Toyota Yaris GRMN: (samo teoretično) na slovenskem trgu Toyota Yaris GRMN: (samo teoretično) na slovenskem trgu
Ta hip sta v Sloveniji samo dva primerka tega Yarisa in čez čas bosta prišla do že poznanih kupcev. O nakupni ceni niso hoteli... Toyota Yaris GRMN: (samo teoretično) na slovenskem trgu

Toyota Yaris GRMN: najlažji in (glede na maso) najzmogljivejši med tekmeci, a zaradi drugačnih zavor brez sistema Safety Sense.

Ta hip sta v Sloveniji samo dva primerka tega Yarisa in čez čas bosta prišla do že poznanih kupcev. O nakupni ceni niso hoteli govoriti, je pa priporočena cena iz TMC 29.900 evrov.

Športni avtomobili še vedno dvigujejo prah in zato tudi Yaris GRMN ni neznanka. Gre za športno različico Yarisa, dodelano v športno-dirkaškem oddelku Gazoo Racing. Njegov 1,8-litrski bencinski motor zmore 156 kilovatov (212 ‘konj’) tudi po zaslugi dodanega mehanskega puhala, skrbneje nadzirane temperature motorja in dodelanega izpuha.

  • 1VK_9560a
  • 1VK_9561a
  • 1VK_9564a
  • 1VK_9572a
  • 1VK_9575a
  • 1VK_9588a
  • 1VK_9587
  • 1VK_9589a
  • 1VK_9567a
  • 1VK_9591
  • 1VK_9568
  • 1VK_9597aw
  • 1VK_9593w
  • 1VK_9600aw

Pri razvoju so bili menda posebni izzivi še vzdržljivost, izpusti, kratek čas za razvoj, ustreznost za nastajanje na istem traku kot običajni Yarisi, masa, aerodinamika in podobno. Pri masi velja izpostaviti ultra lahka platišča BBS, pri dinamiki posebne zavore z velikimi koluti, pri pogonu pa še diferencial z omejenim zdrsom Torsen.

Več kot le športen je Yaris GRMN znotraj: najprej zaradi školjkastih sedežev, a tudi zaradi volanskega obroča in merilnikov. Zunaj pa bo od daleč prepoznaven že zato, ker je na voljo zgolj v beli barvi in z dekorativnimi nalepkami, kakršne vidite na fotografijah. Kdor bo še vedno skeptičen: trapezast zaključek izpuha je sredinski sredi zračnega difuzorja.

Pri Toyoti so še pred pričetkom izdelave napovedali, da jih bo vsega 600, od tega 400 za Evropo (ostalih 200 za Japonsko), in ni čudno, da so bili vsi prodani v samo 72 urah od vnaprej napovedanega pričetka prodaje. Slovenija je po nekem srečnem naključju dobila kar dva in, kot rečeno, oba že imata znanega kupca.◄

Foto: VK