Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Elegance Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Elegance
Velik malček Tam v zgodnjih 90. letih sem nekje zapisal: »Suzuki zna narediti majhen avtomobil.« Morda danes to velja še bolj kot takrat. ***... Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Elegance

Suzuki Ignis AllGrip: zabaven, a tudi zelo resen avtomobil(ček)!

Velik malček

Tam v zgodnjih 90. letih sem nekje zapisal: »Suzuki zna narediti majhen avtomobil.«

Morda danes to velja še bolj kot takrat.

***

  • 1VK_7721a
  • 1VK_7687a
  • 1VK_7679a
  • 1VK_7681a
  • 1VK_7685
  • 1VK_7680
  • 1VK_7682a
  • 1VK_7720
  • 1VK_7713ar
  • 1VK_7678l
  • 1VK_7683
  • 1VK_7684
  • 1VK_7698la
  • 1VK_7677
  • 1VK_7676
  • 1VK_7703
  • 1VK_7696a
  • 1VK_7706a
  • 1VK_7674
  • 1VK_7670
  • 1VK_7672
  • 1VK_7724a
  • 1VK_7728
  • 1VK_7733a
  • 1VK_7732
  • 1VK_7730
  • 1VK_7734a

Ni nujno, da je majhen avtomobil prikupen, ampak Ignis zagotovo je. Ne gre, da ne bi spomnil na prednji del, ki hoče biti malo landroverjevski, pa na zadnji previs, ki ga skorajda ni. Daleč od tistega, kar je ob prelomu tisočletja ponujal takratni Ignis, na katerega smo vsi že skoraj pozabili.

Natanko 3,7 metra dolžine avtomobila ne more ponuditi notranje prostornosti, kakršno imajo štirimetraši, to je menda jasno. Toda vseeno boste presenečeni; dolžine je dovolj, širine pa malo manj. Pri Suzukiju so uporabili še en trik: zadnja klop je za okoli 18 centimetrov vzdolžno pomična, kar pomeni, da je v zadnji legi dovolj prostora za noge zadnjih potnikov, v sprednji pa več za prtljago. Poleg tega je zadnja klop v celoti deljiva po polovici: vsak del je moč posebej nastavljati vzdolžno in vsakemu delu je moč naslonjalo nastavljati po naklonu (5 stopenj).

Zadnja klop je za spoznanje višje postavljena od prednjih sedežev, kar je dobro za vidljivost naprej, je pa malo manj dobro, ker je nanjo težje sedati. Pri vstopanju je treba biti pazljiv, kako z glavo. Zato pa spredaj ni nekih posebnosti, a dobra sedeža odraslih mer ponujata prijetno bočno oporo. Sedeti je prijetno. Voziti pa tudi. Tudi dvobarvnost (črna in bela) je očesu prijetna in položaj za volanom je dober. Bil bi boljši, ako bi se obroč volana pustil nastaviti tudi vzdolžno.

  • 1VK_7660
  • 1VK_7657
  • 1VK_7654
  • 1VK_7655
  • 1VK_7661
  • 1VK_7659
  • 1VK_7653
  • 1VK_7664
  • 1VK_7665
  • 1VK_7666
  • 2017-08-11 15.47.13l
  • 1VK_7662
  • 1VK_7667
  • 1VK_7658a
  • 1VK_7651
  • 1VK_7646
  • 1VK_7636
  • 1VK_7642
  • 1VK_7643
  • 1VK_7617

Nič ni narobe. Merilniki so pregledni: manjši za motorne vrtljaje levo, velik za hitrost v sredini in zaslon s podatki desno. Škoda, da so gumbi za upravljanje (levo ob merilnikih) malce od rok. Če je kaj tam velikostno nesorazmernega, je to osrednji zaslon, a je to seveda dobro. Žal nima nobenega klasičnega gumba (razen tistih na volanskem obroču, vključno za pavzo avdio sistema), je pa infozabavni sistem vreden pohvale – zaradi dobrih (intuitivnih) menijev, dobrega predvajalnika glasbe, a tudi zaradi grafike, ločljivosti in barv. Preostalo je brez pripomb, z izjemo skope notranje osvetlitve.

Skoraj vse prednosti prtljažnika izhajajo že iz omenjenih pomikov zadnje klopi. Za popolnost bi moral imeti vsaj eno lučko, lahko pa bi imel tudi dvojno dno – že zaradi velikanske stopnice, ki nastane ob podrtju naslonjal klopi, malo pa tudi zaradi ločenega prostora, ko se za kaj takega pokaže potreba. Majhen, kot Ignis je, del zahtev po prtljažnem prostoru rešuje tudi vzdolžnima strešnima nosilcema.

  • 1VK_7618
  • 1VK_7619
  • 1VK_7620
  • 1VK_7621
  • 1VK_7622
  • 1VK_7623
  • 1VK_7624
  • 1VK_7625a
  • 1VK_7626
  • 1VK_7627
  • 1VK_7628
  • 1VK_7629
  • 1VK_7630
  • 1VK_7631
  • 1VK_7632
  • 1VK_7633
  • 1VK_7634
  • 1VK_7635

Ni umetnost le napraviti znotraj prostorsko uporaben majhen avtomobil; tudi ustrezno mehaniko je treba nekam pospraviti. In Ignis ima kaj pokazati. Tale je gnan na vsa štiri kolesa in delno zaradi tega ima zadaj starinsko togo premo, ki ji nekaj modernosti prinese dodatna vodilna palica, ki ji pravimo Panhardov drog. Zaradi tega je teoretično in tehnično Ignis bolj terenski od večine današnjih Land Roverjev, a zato tudi slabo blaži majhne grbine in udarne jame. Že na običajnih hitrostnih ovirah pa se vede že dosti bolje – sploh pa glede na svojo majhno medosno razdaljo.

