Volkswagen Touran 1.6 TDI 81 kW Comfortline Volkswagen Touran 1.6 TDI 81 kW Comfortline
Manj denarja, a še vedno dovolj glasbe Če je nekomu nek avtomobil všeč, še najmanj zgreši tako, da kupi različico z zmogljivejšim (bencinskim ali... Volkswagen Touran 1.6 TDI 81 kW Comfortline
Volkswagen Touran 1.6 TDI Comfortline: blizu univerzalnosti kompaktnega limuzinskega kombija.

Volkswagen Touran 1.6 TDI Comfortline: blizu univerzalnosti kompaktnega limuzinskega kombija.

Manj denarja, a še vedno dovolj glasbe

Če je nekomu nek avtomobil všeč, še najmanj zgreši tako, da kupi različico z zmogljivejšim (bencinskim ali dizelskim) motorjem, z najbogatejšim paketom opreme in s še nekaj dodatki.

Kaj pa če ni dovolj denarja za to?

***

V osnovi velja, da avtomobilski proizvajalci bolje služijo z nadgradnjami osnovne ponudbe avtomobila kot s samim avtomobilom, posledično pa to pomeni, da postane avtomobil, za silo nadgrajen na osnovi želja, hitro bistveno dražji. Volkswagen je pri tem, vsaj pregovorno, prednjačil. Toda slika se je v konkretnem primeru pokazala nekoliko drugačna: med nedavno preskušenim Touranom 2.0 TDI Highline in pričujočim razlike niso bile takšne, kot bi jih pričakoval pesimist.

  • IMG_5178a
  • IMG_5074a
  • IMG_5077a
  • IMG_5065aw
  • IMG_5079
  • IMG_5179ca
  • IMG_5068a
  • IMG_5180a
  • IMG_5078
  • IMG_5418
  • IMG_5173a
  • IMG_5175a
  • IMG_5061
  • IMG_5071a
  • IMG_5070a

Comfortline se v primerjavi s Highline sliši skromno, a ne drži: ima tridelno klimatsko napravo, samodejno pomične vse bočne šipe, navolanske komande, trojni potovalni računalnik, tempomat, dobra (udobna in dobro bočno oprijemljiva ter po višini nastavljiva) sedeža z vzdolžno nastavljivimi(!) vzglavniki, številne uporabne predale (tudi pod prednjima sedežema), tri enake, posamično vzdolžno pomične sedeže v drugi vrsti, katerim se lahko nastavi kot naslonjala, in dva precej velika predala na stropu, ker tam ni panoramskega okna.

Doplačila? Petsto evrov za barvo ni nujnih, 270 za rezervno kolo se zdi v redu, proaktiven sistem za zaščito potnikov (150 €) tudi, prtljažniški paket (150 €) prav tako (za tiste, ki pač nekaj takšnega pogosto potrebujejo), navigacijski sistem se zdi z 870 evri še vedno dokaj drag, paket luči LED za 1.300 evrov pa … je lep za oko, a če se ga odpoveš, je življenje najbrž enako kakovostno kot z njim. Podobno velja za 660 evrov vredna lahka platišča – če so nujna, so kakšna ne Volkswagnova lahko cenejša.

Beseda o prtljažniku, ki se je znova zdel zasnovan s tehtnim premislekom: 12-voltna vtičnica, kljukica za vrečko, ena snemljiva luč in dve fiksni na stropu, dva globoka predala na bokih, desno na boku dolga globoka polička, plastičen kotni del z ježkom (za pričvrstitev manjših kosov prtljage), dvojno dno z dvema pokrovoma (pod zadnjim je rezervno kolo in precej prostora okoli njega, pod prednjim pa orodje – takšna rešitev v primeru prazne gume na poti na dopust še zdaleč ni ugodna, a v zadnjih časih drugače skoraj nihče ne ponudi), trije položaji roloja, iz doplačilnega seznama pa je tule še paket dveh bočnih vodil, dveh prečk in mreže med njima, pri čemer je pomik oziroma nastavitev lege prečk hiter in preprost.

