



BYD velja za največjega kitajskega izdelovalca elektrificiranih avtomobilov, ki pa ambiciozno pogleduje tudi po evropskem prostoru.
BYD prvak kitajskega avtomobilskega trga
Šanghajski avtomobilski salon je pred dnevi odprl svetovno avtomobilsko pomlad, pri čemer ne gre le za reinkarnacijo tovrstnih velikih avtomobilskih prireditev, ki jih je vse manj, pač pa tudi za dokaz kitajske avtomobilske pomembnosti. O velikosti in s tem pomembnosti kitajskega avtomobilskega prostora že dolga leta ni kakšnega posebnega dvoma, toda vse bolj postaja očitno, da se okoliščine spreminjajo hitreje, kot je bilo to mogoče pričakovati še pred nedavnim.
Prav na omenjeni prireditvi, ki je bila predvsem v znamenju kitajskih električnih baterijskih oziroma elektrificiranih avtomobilov, so razkrili, da je kitajski Build Your Dream (BYD) v letošnjem prvem polletju prodal največ avtomobilov na tem trgu. S tem je prekosil tudi nemški Volkswagen, ki je bil v primerljivem obdobju po pisanju Automotive News Europe vodilni vsaj od leta 2008. BYD je za svoje avtomobile našel 440 tisoč kupcev, medtem ko je VW s prodajo 427 tisoč vozil nekoliko zaostal. BYD sicer velja za največjega kitajskega izdelovalca elektrificiranih avtomobilov, pri čemer gotovo ni zanemarljiv podatek, da je VW v omenjenem obdobju prodal vsega šest odstotkov tako gnanih vozil. »BYD je zelo, zelo močan,« je vse skupaj komentiral Oliver Blume, prvi mož tako korporacije VW kot tudi prestižnega Porscheja. Za zdaj je BYD pomemben predvsem doma, kajti v letošnjih prvih treh mesecih je v globalnem pogledu prodal okoli 550 tisoč vozil. Toda ambicije so velike, saj kitajska tovarna računa, da bo lansko prodajo okoli 1,8 milijona zgolj elektrificiranih vozil letos povečala vsaj na okoli tri milijone. Če bi se osredotočali zgolj na domači avtomobilski trg, bi bilo verjetno to nekaj težje dosegljivo, tako po postaja očitno, da je v njenem fokusu tujina in kot vse kaže predvsem Evropa. Toda ob tem je nespregledljivo še nekaj.
Že lani je postalo jasno, da t.i. tradicionalne avtomobilske hiše, kamor štejejo predvsem evropske, ameriške in deloma tudi japonske, na Kitajskem izgubljajo svoj pomen oziroma dominantnost. To še posebej velja na trgu elektrificiranih vozil in še nekaj bolj pri poslu z električnimi baterijskimi avtomobili. V eni izmed raziskav navad oziroma želja kitajskih kupcev avtomobilov so ugotovili, da so tradicionalne tovarne še v prednosti tedaj, ko gre za nakup oziroma prodajo avtomobilov s klasičnim pogonom (bencin in dizel), medtem ko pri električnih baterijskih avtomobilih ti vse bolj zaupajo domačim tovarnam. Te menda zmorejo bolje ustreči sem in tja nekoliko neobičajnim željam kitajskih kupcev, ki se ob vsem drugem navdušujejo nad opremo oziroma dodatki, ki omogočajo karaoke v avtomobilu ipd. Upoštevaje dejstvo, da je kitajski trg tudi največji trg za te avtomobile, se zdi tržno prvenstvo BYD v letošnjem prvem trimesečju manj senzacionalno. Nekaj drugega pa bo, ko se bo, če se seveda bo, zgodilo na evropskem ali kakšnem drugem velikem trgu.
***

