Kaj se lahko lepšega zgodi novinarju na službeni poti: na Bookingu išče sobo z omrežjem Wi-Fi, jo najde, rezervira, pride tja, mu gospa na recepciji da uporabniško ime in geslo in pravi, da itak ne bo povezave, ker je hotel poln.
Francija*? Ma kakšna Francija, Maroko. Ma niti ne Maroko, Zimbabve. Nekje ob Zambeziju.
***
Najbolj odmevna novica iz avtomobilizma zadnjih dni je ‘poroka’ med koncernom PSA in Oplom. Salon je, izhajajoč iz tega, odgovoril na pomembno vprašanje: Chevrolet, ki ga je GM pred leti, da ne bi hodil preveč v zelje Oplu, umaknil, se vrača v Evropo. Drugo vprašanje ostaja odprto: kaj si ob tem misli Sergio Marchionne, ki je nedavno na vse pretege snubil GM k združitvi.
Nekateri mediji, celo tisti najbolj posvečeni, so oznanjali, da je novi Opel Crossland X že nastal na osnovi te finančne povezave. Hm. Najbrž ni čisto res – znamke med seboj sodelujejo že lep čas, med drugim, na primer, si PSA in BMW delita (nekatere) motorje, pa nista v nikakršni finančni povezavi. V resnici sta PSA in Opel v tem projektu s sodelovanjem pričela že pred tremi leti.
Oplov Crossland X je do neke mere neposreden tekmec Mokki X: sodi v isti velikostni razred, je od Mokke celo nekoliko krajši (bi rekli tako le na pogled?), malo več kot ‘nekoliko’ širši, predvsem pa za kak decimeter nižji. Slednje je pravzaprav tisto, kar ga loči od Mokke; medtem ko je Mokka z možnostjo štirikolesnega pogona vendarle malo bolj resen športni terenec, je Crossland z le dvokolesnim pogonom veliko bolj mesten. Križanec, torej. Opel obljublja nekoliko večji Grandland X, ki bo za razred večji od Mokke in Crosslanda, v drugi polovici letošnjega leta.
Že dolgo največji Opel, sicer pa avtomobil srednjega razreda Insignia je po 9 letih (končno) dobila naslednika. To je Insignia Grand Sport, ki sicer ohranja nekatere oblikovalske prijeme Insignie, je pa raztegnjena v medosju in na pogled zelo elegantna športna limuzina s kupejevskim pridihom. Precej se zgleduje po v Frankfurtu leta 2013 videnem konceptu Monza, kar je izključno pozitivno, kot pri vseh Oplih zadnjega časa pa je pod videz podpisan Mark Adams. Med motorji, ki bodo na voljo, velja omeniti nov 1,5-litrski turbobencinski stroj, ki bo zmogel 103 ali 121 kilovatov (140 ali 165 ‘konj’).
Pri Citroënu je šef koncerna Carlos Tavares na tiskovni konferenci med drugim potolažil vse ljubitelje sedanjega C3 Picassa, da prihaja novi. Toda če gre verjeti medvrstičnim mislim, se bo iz malega limuzinskega kombija prelevil v majhen športni terenec. Ne daleč je stal še sveži koncept C-Aircross Concept, ki ne more skriti tesnega sorodstva z novim C3, od katerega je sicer za poldrugi centimeter daljši, pa tudi za približno toliko višji – res pa je, da ima C-Aircross še strešna nosilca. Tako gre Citroën uspešno iz specialista za limuzinske kombije v specialista za športne terence.
Sem kaže šteti tudi znamko DS, ki je pripeljala na ogled veliki DS 7 Crossback, s katerim gre še mlada znamka DS že v drugo generacijo modelov. DS 7 Crossback bo tudi prvi avtomobil koncerna PSA, ki bo na voljo kot (priključni) hibrid z bencinskim motorjem. Tega bo gnal 150-kilovatni bencinski stroj, ki mu bo pomagal en elektromotor spredaj in eden zadaj. Vsak e-motor bo imel 80 kilovatov. Znana shema, le motor bo zdaj bencinski. V ponudbi bo seveda tudi s klasičnimi stroji, pri drugi tehniki pa velja opozoriti na napreden prilagodljiv sistem blaženja. Pri njem igra pomembno vlogo kamera, ki zajema sliko do 5 metrov pred avtomobilom, na osnovi njenih slik pa elektronika ‘vidi’ neravnine in vnaprej pripravi vsakega od štirih blažilnikov posebej, da bolj učinkovito ublažijo neravnine. Kakorkoli že, DS 7 Crossback se bo s 4,57 metra dolžine na podlagi načrtovane prestižnosti skušal kosati z Audijevim Q5 in podobnimi.
In medtem ko si Peugeot lahko za hip oddahne, saj ima z 2008, 3008 in 5008 eno najbolj bogatih ponudb športnih terencev ta trenutek, je v Ženevo pripeljal koncept športnega avtomobila Instinct. Ta seveda takoj pritegne, saj je nizek in širok ter z značajskim obrazom (a tudi zadkom!), njegova naloga pa leži drugje: poleg tega, da (kot večina konceptov) služi za prvo implementacijo oblikovalskih detajlov zunanjosti, kaže Instinct eno od možnih notranjosti samovoznih vozil prihodnosti. A to je še daleč, Instinct pa kot vedno (ali znova) privlačen ‘shooting brake’ vabi oči: bodite pozorni na motorno masko, žarometa in zadnje luči. Morda čez kakih pet let na katerem od novih Peugeotov …
Če tule potegnemo črto, je jasno, da se vsaj ta hip znamke koncerna PSA in Opel lepo dopolnjujejo, čeprav gre za bolj ali manj podobne koncepte ponudbe vozil. Na trgu seveda ostajajo neposredni tekmeci.
Vinko Kernc
Foto: VK
*Ženeva je na meji s Francijo in navada je, da pač iščeš sobo v bližini, ne glede na državno mejo.