Volkswagen: zaradi goljufije 18 milijard dolarjev kazni? Volkswagen: zaradi goljufije 18 milijard dolarjev kazni?
Vse kaže, da se je nemški koncern Volkswagen (VW) v ZDA zapletel v afero, ki ga bo zelo drago stala. Po trditvah ameriških oblasti... Volkswagen: zaradi goljufije 18 milijard dolarjev kazni?
VW ima v ZDA precej težav, sedaj bodo vsekakor še večje.

VW ima v ZDA precej težav, sedaj bodo vsekakor še večje.

Vse kaže, da se je nemški koncern Volkswagen (VW) v ZDA zapletel v afero, ki ga bo zelo drago stala. Po trditvah ameriških oblasti naj bi tovarna goljufala pri izpustih škodljivih plinov, ki jih v zrak spuščajo dizelski motorji. Kot kaže, naj bi koncern ob drugem doletela kazen v višini okoli 18 milijard dolarjev.

Škandal – tako o tem govorijo oziroma pišejo tudi nemški mediji, ki so do VW običajno dokaj prijazni – bo imel nedvomno dolgoročne posledice. Vrednost delnic koncerna se je v ponedeljek na newyorški borzi znižala za 18,6 odstotka  (132,8 dolarja za delnico); videti je, da dogajanje v ZDA vpliva tudi na ugled VW drugje, še posebej v Evropi. Kaj se je zgodilo? Ameriška agencija za varovanje okolja trdi, da je VW v nekatere svoje avtomobile, opremljene s štirivaljnim dizelskim motorjem (šlo naj bi za modele Jetta, Beetle, Golf,  Passat, pa tudi Audi A3), vgradil programsko opremo, ki je v času običajnega (laboratorijskega) testiranja vsebnosti škodljivih plinov v dizelskem izpuhu kazal drugačne (nižje) vrednosti kot pa potem med vožnjo. Podatki o tem, kolikšne naj bi bile razlike, so prav tako različne. CNN v svojih poročilih navaja, da naj bi se podatki razlikovali celo do 40-krat(!), bolj verjetno pa je, da so bile resnične vrednosti do 40 odstotkov višje. Kakorkoli že, VW naj bi za vsak avto, opremljen s takšnim dizelskim motorjem, plačal kazen v višini 37.500 dolarjev in to naj bi na koncu zneslo omenjenih 18 milijard dolarjev.

Toda ameriški analitiki menijo, da bo posredna škoda še veliko večja. Prepričani so, da je ugled VW, ki mu gre zadnji dve leti v ZDA precej za nohte, tako omajan, da bo potreboval vsaj pet do deset let, da ga izboljša. Škandal je že pljusnil čez Atlantik, še posebej ga občutijo v Nemčiji. Nekateri so prepričani, da bi moral odstopiti sam vrhovni šef VW, torej dr. Martin Winterkorn. Ta se je Američanom oziroma tamkajšnjim kupcem že opravičil, vendar vse kaže, da to ne bo dovolj oziroma ne bo ostalo le pri tem. Konec tedna naj bi Winterkornu podaljšali mandat do leta 2018, vprašanje pa je, ali se bo to zgodilo. V Nemčiji so nekateri tudi prepričani, da je mogoče tako obsežne spremembe programske opreme opraviti le z vednostjo tehničnega in poslovnega vrha koncerna. Videti je, da je vsaj v ZDA to tudi največji problem – ne napaka oziroma zmota, ampak zavestna goljufija. Nekaj podobnega se je leta 2011 zgodilo japonski Toyoti, vendar je bilo v tem primeru ugotovljeno, da je šlo za tehnično napako – če je sploh bila …

V ZDA so začasno ustavili prodajo inkriminiranih Volkswagnovih modelov z letnico 2015. Afera je za VW, ki se je letos zavihtel na prestol največje avtomobilske korporacije na obli, izjemno neprijetna. Koncern ima z ameriškim trgom izjemno ambiciozne načrte, saj naj bi do konca 2018 investiral skoraj sedem milijard evrov oziroma dolarjev. Ni izključeno, da bodo proti odgovornim vložili kazenske ovadbe, gotovo niso izključene niti tožbe lastnikov vozil VW. Znano je, da je ameriška odškodninska zakonodaja izjemno ostra, zato so ameriške avtomobilske hiše že pred leti zahtevale njeno spremembo.◄

Usoda dr. Martina Winterkorna utegne biti precej negotova.

Usoda dr. Martina Winterkorna utegne biti precej negotova.