Alpine A290: na slovenskem trgu Alpine A290: na slovenskem trgu
  Slovenski zastopnik je sicer uradno predstavil Alpine A290 hkrati s predstavitvijo Renaulta 5 E-Tech Electric februarja letos, tokrat pa ga je ponudil tudi... Alpine A290: na slovenskem trgu

Alpine A290: prikupen, a z zmogljivostmi surov malček.

 

Slovenski zastopnik je sicer uradno predstavil Alpine A290 hkrati s predstavitvijo Renaulta 5 E-Tech Electric februarja letos, tokrat pa ga je ponudil tudi na kratko vožnjo. Naj ponovimo: Alpine A290 stane pri nas najmanj 38.700 evrov oziroma ob upoštevanju EKO subvencije 32.200 evrov.

Tokrat so posebej izpostavili nekaj posebnosti tega malega, električno gnanega športnika. V prvi vrsti so to trije posebni gumbi na volanskem obroču: rdeč gumb OV služi hitremu štartu (Launch Control) in hkrati največji moči elektromotorja, črn Drive Mode izbiri vozne dinamike in moder RCH nastavitvi intenzivnosti rekuperacije.

Med sedežema je, v primerjavi z R5, drugačna sredinska konzola, skoraj takšna kot v A110. Na njej izstopajo trije gumbi (D, N, R) za upravljanje menjalnika.

Poleg tega velja opozoriti še na razširjen informacijski sistem, v katerem je precej več podatkov o vožnji, športno-dirkaška školjkasta sedeža, pa morda tudi avdio sistem, ki je žlahtnejši kot v Petici in zmore dodati intenzivnejši zvok pogona v notranjosti.

Med spremembami je tudi kup tehničnih izboljšav v smeri športnosti. Nosilci motorja so tu aluminijasti, zavore so tu enake kot pri A110, podvozje ima hidravlične blokade hoda krakov, zadnja prema je večvodilska, podvozje bolj togo, Michelin pa je posebej za A290 predstavil tri različice gum. Razdelitev mase je pri A290 43 odstotkov zadaj in 57 spredaj, masa vozila pa znaša manj kot tono in pol, točneje 1.479 kilogramov.

  • XVK_7318ca
  • XVK_7313a
  • XVK_7310a
  • XVK_7323
  • XVK_7325
  • XVK_7327
  • XVK_7311
  • XVK_7312
  • XVK_7315sh
  • XVK_7332sha
  • XVK_7330
  • XVK_7331
  • XVK_7329
  • XVK_7328
  • XVK_7316

V primerjavi z R5 je zaradi športno razširjene karoserije A290 s 3,99 metra dolžine za slabih 7 centimetrov daljši, z 1,82 metra širine za slabih 5 centimetrov širši, a z 1,52 metra višine tudi za slaba dva višji. Prtljažnik meri, odvisno od različice, od 300 do 326 litrov.

Na izbiro sta dva motorja. Šibkejši zmore 285 Nm in 130 kW, močnejši pa 300 Nm in 160 kW. Pogonska baterija zmore 52 kilovatnih ur, kar omogoča do 380 (pri 160-kilovatnemu motorju 364) kilometrov vožnje po ciklu WLTP. Največja hitrost šibkejše različice je 160, močnejše pa 170 kilometrov na uro, do 100 pa pospešita v 7,4 oziroma 6,4 sekunde.

Ponudba A290 obsega štiri različice. GT (130 kW) stane, upoštevaje tudi subvencijo, 32.200 evrov, GT Premium (130 kW) in GT Performance (160 kW) 35.200 in GTS (160 kW) 37.700 evrov. Posebna različica ob začetku prodaje je Premiére Edition, ki stane 41.700 evrov.

Hkrati s to predstavitvijo so pri specialistu za Alpine za naš trg v Lescah pospremili na letošnji Mahle eco rally v Novi Gorici dva uveljavljena dirkača. To sta voznik Manu Guigou in sovoznik Emilien Le Borgne, ki sta z A110 Rally R-GT tu že zmagala, minuli vikend pa sta bila prva v točnosti kategorije 2.

Nekoč slavna avtomobilska znamka Alpine, ki jo je ustanovil Jean Rédélé in poimenoval po gorovju, kjer je sam z avtomobili najbolj užival, letos v novodobni obliki praznuje 70 let obstoja. V tej luči so pripravili omejeno serijo A110, ki bo naprodaj konec aprila, za prihodnje leto napovedujejo prihod novega modela A390 (električno gnani križanec velikostnega razreda Mégana), v letu 2027 pa na trge pride novi A110. Za marsikoga žal električno gnan.◄

Foto: VK, Alpine