



Finalisti Autobest 2018: zmagovalec bo znan 15. decembra.
Letos smo pri žiriji Autobest zaradi močne konkurence v finale (namesto običajnih pet) uvrstili šest avtomobilov, ki ustrezajo našim kriterijem. Že drugo leto zapored smo jih preskušali na cestah okoli Pavie pri Milanu ter na poligonu ASC v Vairanu, ki je domače preskuševališče testnikov priznane italijanske revije Quattroruote.
***
Ni moglo biti drugače: polovica finalistov odraža čas, v katerem živimo. Športni terenci in križanci so fenomen, za katerega se vsi po malem sprašujemo, kdaj mu bo zmanjkalo sape. Tudi Linda Jackson, prvo ime znamke Citroën, je v svoji predstavitvi modela C3 Aircross v Vairanu postavila retorično vprašanje, kako dolgo še lahko pričakujemo (takšno) rast prodaje tovrstnih avtomobilov. Grandland X in T-Roc, ki sta nedavno obogatila ponudbo športnih terencev pri Oplu oziroma Volkswagnu, le dokazujeta, da mnogi (če ne vsi) še pošteno računajo na lep denar iz tega poglavja. Jan Theuner, šef produktnega marketinga pri Volkswagnu, napoveduje, da bodo v naslednjih 10 letih deleži prodaje teh avtomobilov še rasli: v Evropi s sedanjih 27 na 36 odstotkov, v ZDA s 40 na 45 in na Kitajskem s 43 na kar 49 odstotkov! Že danes je vsak tretji prodan avtomobil športni terenec! Thomas Overhaus (programski direktor majhnih in srednjih vozil) ter Jean-Philippe Kempf (produktni PR) iz Opla ugotavljata, da se je prodaja segmenta, v katerega sodi njihov Grandland X, v zadnjem desetletju potrojila!
To pa seveda še vedno ne more biti dovolj velik razlog, da bi zanemarili današnjo klasiko, kar potrjujejo tri kombilimuzine v našem finalu. Stefan Münzinger, direktor razvoja majhnih vozil pri Fordu, pri tem ugotavlja, da v Fiestinem avtomobilskem razredu kupci vse bolj posegajo po bolje opremljenih (dražjih) različicah. Roberto Toro, šef produktnih komunikacij pri Seatu, potrjuje globalno uspešnost tega segmenta: kar 80 odstotkov Ibiz izvozijo v 75 držav sveta. In medtem ko sta Fiesta in Ibiza neposredna tekmeca, je Civic že za razred večji in s tem bolj družinsko naravnan. Nik Pearson (šef Hondinega evropskega oddelka PR) in seveda vsi pri Hondi so lahko zadovoljni: novi Civic se izjemno dobro prodaja, pričakujejo pa kar tretjinsko globalno povečanje prodaje Civica v naslednjih dveh letih.
Vseh šest ima torej izjemne razloge za uspeh na trgih. Kot vedno pa predstavitve finalistov ob našem skupnem preskusu niso mišljene kot ponovitev mednarodnih predstavitev; predstavniki morajo podati prepričljivo mnenje, zakaj bi prav njihov kandidat zaslužil lovoriko Autobest 2018.
Na kratko. Linda Jackson se sklicuje predvsem na izjemno priljubljenost takoj ob začetku prodaje njihovega modela Citroën C3 Aircross: v Evropi so že prejeli 25 tisoč naročil, kar je nedvomno dober razlog za dobro voljo pri Citroënu in dokaz dobrega paketa avtomobila. Pri Fordu se sklicujejo na 4 desetletja tradicije modela Fiesta, na bogato izbiro znotraj modela, na videz, na tehnologijo in na vozno dinamiko, za katero pravijo, da je vodilna v segmentu. Tudi pri Hondi se sklicujejo na devet (sedanja je 10.) generacij tradicije in uspeha Civica, a tudi na videz, dinamiko vožnje, nizke stroške lastništva, praktičnost, varnost in kakovost izdelave. Kar 50 tisoč naročil je trden argument tudi za Opel Grandland X, predvsem pa menijo, da ima brezhibna karoserijska razmerja, da ga je lahkotno peljati, da ima na voljo največ (med našimi tokratnimi kandidati) asistenčnih sistemov, da ima zelo prostorno in udobno notranjost, da ima sistem OnStar in da (spet med kandidati) ponuja največ za svojo ceno. Za Ibizo pri Seatu pravijo, da postavlja nova merila v segmentu glede oblike, uporabnosti, dinamike, udobja, kakovosti, tehnologij in čustev, hkrati pa izpostavljajo bogato ponudbo motorjev, asistenčne sisteme, povezljvost in v splošnem dobro ponudbo opreme. Pri Volkswagnu pa kot popotnico modelu T-Roc poudarjajo 15 let izkušenj s športnimi terenci (Touareg), športne in nežno terenske zmogljivosti, čustveno noto, kompaktne mere in vsesplošne značilnosti avtomobilov te znamke, ki jih seveda ima tudi T-Roc.
Zdaj vlada ‘predvolilni molk’ in kot vsako leto bodo rezultati glasovanj 31 članov žirije Autobest znani 15. decembra. To je še manj kot dva tedna …
Vinko Kernc
Foto: David Andersen, Mladen Alvirović, Oleg Vasylevskyi, Vinko Kernc