



Volvo EX90: znanilec nove dobe te švedske znamke.
Volvo XC90 druge generacije, predstavljen leta 2015 in prenovljen 2020, je doživel še drugo prenovo lani septembra. Volvo EX90, prvič predstavljen javnosti v Šanghaju aprila 2023 kot EX90 Excellence, je sicer mersko in oblikovno podoben kot XC90, a gre za povsem na novo razvit, zgolj električno gnani športni terenec. Slovenski zastopnik Volva je našemu trgu ponudil oba hkrati; osnovni ceni zanju sta 65.990 oziroma 96.799 evrov.
EX90 sloni na izpopolnjeni platformi SPA2 in je daljši od petih metrov, s čimer je od XC90 za okoli 8 centimetrov daljši, hkrati pa tudi za 4 centimetre širši in za tri nižji, pretežno na račun za dva centimetra nižjega podvozja. Platforma je zasnovana za motor in pogon zadaj (osnovna različica – na trg pride kasneje, motor bo zmogel 208 kW) ali za 4-kolesni pogon s po enim motorjem spredaj in zadaj. EX90 ima spredaj 49-litrski prtljažnik, prtljažnik zadaj pa meri od 324 do 2.107 litrov.
Za varnost med drugim skrbi paket 8 kamer, 16 ultrazvočnih tipal, 5 radarjev in lidarja (na strehi tik nad prednjo šipo), ki zaznava do 250 oseb in do 300 avtomobilov hkrati, vse skupaj pa nadzirata dva zmogljiva računalnika. Pravijo, da je to najbolj varen Volvo v tem hipu.
Zunanjost in notranjost sta še bolj minimalistični kot pri XC90 (in podobno kot Range Roverji), zunanjosti so namenili 8 barv in 21- ali 22-palčna platišča, notranjosti pa pravijo kar skandinavska dnevna soba. Na voljo so štiri barve in različni materiali oblazinjenja. Zasloni, seveda: 9-palčni za merilnike, 13,2-palčni za projicirni zaslon (HUD) in kar 14,5-palčni (pokončen) za infozabavni sistem. Tudi tu so veliko pozornosti namenili ozvočenju, na voljo so trije: osnovni, Bose in Bowers & Wilkins (B&W), slednji ima kar 25 zvočnikov in moč 1.610 W.
Za zdaj sta na voljo dva pogona, Twin Motor (300 kW) in Twin Motor Performance (380 kW), oba pa žene baterija kapacitete 107 kWh neto, kar zadostuje za do 613 km dosega. Vgrajena sta toplotna črpalka in 11-kilovatni polnilnik (kasneje tudi 22 kW), na javni polnilnici pa je lahko moč polnjenja do 250 kW.
Na našem trgu so na izbiro tri različice, ena z manjšo močjo (96.7999 €) in dve, tudi bolje opremljeni, z večjo močjo (101.990 ali 106.718 €). Napovedujejo tudi že omenjeno cenejšo različico z le enim motorjem (zadaj) in z 20-palčnimi kolesi, cena pa naj bi bila dobrih 80 tisočakov.
Tudi pri nas priljubljenemu XC90 so spremenili prednji odbijač, motorno masko, žaromete (zdaj tudi matrični LED), zadnje luči (zdaj temnejše) in ponudbi dodali novo karoserijsko barvo (Mullberry red, kot na fotografijah). Nova so tudi platišča od 20 do 22 palcev.
V kokpitu sta spremenjeni armaturna plošča (zračniki, dekorativni elementi iz recikliranih materialov) in sredinska konzola, osrednji zaslon je večji (zdaj 11,2 palca, merilniki pa 12,3 palca), uporabniški vmesnik je zdaj bolj preprost, več je tudi odlagalnih mest, izboljšana je zvočna izolacija, na voljo je tudi avdio sistem B&W, nova pa so tudi (3) oblazinjenja.
Tehnika prinaša izboljšana 360-stopinjska kamera ter podvozje. Ko gre za pogone, že od marca lani ne ponujajo več dizelskih, na našem trgu pa je ponudba v splošnem precej poenostavljena. Na voljo sta le blago hibridna različica B5 AWD (184 kW) s tremi različnimi paketi opreme za od 65.990 do 78.990 evrov in priključno-hibridni T8 (335 kW) s petimi opremskimi paketi za od 79.990 do 89.990 evrov.
Oba modela sta pri nas na voljo zgolj s 7 sedeži, sicer pa sta možni tudi 5- ali 6-sedežna izvedenka. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos pri nas prodali do 150 prenovljenih XC90 in kakih 10 novih EX90.◄
Foto: VK