Pri Tesli so se odločili svoj Cybertruck na kratko predstaviti tudi Evropejcem in oni dan je prišel tudi v Slovenijo. Čeprav je po eni strani zelo kontroverzen, je po drugi zanimiv – predvsem s tehničnega stališča.
Čeravno sodi med klasične terenske pickupe, je v nasprotju z vsemi tradicionalnimi, med seboj zelo podobnimi, povsem drugačen. O videzu Cybertrucka nima smisla razglabljati, vsak ga vidi po svoje, drži pa tudi, da so se pri Tesli odločili narediti nekaj korenito drugačnega. Najbrž resnično sodi v čas (prihodnosti), kakršnega prikazuje kultni film Iztrebljevalec (Blade Runner, 1982), pri katerem so našli navdih. Veliki Giugiaro, ki je bil v 80. letih začetnik oblikovanja avtomobilov po navdihu origamija (Lotus Esprit, BMW M1, DMC DeLorean), je menda Cybertrucku (glede videza) napovedal lepo prihodnost.
S tehničnega zornega kota bi lahko razumeli, da vozilo sloni na kletki pogonske baterije, ki omogoča boljšo togost potniške kletke, v veliki sliki pa tudi učinkovite zmečkljive cone. Zanimivo, sedeži so pripeti neposredno na nosilno kletko baterije.
Čvrsta, proti koroziji odporna jeklena karoserija naj bi zdržala celo 9-milimetrske krogle, izstrelke kalibra 45 (Colt) in šibre. Oklepno steklo naj ne bi bilo le oklepno, pač pa tudi dobra zvočna izolacija. Serijsko strešno okno brez senčila menda uspešno zadržuje žarke IR (toplota) in UV.
Podvozje ima serijsko prilagodljivo zračno vzmetenje s samodejnim uravnavanjem višine. Med spodnjo in zgornjo mejo nastavljivosti višine je kar 30 centimetrov, s čimer se lahko trebuh od tal odmakne na 41 centimetrov! Zaradi dolgega medosja in kratkih previsov sta tudi vstopni in izstopni kot nadpovprečna.
K podvozju sodi tudi volan brez mehanskega stika med volanskim obročem in kolesi. Tujka steer-by-wire (krmiljenje preko žice) jasno pove, da gre za električno krmiljenje, pri čemer je sukanje volanskega obroča zgolj ukaz ali po povedano drugače – potenciometer. Volanski obroč se med skrajnima točkama zavrti manj kot enkrat in pri tem je lahko volan tudi 4-kolesen.
Ker ima podvozje velik pomik, je seveda v spodnjem položaju težišče zelo nizko, kar gre z roko v roki z izjemnimi zmogljivostmi. V različici Cyberbeast Tri-Motor ima dva motorja na zadnji in enega na prednji premi, vsi skupaj pa razvijejo 630 kilovatov in 1.396 Njutonmetrov za pospešek z mesta do 100 v 2,6 sekunde. Največja hitrost, 209 kilometrov na uro, pa za dane zmogljivosti ni nikakršno presenečenje.
Na voljo je tudi milejša 4-kolesno gnana različica Dual Motor s 450 kilovati in z ‘le’ 1.008 Njutonmetri, ki do 100 pospeši v 4,1 sekunde in gre najhitreje 180 kilometrov na uro. Pri obeh pogonih je spredaj elektromehanska zapora diferenciala.
Odmik od uveljavljenih standardov je tudi napetost klasičnega avtomobilskega omrežja, ki tu znaša 48 voltov, kar pomeni manjše tokove oziroma večje moči. A tudi manjšo izbiro oziroma razpoložljivost sicer standardnih elementov tokokroga, kot so žarnice in akumulatorji.
Ko smo ravno pri elektriki, Cybertruck naj bi s polno baterijo lahko napajal povprečno individualno hišo več dni s stalno močjo 11,5 kilovata, pa tudi polnil druge elektromobile z največ 9,6 kilovata moči.
Bistvo vsakega pickupa, keson, tu sprejme 1.700 litrov opreme, ima dodano luknjo na dnu, pa dve 120- in eno 240-voltno vtičnico in dva trakova LED za osvetlitev. Še najbolj so ponosni na serijsko rolo, ki je seveda električno pomično in samozaklepno, obenem pa rolo zdrži 136 kilogramov obremenitev, kar pomeni, da lahko po njemu hodite. Spredaj je dodaten prtljažnik, ki sprejme do 200 kilogramov vsebine, največja masa vlečene prikolice pa znaša slabih pet ton!
Notranjost je v slogu drugih Tesel minimalistična, z volanskim ovalom, spredaj z 18,5- in zadaj z 9,4-palčnim zaslonom, s štirimi vtičnicami USB C in z dvema 120-voltnima, z možnostjo induktivnega polnjenja dveh telefonov hkrati, z ambientalno svetlobo iz LED in s 15 zvočniki. Sedežev je 5 (ergonomski, trpežni, veganski materiali), zadnji klopi pa je moč dvigniti sedalni del, da lahko tja odložite preko 1.500 litrov prtljage.
Pri Tesli pravijo, da združuje Cybertruck večjo uporabnost od drugih pickupov in visoke športne zmogljivosti. Prvo je vsekakor dobrodošlo, z veliko mero racionalnega razmišljanja pa se, takole zgolj s papirja, Cybertruck res zdi tehnično poseben, v nekaterih pogledih opazno naprednejši izdelek.◄
Foto: VK