Številke, tudi o prodaji avtomobilov, so pomembne, če niso točne ali zgolj približno točne, pa seveda zavajajoče.
Koliko je marca prodal nemški Volkswagen?
Menda je nekdanji britanski politik Winston Churchill, ki gotovo ni močno vplival le na politiko svoje države, pač pa zlasti na oblikovanje sveta (in predvsem Evrope) po drugi svetovni vojni, nekoč dejal, da zaupa le tisti statistiki, ki jo se sam pripravil. Glede na to, da številke, takšne in drugačne, bistveno vplivajo na dogajanje kjerkoli že, je nedvomno pomembno, ali so točne in s tem verodostojne. Recimo.
V enem izmed osrednjih slovenskih časopisov se je o dogajanju na svetovnem avtomobilskem trgu in s tem tudi v Evropi razpisal analitik ene izmed slovenskih borznih hiš. To bi smelo pomeniti, da razpolaga(jo) s podatki (statistiko), ki so verodostojni, saj to omogoča ustrezno učinkovitost njihovega dela in zaupanje trga, vlagateljev. Tako je bilo zapisano, da je korporacija Volkswagen (VW) v Evropi marca prodala malenkost več kot milijon avtomobilov oziroma vozil ali bistveno več kot lanskega marca. Podatek je nedvomno fascinanten in to kljub temu, da je bil VW lani nekoliko za japonsko Toyoto, ki je – nekaj več o tem v članku spodaj – ohranila lovoriko največje avtomobilske korporacije na obli. Če bi torej veljale številke, zapisane v tem članku, bi si lahko VW zagotovil mesto največjega na obli že veliko pred koncem letošnjega leta. Seveda to ne drži. Kaj o tem poroča Acea, evropsko združenje izdelovalcev vozil?
Marca je ves koncern Volkswagen (VW) v državah EU prodal nekaj več kot 275 tisoč avtomobilov; jasno je, da je bil v ospredju matični VW, za njim pa Škoda, Audi, Seat ipd. V letošnjem prvem trimesečju se je na kontu korporacije nabralo nekaj več kot 680 tisoč avtomobilov. Naprej. V letošnjih prvih treh mesecih je bilo v EU prodanih 2,65 milijona avtomobilov, če zraven prištejemo še članice združenja Efta (Islandija, Norveška, Švica) in Veliko Britanijo, se je za novo avtomobilsko pločevino v omenjenem obdobju odločilo 3,23 milijona kupcev. Torej tisto o VW in njegovi prodaji zgolj v enem mesecu v Evropi ni bilo točno. Ampak – je o tem sploh smiselno pisati?
Verjetno je. Slovenski prostor (in gotovo tudi preostali evropski) je poln opozoril in napotkov, kako je treba v časih inflacije ohraniti vrednost denarja s pametnim investiranjem. In borzne hiše ‘vam lahko pomagajo s pametnimi nasveti, ki temeljijo na podatkih oziroma dejstvih’. Skoraj pozabljeni britanski državnik je vsaj v primeru statistike (podatkov) vedel, kaj in o čem govori …
***

Toyota bZ4X tudi letos oziroma za sedaj orje ledino Toyotine električne baterijske prisotnosti na trgu.
Toyota ohranila vodstvo
Poslovno leto se je na Japonskem končalo z zadnjim dnem marca. Ta zamik nekoliko megli sliko poslovnega in tudi finančnega dogajanja v primerjavi z drugimi državami, vendar so primerjave bolj ali manj natančne. To pomeni, da je japonska Toyota tudi v letu 2022/23 ostala na vrhu letvice največjih izdelovalcev vozil oziroma avtomobilov.
Japonska avtomobilska korporacija je ob tem objavila tudi podatke o proizvodnji in prodaji v minulem poslovnem letu. Tako so izdelali 9,3 milijona vozil, kar je bilo nekaj manj kot so načrtovali, saj so računali na izdelavo okoli 9,7 milijona vozil. Razlogi so znani – pandemija, pomanjkanje nekaterih sestavnih delov, ki se jim ni mogla izogniti niti Toyota, prekinjene dobavne verige ipd. Je pa v tem času tovarna prodala 9,61 milijona vozil, kar je bilo za nekako 100 tisoč več kot leta 2021/22, pri čemer (še) ni znano, kako je v tem pogledu poslovala Toyota in kako Lexus kot njen premijski del. Je pa po drugi strani po svoje zanimiv naslednji podatek: v letošnjih treh mesecih je bilo prodanih več kot 17 tisoč električnih baterijskih Toyot. Morda se ne zdi veliko, toda verjetno še ni pozabljeno, da je japonska korporacija v letu 2022 prodala vsega 22 tisoč teh avtomobilov …
Janez Kovačič