Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: na slovenskem trgu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: na slovenskem trgu
Pri Mitsubishiju je malo zmede z imenom Eclipse, saj so dolgo tako poimenovali svoj športni kupe, a zdaj vemo, da je od leta 2017... Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: na slovenskem trgu

Mitsubishi Eclipse Cross: opazne spremembe spredaj in zadaj ter do 45 kilometrov čiste električne vožnje (WLTP).

Pri Mitsubishiju je malo zmede z imenom Eclipse, saj so dolgo tako poimenovali svoj športni kupe, a zdaj vemo, da je od leta 2017 Eclipse Cross cestni ali športni terenec. Tega so nedavno prenovili in na našem trgu stane takšen od 34.170 evrov.

Eclipse Cross sodi med kompaktne športne terence in ker je po prenovi za 14 centimetrov daljši, zdaj v dolžino meri 4,55 metra. Na prednjem delu je krom v veliki meri zamenjala črnina, zadaj pa nima več deljene šipe, ki je imela svoj šarm, je pa zato zdaj pogled skozi notranje vzvratno ogledalo boljši.

  • 5VK_4876a
  • 5VK_4863
  • 5VK_4871
  • 5VK_4872
  • 5VK_4877
  • 5VK_4880
  • 5VK_4884a
  • 5VK_4886a
  • 5VK_4881rc
  • 5VK_4883
  • 5VK_4888
  • 5VK_4889
  • 5VK_4890
  • 5VK_4891

Za zunanjost ponujajo tri pakete (kombinacija tehnike žarometov – halogenski ali LED, in dekorativnih barvnih kombinacij – poleg barve karoserije še običajna črna, sijajna črna ali srebrna) in 8 barv karoserije, od katerih je pet s črno-bele barvne lestvice, poleg teh pa še rdeča, modra in bronasta.

V notranjosti ni dosti sprememb, večina gre na račun sredinskega dela armaturne plošče in konzole med sedežema. Glavna novost je za palec večji osrednji zaslon z novimi grafiko, funkcijami in vmesnikom, nekoliko so spremenili še komande klimatske naprave, sredinsko konzolo (tam zdaj ni več sledilne ploščice) in prestavno ročico ter dodali 230-voltno (1.500 W) vtičnico. Prtljažnik je v dolžino pridobil 8 centimetrov in zdaj meri od osnovnih 359 do povečanih 1.108 litrov.

Glavna novost prenove pa je pogon, ki je odslej lahko le še priključno-hibridni. Sistem lahko deluje kot vzporedni hibrid (kolesa poganjajo bencinski in električna motorja), kot zaporedni hibrid (kolesa poganjata le elektromotorja, bencinski motor le polni pogonsko baterijo) ali kot električno vozilo (bencinski motor miruje).

Spredaj sta nameščena Atkinsonov 2,4-litrski bencinski motor (193 Nm, 72 kW) in elektromotor (137 Nm, stalnih 25 in največjih 60 kW), zadaj je elektromotor (195 Nm, stalnih 30 in največjih 70 kW), vmes (na dnu, seveda) pa je pogonska baterija (13,8 kWh). Sistem zmore največ 138 kilovatov (navor ni poznan), pogon pa je prilagodljiv 4-kolesni.

Pri Mitsubishiju pravijo, da je njihova izvedba takšnega hibridnega pogona posebna zaradi drugačne postavitve elementov pogona. Zato naj bi bolj tiho in zvezno pospeševal, prestavni sunki pa naj bi bili manj zaznavni. Elektronika omogoča vektorski nadzor navora na kolesih (zaviranje posamičnih koles med pogonom glede na okoliščine), na voljo pa so različni načini vožnje: asfalt, makadam, sneg, običajni in eko.

Na dno nameščena baterija je težišče znižala za tri centimetre, hibridna tehnika pa predvideva več načinov polnjenja baterije med vožnjo: samodejni, varčevanje baterije, običajni, polnjenje preko generatorja in povsem električni način vožnje, ki je seveda mogoč le, ko je baterija dovolj napolnjena.

Ker je pogon en sam, cenik upošteva le pet osnovnih paketov opreme. Najcenejši je intense (34.170 €), najdražji pa diamond (40.370 €). Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos prodali okoli 50 prenovljenih Eclipsov Cross.◄

Foto: VK