Renault Espace: na slovenskem trgu
Novice 21/05/2015 Vinko Kernc
Pri francoski avtomobilski hiši so dolgo, zelo dolgo razmišljali, kaj storiti z enoprostornim Espacom. Prodaja teh dokaj velikih avtomobilov na evropskih trgih v zadnjih letih občutno upada, v razredu t.i. križancev (Crossoverji) pa je dogajanje veliko bolj spodbudno. In tako se je novi Espace, tokrat peta generacija (prva se je pojavila res davnega 1984. in je orala avtomobilsko enoprostorsko ledino na trgih Stare celine), spremenil v križanca.
Od predhodnika je kar sedem centimetrov nižji (168 centimetrov) in tri centimetre širši (189 centimetrov), a se v dolžino potegne do nič kratkih oziroma skromnih 485 centimetrov, a je zaradi uporabe lažjih materialov shujšal za občutnih 250 kilogramov. Takole na hitro utegne njegova zunanjost (Renault je pri snovanju zunanjosti sodeloval z oblikovalci letal Airbus), posebej strmo odrezan zadek z lučmi, ki so zavihane čez rob, spominjati na že zdavnaj upokojenega Avantima, ki je dokazoval drznost Renaultovega oblikovanja. A to so že precej pozabljeni časi. Novi Espace je vedno petsedežnik, lahko pa ima v zadku še dva sedeža, vendar ju je treba doplačati. Notranjost ni tako revolucionarna kot je bila pred dolgimi leti pri predhodniku, a povsem običajna ali uniformna še zdaleč ni. V oči pade predvsem (ali najprej) pokončni 8,7-palčni barvni zaslon na dotik. Preko njega oziroma sistema Multi Sense ukazuješ tako rekoč vsemu avtomobilu – po želji lahko tako na daljavo zložiš vseh pet zadnjih sedežev (če je sedemsedežnik), nastavljaš zvok motorja in prilagajaš njegovo odzivnost, ukazuješ klimatski napravi, nastavljaš podvozje ipd.
Ob vsem drugem, kar ponuja novi Espace, pri katerem utegne biti pametno prebrati obsežna navodila, je treba omeniti 4Control; to je štirikolesno krmiljenje, saj se lahko zadnji kolesi za do 3,5 stopinje obračati v isti smeri kot prednji kolesi ali obratno, odvisno od situacije. Ponudba motorjev je neobičajno skromna – na voljo sta dva dizelska agregata, in sicer šibkejši dCi 130, ki zmore za tako velik avtomobil verjetno precej skromnih 96 kW/130 KM, in vsekakor primernejši dCi 160 (118 kW/160 KM). Seveda je v Renaultovem motornem hlevu tudi bencinski Tce 200 (200 KM), a ta na slovenskem trgu ne bo na voljo oziroma le po naročilu. Menjalnika sta dva (šeststopenjski ročni in prav tako šeststopenjski samodejni EDC), opremski paketi trije, vrh ponudbe pa predstavlja posebna izvedenka Initiale Paris, ki jo bo mogoče prepoznati po posebni barvi karoserije Amethyse – z odtenkom temne slivove barve …
Prodajni načrti na slovenskem trgu so malce skrivnostni – seveda ima novi Espace tržni potencial, pravijo, toda o konkretnih številkah ni bilo govora. Tudi neposrednih konkurentov naj bi bilo po prepričanju francoske hiše malo ali ta hip tako rekoč nobenega. Nobene nejasnosti ni pri cenah – v najcenejši izvedbi je Espace pete generacije naprodaj za 29.990 evrov (Life Energy dCi 130 z ročnim menjalnikom), v najdražji, ki jo predstavlja Initiale Paris Energy dCi 160 EDC, pa za 41.990 evrov.◄
Foto: JK