Hyundai i30 1.4 T-GDI Impression Hyundai i30 1.4 T-GDI Impression
Ne prezrite! Asociacije so lahko slabe, a tudi dobre. To, da se pri Hyundaiih vedno spomnim na Pony iz 80. let, je za Hyundai... Hyundai i30 1.4 T-GDI Impression

Hyundai i30: tretja generacija, ki že sili v premijski razred.

Ne prezrite!

Asociacije so lahko slabe, a tudi dobre.

To, da se pri Hyundaiih vedno spomnim na Pony iz 80. let, je za Hyundai zagotovo le dobro.

***

Tretja generacija avtomobila s tem imenom je letošnja, a zanjo vseeno velja vsa teorija, zapisana v testu i30 Wagon prejšnje generacije pred štirimi leti. Tudi to, da je privlačen, dinamičen in čeden, a predvsem tisto o kakovosti zasnove in izdelave. Zunaj in znotraj. Ne more biti najboljši, ker so v marsičem okusi (lahko tudi močno) različni, je pa novi i30 od prejšnjega v prav vsem boljši (kar ni samo po sebi umevno) in kot takšen več kot le enakovreden tekmec sebi podobnim.

  • 1VK_9361la
  • 1VK_8814
  • 1VK_8811
  • 1VK_8815
  • 1VK_9344a
  • 1VK_8813
  • 1VK_8816
  • 1VK_9223a
  • 1VK_8818
  • 1VK_8823
  • 1VK_8817
  • 1VK_9218a
  • 1VK_8822
  • 1VK_8821a
  • 1VK_8820a

Ni Audi, kar ni žaljivka (prej pohvala – primerjati ga s takšno znamko), a v njem vseeno navduši vtis kakovosti. Karkoli primete v roke, daje tak vtis. Zasnova, izdelava in materiali. Tudi plastika je, seveda, a – ima jo tudi Audi. Že če pogledate zunanjost s kritično mero sožitja oblike in izdelave, je marsikaj jasno in postavljeno na svoje mesto.

Dobra novica je, da je enako tudi v kokpitu. Treba je biti pikolovski, da najdeš kako zamero. Na primer to, da sta zunanji ogledali nekoliko majhni, a ne toliko, da se tega človek ne bi mogel navaditi. Ali pa to, da je od ukaza za prekinitev glasbe do izvršitve nenavadno dolg čas. Pa spet ne toliko, da bi to motilo.

O videzu, ki je brez dvoma vsaj korekten, bo sodil vsak sam, je pa skoraj nujno izpostaviti nekaj stvari, ki sicer pogosto (z)motijo. Velik plus je treba zapisati ob infozabavnem sistemu: le kaka marginalna želja lahko ostane neizpolnjena (denimo stalen prikaz nadmorske višine v navigaciji), je pa blizu idealnega: velikost zaslona, grafika, meniji, informacije, ergonomija, gumbi (8+2 ob zaslonu plus gumbi na volanskem obroču, vključno s tistim za pavzo predvajalnika glasbe), prikazi.

  • 1VK_8841a
  • 1VK_8826
  • 1VK_8840
  • 1VK_8839
  • 1VK_8833
  • 1VK_8830
  • 1VK_8824ra
  • 2017-09-10 19.20.32sh
  • 1VK_8834a
  • 1VK_8836
  • 1VK_8828
  • 1VK_8837
  • 1VK_8838
  • 1VK_8864
  • 1VK_8866

Zelo blizu so tudi merilniki, ki so morda oblikovno res najbolj dolgočasen del tega i30, a jim nikakor ne moremo očitati slabe ergonomije (‘čistost’, preglednost) – ravno nasprotno. Med njima je zaslon potovalnega računalnika z odličnim prikazom podatkov: stalen doseg, dvojni podatki, lahkotno upravljanje.

Kot bi pri Hyundaiu prebrali malo prej omenjen test prejšnje generacije: zdaj so zadaj smerno nastavljive zračne reže, predali v vratih, mesta za pijačo in sredinska komolčna opora, še vedno pa sta na hrbtih prednjih sedežev mreži. Kar je morda komu tudi bolj po godu. Spredaj je znano že od prej: položaj za volanom je univerzalno dober, voznikov sedež je izdano električno nastavljiv, bočne opore dobrih sedežev spodobne, opora za voznikovo levo nogo odlična, predalov zadosti, opreme pa (v testnem) prav tako – vse do pametnega ključa in ogrevanja sedežev ter volanskega obroča.

