Renault Scénic in Renault Grand Scénic: na slovenskem trgu Renault Scénic in Renault Grand Scénic: na slovenskem trgu
Čeprav enoprostorniki tako rekoč vseh vrst oziroma razredov že nekaj časa izgubljajo tržne deleže na evropskih trgih, pri čemer je bolj ali manj očitno,... Renault Scénic in Renault Grand Scénic: na slovenskem trgu
Renault Grand Scénic: opazno oziroma občutno daljši, pa vedno sedem sedežev.

Renault Grand Scénic: opazno oziroma občutno daljši, pa vedno sedem sedežev.

Čeprav enoprostorniki tako rekoč vseh vrst oziroma razredov že nekaj časa izgubljajo tržne deleže na evropskih trgih, pri čemer je bolj ali manj očitno, da jim jih jemljejo predvsem športni terenci in križanci, so pri francoskem Renaultu neomajni: novi Scénic in njegova skoraj 59 centimetrov daljša varianta Grand Scénic sta enoprostornika.

Imata kakšno ‘crossoversko’ malenkost, vendar »na novo definirata enprostorsko vozilo s pridihom tradicionalnosti«. Pravzaprav ima ta trditev svoj smisel: prvič se je Scénic, kompaktni enoprostornik, pojavil točno pred dvajsetimi in doslej se je hiši, ki ji gre zadnje čase zelo dobro, posrečilo prodati kar pet milijonov vozil!

  • IMG_5982aw
  • IMG_5977raw
  • IMG_5979aw
  • IMG_5974
  • IMG_5975aw
  • IMG_5972raw
  • IMG_5971raw
  • IMG_5969aw
  • IMG_5970aw
  • IMG_5973aw
  • IMG_5994rawc
  • IMG_5996raw
  • IMG_5986raw
  • IMG_5992aw
  • IMG_5989aw

V četrti generaciji sta se oba Scénica občutno potegnila v dolžino, pri čemer je Grand Scénic za 23 centimetrov daljši (404/463 cm), v primerjavi s prejšnjo, torej tretjo generacijo, pa sta obe izvedenki za dvajset milimetrov širši, oddaljenost trebuha od tal je večja za občutnih 40 milimetrov, hkrati se je nekoliko povečala medosna razdalja (pri prvem za 32, pri drugem za 34 milimetrov), oba koloteka sta prav tako širša ipd. Če prezreš tisto, česar skoraj ne moreš, recimo zunanjo podobo, ki dokazuje nov oblikovalski veter (njegov oče je Laurens van den Acker, šef oblikovanja pri Renaultu), ne moreš posebnosti: vsi Scénici so serijsko opremljeni z 20-palčnimi platišči! Pravijo, da tako velika kolesa avtomobilu zagotovijo dinamičen in skladen videz, zapolnijo blatnike skoraj tako, kot pri športnih avtomobilih, izboljšajo lego na cesti in še kaj. Ampak vse se začne in tudi konča pri ceni. Renault zagotavlja, da bodo trije veliki izdelovalci gum – Michelin, GoodYear in Continental – tako velike gume zagotavljali po cenah, ki bodo primerljive s ceno 17-palčne gume pri prejšnji generaciji Scénica. Tako ta hip 20-palčno zimsko Continentalovo gumo ponujajo za dobrih 137 evrov – čeprav lahko slovenski kupci obeh Scénicov do konca leta računajo na 500 evrov popusta, zraven pa dobijo tudi zimske gume …

Pogon zagotavlja sedem agregatov – pet dizelskih v razponu moči od 70 do 118 kilovatov ter dva bencinska, ki zmoreta 84 oziroma 96 kilovatov. Dizle je mogoče kombinirati s 6-stopenjskim ročnim ali pa s 6- oziroma 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, medtem ko je bencinskima agregatoma za sedaj namenjen le 6-stopenjski ročni menjalnik. Manjši Scénic bo na voljo s štirimi, Grand pa s tremi paketi opreme, pri čemer je slednji vedno sedemsedežnik. Ker gre za enoprostornik, je nujno omeniti vsaj osnovni volumen prtljažnika: 572 litrov je na voljo za drugo vrsto sedežev pri Scénicu (to naj bi bilo največ v tem segmentu), Grand Scénic se ponaša s 596 litri (ko je postavljenih pet sedežev).

Prodaja četrte generacije avtomobila, ki ima na slovenskem trgu zagotovo veliko tržnih možnosti – ni razloga, da v svojem razredu ne bi bil vodilni ali vsaj v tej skupini, pravijo –  steče v ponedeljek. Še enkrat je prav omeniti, da bo do konca leta veljal popust v višini 500 evrov, zgolj tri mesece pa bo na prodaj tudi posebna serija Edition One. Ta je približno 1.500 evrov dražja od osnovnih izvedenk, a je, zagotavljajo, opreme vsaj za 1.000 evrov več. Na slovenskem trgu naj bi bilo razmerje med Scénicom in Grand Scénicom nekako 70/30, v najcenejši bencinski izvedbi (TCe 115, oprema Life) bo avto stal 16.290 evrov, v dizelski (dCi 95, Life) pa 17.590 evrov. Grand Scénic je dražji za 1.500 evrov.◄

Foto: JK