A terenec seveda ni – že zaradi gum, ki niso le cestne, pač pa tudi ‘eko’, kar pomeni, da imajo zelo zelo malo profila. Zatorej ne morejo dobro grabiti. A 4-kolesni pogon vseeno dela čudeže pri vzpenjanju in premagovanju ovir, je pa treba paziti na nizek prednji odbijač oziroma na spojler iz gume pod njim.

Vse svoje lepe in dobre strani pokaže 4-kolesen pogon na makadamu. Sledi seveda že iz definicije, a vseeno lepo preseneti: ko je makadam lep, se pravi brez lukenj, in ko voznik pritisne ustrezen gumb (tistega, ki kaže avtomobilček in vijuge pod njim), bo ta isti voznik spoznal lahkotnost obvladljivosti drsenja, ki je zabavno (in, jasno, varnejše) tudi pri manjših hitrostih.

A še ni konec; celo na dobrem asfaltu pride pogon na vsa kolesa do izraza, a seveda le takrat, ko voznik pritiska na plin, in seveda le zato, ker je v motorju dovolj moči. V Ignisu je namreč – čeravno bi še posebej v teh časih pričakovali drugače – čisto ‘resen’ 4-valjnik z lepimi 90 ‘konji’, a tudi z lepo navorsko krivuljo in živahnostjo do kakih 4.000 vrtljajev v minuti. Visoko – prekine pri 6.200 – se ne vrti prav rad, a zaradi dobrega navora tudi ni potrebno.

Ne le motor, Ignis v splošnem vabi k živahni vožnji in čisto mogoče je, da bo neki lastnik Focusa RS tega prodal in kupil Ignis. Mislim, da ga je v njegovem vzvratnem ogledalu presenetila podoba malega rdečega Ignisa, ki se ni in ni hotela pomanjšati.

In dam roko v ogenj, da je Ignis pri tem porabil pol manj goriva. Da bi poraba narasla preko 8, je treba menda že pošteno mesariti s stopalko plina. Večina voznikov se bo našla med 6 in 8, za kaj dosti manj pa bo treba na plin pritiskati z gosjim perescem. Vseeno se izkaže tudi v mestu – brez divjanja, a tudi brez varčevanja – porabi tam okoli 6,5 litra na 100 kilometrov.

***

Zato, pravim, je Suzuki mojster za male avtomobile. In če ob vsem upoštevate še štirikolesen pogon z vsemi dobrimi lastnostmi, tudi cena ni pretirana.

Vinko Kernc

Pohvale

+ prikupen videz

+ 4-kolesen pogon

+ lega na cesti ne glede na podlago

+ prednja sedeža

+ pomiki zadnje klopi

+ motor: zmogljivosti in poraba

+ poskočen, lahkoten in okreten v mestu

+ oprema (v splošnem)

+ pameten ključ

+ uporabni notranji predali

+ ogrevana prednja sedeža

+ vzdolžna strešna nosilca

+ meniji in zaslon infozabavnega sistema

+ sistem za nadzor nad hitrostjo spuščanja

Graje

– upravljanje potovalnega računalnika

– osrednji zaslon nima klasičnih gumbov

– notranja osvetlitev

– nima zvočnih parkirnih pripomočkov

– malo opreme za zadnjo klop

– nima osvetlitve prtljažnika

Na kratko

Čeprav ima nekaj pravih elementov, v splošnem ni terenec kot denimo Panda 4×4. Je pa presenetljivo prilagodljiv in prostoren v notranjosti, ima dober paket opreme, ima dober pogon od motorja do koles in je mestno okreten, obenem pa tudi lahkoten za vožnjo ter poskočen. Stavim, da vzbuja skomine nekaterim drugim proizvajalcem malih avtomobilov.

Cene

Suzuki Ignis 1.2 (Premium): 10.400 evrov

Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Elegance: 13.600 evrov

Testni Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Elegance: 14.250 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 22° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 7.604 – menjalnik v 5. prestavi – gume 175/60 R 14 H Bridgestone Ecopia EP150 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (trak, 0-30 l/100 km = 4,5 cm)

Poraba in trušč

60 km/h, 2.000/min: 3,6 l/100 km – 83 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.600/min: 3 l/100 km – 81 dB

100 km/h, 2.600/min: 4 l/100 km – 82 dB

130 km/h, 3.500/min: 7,5 l/100 km – 85 dB

160 km/h, 4.200/min: 11 l/100 km – 91 dB

Testni krog: 7,2 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – bencinski, posreden vbrizg – gibna prostornina 1.242 cm3 – največji navor 120 Nm pri 4.400 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon na vsa štiri kolesa

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 4 sedeži – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema z vzdolžnimi vodili in prečnim drogom, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 175/60 R 14 H Bridgestone Ecopia EP150

Mere: dolžina 3.700  mm – širina 1.690 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.435 mm – najmanjša razdalja od tal 180 mm – rajdni krog 9,2 m – notranja širina spredaj 1.330 mm, zadaj 1.280 mm – prtljažnik 204/1.086 dm3 – posoda za gorivo 30 l

Mase: vozilo 870 kg – dovoljena skupna obremenitev 460 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,0 l/100 km – izpust CO2 114 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 180 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 20°, prehodni 19,2°, izstopni 38,3° – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK