Zastarelost navigacijskih naprav?! Zastarelost navigacijskih naprav?!
Kakor se digitalizacija hitro razvija, tako hitro tudi pozabljamo. Se še spomnite, kdaj so bili prvi avtomobili opremljeni z navigacijskimi napravami? Jaz se; ‘moj’... Zastarelost navigacijskih naprav?!

Google Maps je neopazno prehitel proizvajalce navigacijskih naprav. Vgrajenih in prenosnih.

Kakor se digitalizacija hitro razvija, tako hitro tudi pozabljamo. Se še spomnite, kdaj so bili prvi avtomobili opremljeni z navigacijskimi napravami?

Jaz se; ‘moj’ prvi (testni) je bil neki BMW serije 7, E38, menda prav leta 1994. Pripeljal me je od Münchna do mesteca Reichenhall pred mejnim prehodom z Avstrijo in (moški glas je) rekel »Ziel erreicht!« (Cilj dosežen).

***

V Evropi je že več kot dve desetletji razvoja avtomobilskih navigacijskih naprav, gledano globalno in daleč v povoje pa se je vse skupaj pričelo že leta 1996 v ZDA (GM). A to zdaj ni pomembno. Gre za to, ali je njihov smisel dosežen.

Zagotovo drži, da ima serijsko vgrajena navigacijska naprava številne prednosti pred prenosno. Drži tudi, da ima prenosna nekaj prednosti pred vgrajeno – ravno to, da je prenosna (in uporabna tudi izven avtomobila ali v drugem avtomobilu/vozilu), predvsem pa je še vedno (lahko) hudo cenejša. Pravzaprav res ne razumem, od kod še vedno cene do poldrugega tisočaka in preko za ‘tovarniško’ navigacijsko napravo.

A tej dilemi (vgrajeno ali prenosno) se je glede na zatečeno stanje zlahka izogniti. Namreč: kakorkoli obrnete, so ene in druge zastarele. Ja. In vse so predrage. Ja.

Najbrž ima večina ali skoraj vsak voznik pameten mobilni telefon. Na (skoraj) vsak pameten mobilni telefon je moč brezplačno naložiti aplikacijo Google Maps. In Google Maps je rešitev. Le drobna nastavitev (prikaz gostote prometa) je še potrebna in stvar deluje z naskokom bolje kot vsaka vgrajena ali prenosna navigacijska naprava. Smiselno boljše rešitve ni.

Okej, priznam, vgrajene imajo nekaj, česar ta ne more imeti (samodejno utišanje avdio sistema, dostop do podatkov potovalnega računalnika /količina goriva, a tudi drugi podatki, ki omogočajo nadaljevanje vodenja ob izgubi satelitskega signala GPS/ itn), prihajajo tudi napredne funkcije, kot so ‘pogovor’ z vozili v okolici in podobno, ki bodo marsikaj izboljšale. A morda vse to ni čisto nujno.

  • 2017-08-15 17.15.40
  • 2017-08-15 16.44.37
  • 2017-08-15 17.05.54
  • 2017-08-15 17.15.45
  • 2017-08-15 17.25.01
  • 2017-08-15 18.24.28
  • 2017-08-15 18.25.43

Katere pa so glavne prednosti aplikacije Google Maps?

  1. Preskušeno zanesljivo dober prikaz trenutne gostote prometa.
  2. Vpis cilja je lahko nenatančen (naprimer namesto Villesse lahko odtipkate vilese, pa vam bo ponudil pravo ime, česar klasične navigacijske naprave ne zmorejo).
  3. Lahko vnesete zgolj kraj (mesto), marsikatera klasična navigacijska naprava pa zahteva tudi ulico.
  4. Učinkovito posodabljanje stanja infrastrukture in drugih podatkov.

Aha, zadržek: ko je na telefonu v uporabi navigacijska naprava, se baterija hitro prazni, telefon pa je treba tudi kam pripeti. Nič lažjega: nosilec za drobiž in serijski kabel za polnjenje.

In morda še glavni zadržek: ko deluje navigacijska naprava, je otežena uporaba drugih funkcij pametnega telefona. Ja, res. Rešitev stane na Bolhi 150 evrov: rabljen Samsung Galaxy Note 3 z veliki zaslonom in v našem primeru namenjen le uporabi navigacije. Prva liga.

***

Ne morem se znebiti občutka, da so proizvajalci (predvsem mobilnih) navigacijskih naprav zaspali in ostali daleč zadaj. Ne le, da ne zmorejo ponuditi primerljivo točnega stanja prometa v resničnem času, še karte je treba posodabljati – za denar! Pa še potlej so karte do naslednje posodobitve (za vnovičen denar) vse bolj zastarele. Ej jej jej …

Vinko Kernc

Foto: VK

Preberite tudi