  • IMG_5060arw
  • IMG_5047w
  • IMG_5048w
  • IMG_5051w
  • IMG_5053r
  • IMG_5072a
  • IMG_5073aj
  • IMG_5086a
  • IMG_5081a
  • IMG_5084a

Tudi pri izbiri pogona kupec tule ne bo veliko prikrajšan. Seveda se razlika v zmogljivostih takoj opazi, pa vendar – medtem ko je razlika v moči med dvema bencinskima motorjema enakomerna preko motornih vrtljajev, je pri turbodizlih (in pri tem seveda prav tako) razlika dosti bolj opazna pri večjih hitrostih, pri manjših pa krepko manj. V mestu in izven njega je takšen Touran še vedno živahen in poskočen vsaj do 100 kilometrov na uro, pri ne do konca obremenjenem vozilu pa je navora dovolj vsaj še do 160 kilometrov na uro. Sicer je po enakomernih 160 kilometrih na uro in pri pohojenem plinu še vedno dobro zaznavno pospeševanje, a je tu razlika do 2.0 TDI že kar poštena.

Nekaj razlik je tudi pri notranjem trušču. Pri enakomerni vožnji razlik praktično ni, se pa zdi, da je pri pospeševanju 1.6 TDI precej glasnejši in tipično dizelski zvok pride bolj do izraza. Je pa zanimivo, da je 1.6 TDI pri praktično enako napornem tempu vožnje za dober liter – varčnejši! Pri zmerni in pri srednje zahtevni vožnji je to sicer logično, pri dinamični in živahni pa se stvar po navadi obrne.

Večina preostalega je na las podobna Touranu 2.0 TDI Highline, vštevši tudi vse prednosti in slabosti. In zato, upoštevaje pravkar ugotovljeno, velja, da je že opremsko skomnejši in motorno (turbodizel) slabotnejši Touran dosti bližje osem tisočakov dražjemu, kot bi si sicer mislili.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 8° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 21.178 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 205/60 R 16 V XL Continental ContiPremiuimContact – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 2,7 l/100 km – 85 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.100/min: 2,6 l/100 km – 93 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,0 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.400/min: 5,6 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 2.900/min: 7,3 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 6,7 l/100 km

Pohvale

+ zasnova in izdelava notranjosti

+ notranji materiali

+ predali v notranjosti

+ sedeži: oblika, materiali, trdota, nastavljivost, prilagodljivost

+ 3 stopnje nastavljivosti kota naslonjala zadnjih sedežev

+ zaslona (med merilnikoma, sredi armaturne plošče)

+ meniji na osrednjem zaslonu

+ 3-področna klimatska naprava

+ motor

+ menjalnik

+ opora za voznikovo levo nogo

+ prilagodljivost prtljažnika

+ število podatkov potovalnega računalnika

+ ura in podatek zunanje temperature vidna vsem potnikom

Graje

– premajhni zunanji ogledali

– slabo delovanje tipala za dež

– nima cevi za gorivo brez čepa

– trušč pri pospeševanju

– voznik ne more prižgati samo svoje bralne lučke

Na kratko

Touran z najšibkejšim turbodizlom ter s srednjim paketom opreme ne zaostaja dosti za srednje zmogljivim turbodizlom in najbogatejšo opremo. Še najbolj se razlika pozna pri obremenjenem vozilu in pri večjih hitrostih.

Cene

Volkswagen Touran 1.6 TDI 85 kW (Trendline): 23.425 evrov

Volkswagen Touran 1.6 TDI 85 kW Comfortline: 24.411 evrov

Testni Volkswagen Touran 1.6 TDI 81 kW Comfortline: 28.250 evrov*

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

*Vozilo s tem motorjem ni več na voljo, nadomestil ga je 1.6 TDI 85 kW

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 250 Nm pri 1.500-3.000/min – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600-5.600/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/60 R 16 V XL Continental ContiPremiuimContact

Mere: dolžina 4.527  mm – širina 1.829 mm – višina 1.659 mm – medosna razdalja 2.791 mm – najmanjša razdalja od tal 156 mm – rajdni krog 11,5 m – notranja širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.518 mm – prtljažnik 834/1.980 l – posoda za gorivo 58 l

Mase: vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna obremenitev 621 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5-4,4 l/100 km – izpust CO2 118-115 g/km

Foto: VK

Preberite tudi