Avtomobilski teden 11, 2021 Avtomobilski teden 11, 2021
Volkswagen: konec za 4.000 zaposlenih O koncernu Volkswagen in matičnem Volkswagnu (VW) je te dni precej govora. Tako koncern kot tovarna sta predstavila novi... Avtomobilski teden 11, 2021

Tovarna Volkswagen naj bi v prihodnjih mesecih odpustila oziroma zmanjšala število zaposlenih v nemških tovarnah.

Volkswagen: konec za 4.000 zaposlenih

O koncernu Volkswagen in matičnem Volkswagnu (VW) je te dni precej govora. Tako koncern kot tovarna sta predstavila novi in dolgoročni strategiji razvoja, ki je seveda enaka – elektrifikacija voznega parka, avtonomna vožnja, večja finančna učinkovitost in še kaj. In do poslovanja s pozitivnim predznakom vodijo različne poti ali ukrepi. Eden je zmanjševanja števila zaposlenih oziroma odpuščanje.

To sedaj napoveduje matična tovarna. Kot so sporočili, naj bi število zaposlenih v tovarnah v Nemčiji, kjer ima delo okoli 120 tisoč ljudi, zmanjšali vsaj za 4.000. Po nekaterih napovedih oziroma virih naj bi bila ta številka še nekaj višja, vendar tovarna tega – kako pričakovano – ne potrjuje oziroma komentira. So pa potrdili, da naj bi se vsaj 900 delavcev odločilo za zgodnejšo upokojitev – gre za tiste, ki so rojeni v času od 1956 do 1960 –, medtem ko naj bi se znaten del odločil tudi za delno upokojitev ali pa karkoli drugega. Seveda bo morala za to, da se bo to zgodilo na čim manj boleč način, tudi globoko seči v tovarniško blagajno. Po nekaterih napovedih naj bi ‘operacija’ stala okoli 500 milijonov evrov. Pri vsem tem je zanimivo vsaj to, da naj bi bil ta načrt usklajen s svetom delavcev. Ta je izjemno močan in pomemben, njegovi predstavniki sedijo v upravi in zato je povsem verjetno, da je ukrep res usklajen. Je morda nekaj resnice v domnevi, da bi se to recimo v Italiji ali Franciji, dveh avtomobilsko pomembnih evropskih državah, zgodilo precej drugače?

***

Prihodnje leto se pojavijo prvi Renaulti z novim logom, do leta 2024 pa ga bodi nosili vsi avtomobili te tovarne.

Nova strategija, nov logo

Tako kot zgoraj omenjeni Volkswagen je tudi francoski Renault, ki ga od 1. julija lani vodi Luca de Meo, nekdaj pa tudi pri Volkswagnu oziroma Seatu in Toyoti, pred dvema mesecema predstavil obsežen načrt prestrukturiranja. Bil je že skrajni čas, kajti francoska tovarna, ki je še vedno sestani del precej negotove zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, je lani izkazala globok finančni manjko, prvi po desetih letih. De Meo je načrt predstavil pod imenom Renaulution, ki zajema tako rekoč vsa področja. In da bi bila sprememba opravljena temeljito, bodo spremenili tudi znak oziroma logo.

Navzven bo znani Renaultov romb ohranil svojo osnovno obliko, bo pa kljub vsemu nekoliko drugačen. Prvikrat ga je tovarna prikazala ob januarski predstavitvi projekta Raenaulution in sicer je krasil prototipno izvedenko novega Renaulta 5. V kratkem video sporočilu je novi logo predstavil direktor oblikovanja pri tej francoski avtomobilski hiši Gilles Vidal. Podoba diamanta tovarno spremlja že vse od leta 1925, je delo ustanovitelja Louisa Renaulta, v tem času je bil osemkrat prenovljen, vendar je v osnovi obdržal začetno obliko. Kot je dejal Vidal, gre za dve romboidni obliki diamanta, ki se združita v eno, je »kombinacija dediščine in prihodnosti, ustvarja interaktivnost«. Prvi Renaulti se s tem novim logom na trge pripeljejo prihodnje leto, do leta 2024 pa ga bodo imela vsa vozila te francoske avtomobilske hiše.

***

Februar je bil za prodajo avtomobilov v EU znova neugoden, saj je bilo kupcev precej manj kot v enakem lanskem mesecu.

EU: najskromnejši februar od leta 2013

Nihče ne ve oziroma ne more niti približno povedati, kako bo pandemija spremenila (tudi) avtomobilsko krajino oziroma dogajanje. Če se je še nedavno tega morda zdelo, da njen prijem popušča, sedaj vsaj nekateri podatki kažejo, da je bilo takšno upanje preuranjeno in preveč optimistično. V Evropski uniji je namreč prodaja novih avtomobilov februarja padla za 19,3 odstotka. To je najslabši februar od leta 2013. V letošnjih prvih dveh mesecih se je posel skrčil za 21,7 odstotka.

Februarja je bilo tako prodanih dobrih 771 tisoč avtomobilov, letos 1,49 milijona. Med članicami je zabeležila pozitiven predznak tako februarja kot v obeh mesecih le ena država – Švedska. Tam je prodaja vozil februarja poskočila za 5,3 odstotka, na letni ravni pa za krepkih 12,8 odstotka. Ta hip še ni jasno, kaj poganja posel s pločevino v tej skandinavski državi, pri čemer je prav povedati, da je v tem času šlo dobro tudi sosednji Norveški, ki sicer ni članica EU. Tam so letos prodali 5,4 odstotka več avtomobilov, zgolj februarja pa je prodaja poskočila za 3,3 odstotka. Za skupno prodajo v EU so seveda najpomembnejši veliki evropski trgi, kjer pa so bili prav tako v ospredju zgolj minusi, pri nekaterih državah izjemno veliki. Tako je letošnja prodaja v Španiji padla za nič manj kot 44,6 odstotka(!), kar je eden največjih padcev znotraj EU. Tudi Nemčiji, državi, ki velja za avtomobilsko izjemno pomembno in narekuje trende v skupnosti, gre slabo. Letos se je v avtomobilske trgovine odpravilo 25,1 odstotka manj Nemcev kot v primerljivem lanskem času, pri čemer se ve, da je bilo to že obdobje, ko je bilo precej jasno, da se bliža pandemija. Nekaj bolje sta jo odnesli Francija (minus 14,2 odstotka) in Italija (13,1 odstotka manj); sicer pa je letošnji največji minus zabeležila Portugalska, kjer se je obseg posla zmanjšal za 47,1 odstotka. Problematično.

Janez Kovačič