



Novi Audi A4 v limuzinski ali izvedbi Avant je še poudaril svojo karoserijsko eleganco, čeprav pri tovarni priznavajo, da spremembe niso revolucionarne. Tudi ni bilo prave potrebe oziroma razloga.
Tisto, kar je za BMW serija 3 in za Mercedes-Benz razred C, to je za Audi A4: najbolje prodajani Audi vseh časov. V svoji peti generacijski izvedbi (nasledil je prav tako uspešni Audi 80), ki se sedaj vozi na slovenski avtomobilski prostor, računa na kakšnih 400 do 500 kupcev. Če se prodajni načrt uresniči, in letošnji podatki o več kot 20-odstotni rasti posla z avtomobili premijskega razreda so zelo spodbudni, potem utegne A4 zasesti mesto drugega najbolje prodajanega avtomobila v srednjem razredu v teh krajih.
Peta generacija A4 tako v limuzinski kot izvedbi Avant ponuja karoserijsko podobo, ki se ni izjemno spremenila. Ni revolucija, priznavajo tudi pri Audiju, vendar so prepričani, da so naredili velik korak naprej. V dolžino sta se obe karoserijski izvedenki potegnili za tri centimetre na 473 centimetrov, vendar je novinec celo shujšal – do 120 kilogramov, kar je odvisno od motorja in karoserije. Morda utegne biti najbolj opazna prednja maska – še vedno velika oziroma zajetna, vendar različna glede na opremski paket. Avto je ohranil karoserijsko eleganco – velja tudi za Avanta – značilnosti, ki je tako rekoč nujna v premijski druščini. Bistveno ugodnejši je količnik zračnega upora (limuzina 0,22, Avant 0,26), posledično pa tudi poraba (celo za 21 odstotkov) in seveda izpust CO2, kar je v sedanjih okoliščinah tako rekoč usodnega pomena.
Notranjost ponuja skoraj prestižno okolje: izvrstna ergonomija, lični merilniki, kakovostni materiali, smisel za podrobnosti in še marsikaj. Čeprav komaj kaj daljši in z 282-centimetrsko medosno razdaljo, bistveno za notranjo prostornost, je tudi na zadnji sedežni klopi dovolj prostorno in udobno – prejšnje generacije se s tem niso mogle izrazito pohvaliti. Na voljo so tri oblike volanskega obroča in štiri izvedbe prednjega sedeža, v zadku pa 480-litrski prtljažnik (limuzina), ki ga je mogoče povečati na 965 litrov, medtem ko kombijevski Avant ponuja precej več – od 505 do 1.510 litrov.
Z motorji in vsem drugim, kar spada zraven, Audi A4 nikoli ni bil podhranjen. Tako je tudi po novem: sedem motorjev (trije bencinski TFSI in štirje dizelski TDI) v razponu moči od najmanj 110 kilovatov (150 ‘konjev’) do 200 kilovatov oziroma 272 ‘konjev’, trije menjalniki (6-stopenjski ročni, 7-stopenjski S Tronic in 8-stopenjski Tiptronic) in dve vrsti pogona (na prednji kolesni par in sloviti štirikolesni Quattro). Ob običajnem podvozju je za dodaten denar na voljo t.i. dinamično krmiljenje (odvisno od hitrosti vožnje in kota zasuka volana), pa dve varianti podvozja z uravnavanjem blaženja (športno ali udobno). Morda je najbolj fascinantna ponudba asistenčnih elektronskih sistemov, ki dokazujejo, da se vloga voznika počasi, vendar zanesljivo zmanjšuje. Povrh je A4 pri Euro NCAP dosegel najboljšo oceno, torej pet zvezdic, kar ima tudi tržno vrednost.
Cene seveda niso skrivnost. Najcenejša bencinska izvedenka (1.4 TFSI Basis) v limuzinski varianti je naprodaj za 31.900 evrov, najcenejša dizelska (2.0 TDI Basis) za 35.900 evrov (limuzina) oziroma za 38.360 evrov, kolikor stane Avant.◄
Foto: VK