Prtljažnik je dober in tokrat zasnovan po ‘novi’ shemi: pri podaljšanju se ne odmikajo več sedežni deli zadnje klopi, pač pa ima osnovne prtljažnik dvojno dno – tudi zato, da pri podaljšanju nastane (vodo)ravna površina brez stopnice. Ima pa tudi 12-voltno vtičnico in dve kljukici za vrečke. Skupaj z litri: zelo dobro.

  • 1VK_8843b
  • 1VK_8844_exposure
  • 1VK_8845_exposure
  • 1VK_8846_exposure
  • 1VK_8847_exposure
  • 1VK_8848_exposure
  • 1VK_8849_exposure
  • 1VK_8851_exposure
  • 1VK_8852_exposure
  • 1VK_8853_exposure
  • 1VK_8854a_exposure
  • 1VK_8855_exposure
  • 1VK_8856_exposure
  • 1VK_8857_exposure
  • 1VK_8858

Hyundai ni nikoli, čeravno so bili vse prej kot slabi, dajal prednosti svojim dizelskim motorjem in velja tudi danes. Dobro pri tem je, da je sedanja generacija turbobencinskih strojev zelo dobra. Motor v testnem je odličen: odlikujeta ga miren in tih tek in to v tolikšni meri, da se ga tam pri 70 kilometrih na uro v 6. prestavi skoraj ne sliši – zato se bolj sliši trušč s ceste (kamenčki z asfalta …).

Ker je turbo, je lepo prožen, a je tudi lepo elastičen (uporaben preko velikega področja vrtljajev). Je izjemno voljan nad 2.000 vrtljaji v minuti vse do zadnje prestave, kar pomeni, da lahko voznik pogosto lenari s prestavno ročico. Edino pri speljevanju je malce muhast – treba se je privaditi na usklajevanje dodajanja plina in popuščanja sklopke. Je pa zato presenetljivo varčen: v kombinaciji cest (mesto, izven mesta, avtomobilska cesta) in pri živahni vožnji v sivih conah hitrostnih omejitev zna biti zadovoljen že z dobrimi sedmimi litri bencina na 100 kilometrov.

***

Zato, pravim, ne prezrite! V obzir je pri tem treba vzeti le to, da Hyundaii že nekaj časa niso več ‘nizkocenovniki’, kot so bili v času Ponya.

Vinko Kernc

Pohvale

+ kakovost zasnove in izdelave

+ ergonomija

+ motor, poraba

+ gibi prestavne ročice

+ infozabavni sistem

+ osrednji zaslon

+ notranji predali

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ prostornost

+ prtljažnik

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ pameten ključ

+ ogrevanje sedežev in volanskega obroča

+ samodejni pomik vseh šip v vseh smereh

+ podvozje (predvsem zadnja prema)

Graje

– motor pri speljevanju

– neosvetljen del med snopoma zasenčenih in dolgih žarometov

– podatek o zunanji temperaturi (samo) v merilnikih

– ni podatkov o dovoljeni obremenitvi strehe in pospešku (0-100)

Na kratko

Treba je biti zelo pikolovski, da bi mu našli (pomembnejšo) zamero, ki ni zgolj stvar okusa. V resnici se postavlja ob bok najboljšim, tudi tistim, ki silijo (ali so) v premijski razred. Sicer pa je velikostno in uporabniško dober družinski avtomobil, ki ga je prijetno voziti.

Cene

Hyundai i30 1.4 T-GDI 88 kW Trend: 14.990 evrov*

Hyundai i30 1.4 T-GDI 103 kW Impression: 20.890 evrov*

Testni Hyundai i30 1.4 T-GDI 103 kW Impression: 22.730 evrov*

(*S ‘promocijskim prihrankom’ 2.000 €)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 16° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 13.681 – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/45 R 17 W Michelin Primacy 3 Green X – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

60 km/h, 1.300/min: 3,2 l/100 km – 82 dB

100 km/h, 2.200/min: 4,8 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.800/min: 7,1 l/100 km – 89 dB

160 km/h, 3.500/min: 9,9 l/100 km – 91 dB

Testni krog: 7,6 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oz. zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.353 cm3 – največji navor 242 Nm pri 1.500/min – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 W Michelin Primacy 3 Green X

Mere: dolžina 4.340 mm – širina 1.795 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.650 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 10,6 m – notranja širina spredaj 1.427 mm, zadaj 1.406 mm – prtljažnik 395/1.301 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.279 kg – dovoljena skupna obremenitev 541 kg – dovoljena obremenitev strehe ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h ni podatka – poraba (kombiniran cikel) 4,8 l/100 km – izpust CO2 109 g/km

Foto: VK