Volvo in varnost: malo za šalo, veliko zares Volvo in varnost: malo za šalo, veliko zares
Volvo je najavil delo na projektu zunanjih varnostnih blazin s komericialnim imenom EnVeloP (External Vehicle Protection, zunanja zaščita vozila). V strehi avtomobila so vgrajeni... Volvo in varnost: malo za šalo, veliko zares

  • Volvo EnVeloP: zunanja zaščita pri trkih in pri padcih v vodo. Za šalo.
  • Volvo EnVeloP: zunanja zaščita pri trkih in pri padcih v vodo. Za šalo.

Volvo je najavil delo na projektu zunanjih varnostnih blazin s komericialnim imenom EnVeloP (External Vehicle Protection, zunanja zaščita vozila). V strehi avtomobila so vgrajeni zloženi elementi, podobni običajnim varnostnim blazinam. V primeru nesreče (trka) ali celo stika z vodo se ti baloni v trenutku napolnijo in v popolnosti objamejo avtomobil. Projekt so pričeli že pred štirimi leti.

Novico so objavili prvega aprila in je v resnici potegavščina z zelo duhovito zasnovo in z odlično izvedbo. Čeprav … Kdo ve, morda pa čez 30 let …

1VK_6209ac

Je pa Volvo v resnici eden najbolj naprednih pri raziskavah in izvedbah varnostnih sistemov. Pred mesecem so predstavili prvi sistem za prepoznavo kolesarjev in z dodanim zaviranjem v sili do zaustavitve. Osnovi zanj sta kamera in radar ter seveda ustrezen softver v krmilni enoti. Marsikateri kolesar bo morda zaradi tega ostal nepoškodovan ali celo – živ! Čeprav so njihovi avtomobili praviloma odlično ocenjeni pri Euro NCAP (V40 je bil v svojem razredu najbolje ocenjen v letu 2012, poleg tega je dosegel tudi nasploh najboljši rezultat pri zaščiti pešcev), pri Volvu vse več pozornosti namenjajo resničnim dogodkom: varnosti nosečnic in otrok v otroških sedežih, pa tudi nesrečam z natančno analizo le-teh ter nato z uporabo pridobljenih znanj pri zasnovi novih avtomobilov. Vse skupaj se odvija v zdaj že 13 let starem laboratoriju, ki ima med drugim tudi napravo za snemanje podvozja med preskusnim trčenjem ter kamere, sposobne zajeti 200.000 slik v sekundi, in v katerem so izvedli že preko 3.000 preskusnih trčenj.

Volvov sistem prepoznavanja kolesarjev in zaviranja v sili: od sredine maja na voljo v modelih s številko 40 in več. Zares.

Volvov sistem prepoznavanja kolesarjev in zaviranja v sili: od sredine maja na voljo v modelih s številko 40 in več. Zares.

48179_1_5

Laboratorij za preskusna trčenja: tudi za tovornjake znamke Volvo Trucks.

Laboratorij za preskusna trčenja: tudi za tovornjake znamke Volvo Trucks.

ANSA tiff image

Foto: Volvo, VK