Hyundai Kona: na slovenskem trgu Hyundai Kona: na slovenskem trgu
  Mali cestni terenec havajskega imena so prvič predstavili leta 2017 in po skoraj natanko šestih letih njegovo drugo generacijo. Ta je zdaj naprodaj... Hyundai Kona: na slovenskem trgu

Hyundai Kona: nova podoba s količnikom upora zraka 0,27.

 

Mali cestni terenec havajskega imena so prvič predstavili leta 2017 in po skoraj natanko šestih letih njegovo drugo generacijo. Ta je zdaj naprodaj pri nas in sicer za najmanj 26 tisoč evrov.

V primerjavi s prejšnjo generacijo ima nova Kona za 6 centimetrov daljše medosje, za slabih 15 centimetrov več dolžine, za slabe tri več širine in za centimeter več višine. S tem je krepko narastel tudi prtljažnik – s prejšnjih 378 na 466 litrov, te pa je moč postopno (zadnja klop je deljiva v razmerju 40:20:40) povečati do 1.300 litrov (prej 1.316 litrov).

Povečano medosje in neobičajno tanka sedeža (85 mm) botrujejo večjemu notranjemu prostoru: zadaj je za 77 milimetrov več prostora za noge in 11 za glavo, pa tudi za širino (zadaj 1.402 mm) pravijo, da je največja v segmentu. Ta je kar pester, med najbolj prepoznavnimi pri nas so denimo Captur, 2008, CX-3 in Vitara.

Zunanjost je povsem drugačna kot doslej, na njej so oblikovalski elementi, ki jih je prinesel Ioniq 5, pa spredaj in zadaj ozka svetlobna trakova, oglati koloteki, v črno plastično zaščito odbijačev vgrajeni žarometa in zadnje luči in podobno. Fotografije vsekakor povedo več, le tega ne, da je za Kono s klasičnimi pogoni na voljo 11 in za hibridne 9 barv, pri vseh pa je streha lahko črna.

  • XVK_8793
  • XVK_8773ca
  • XVK_8787a
  • XVK_8789a
  • XVK_8775a
  • XVK_8770
  • XVK_8771
  • XVK_8777
  • XVK_8783
  • XVK_8780
  • XVK_8779
  • XVK_8782

Še bolj drugačna je notranjost, ki je bolj podobna tistim v električno gnanih vozilih – kar seveda ne čudi, saj so tokrat najprej razvili električno različico Kone in jo šele po tem prilagodili klasičnim pogonom. Zaslona sta tako tu dva enakih mer (12,3 palca) in seveda služita merilnikom in infozabavnemu sistemu. Na voljo so tri notranje barvne kombinacije, avdio sistem Bose, številna odlagalna mesta (tudi na račun za volanski obroč postavljene prestavne ročice), brezžična povezljivost in polnjenje telefonov (15 W), 2+2 vhoda USB, 12-voltna vtičnica, posodobitve preko oblaka, spletna navigacija in tako naprej.

Pogonom so namenili tri klasične in dva terenska vozna načina, sicer pa so za zdaj na voljo trije pogonski sklopi. Osnovni je T-GDi 120 (1.0, 88,3 kW), sledi T-GDi 198 (1.6, 146 kW), na koncu pa še 1.6 GDI Hybrid (103,6 kW). Menjalniki so za prva dva ročni (6) ali robotizirani (7), za hibride pa dvosklopčni (6). Motor T-GDi 198 je na voljo tudi s 4-kolesnim pogonom.

Skupaj s tremi osnovnimi paketi opreme in našteto mehaniko je v ceniku 18 klasično gnanih in tri hibridne različice. Najcenejši je T-GDi 120 Style (26.000 €), skoraj tri tisočake je dražji z robotiziranim menjalnikom. Najdražji te vrste je T-GDi 120 Impression z robotiziranim menjalnikom, kar stane 32.600 evrov.

Le 2.300 evrov je v osnovi dražji T-GDi 198. Če je opremljen s 4-kolesnim pogonom, stane najmanj 30.500 evrov, najdražji takšen pa je spet s paketom Impression ter z robotiziranim menjalnikom (37.100 €). Pri tem je treba omeniti še paket N-Line, ki nadgrajuje paketa Premium ali Impression, stane pa 900 evrov.

Tri hibridne različice se razlikujejo zgolj v paketih opreme; najcenejša stane 32.400, najdražja pa 36.300 evrov.

Letos naj bi po mnenju zastopnika pri nas prodali okoli 200 novih Kon, prihodnje leto pa kakih 500.◄

Foto: VK