,5 odstotka), tretji je bil Renault (133 tisoč vozil ali 3,5 odstotka več kot lani), četrti BMW s prodajo skoraj 84 tisoč avtomobilov (15,8 odstotka več), peti pa Mercedes-Benz (dobrih 63 tisoč vozil ali 7,8 odstotka več).

Še nekaj besed o električnih baterijskih avtomobilih (EBA). V Nemčiji, avtomobilsko največji oziroma najpomembnejši evropski državi, so junija registrirali skoraj 53 tisoč EBA. Številka je bila kar za 64 odstotkov višja kot junija lani, pri čemer je prav omeniti, da so v Nemčiji na začetku leta občutno zmanjšali subvencije. In najbolje prodajani EBA v Evropi v tem času? Kdor je stavil na Teslo Y, je zmagal.

Janez Kovačič