Mercedes-Benz X: na slovenskem trgu Mercedes-Benz X: na slovenskem trgu
Razred X je čisto nova modelska vrsta pri tej znamki. Ni skrivnost, da je pod kožo veliko Nissanove Navare, a dosti manj, kot bi... Mercedes-Benz X: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz X: edini terenski pickup v premijskem avtomobilskem razredu ta hip.

Razred X je čisto nova modelska vrsta pri tej znamki. Ni skrivnost, da je pod kožo veliko Nissanove Navare, a dosti manj, kot bi morda pričakovali. Pri nas je naprodaj za od 36.130 evrov.

Pri Daimlerju pravijo, da so njegovi osnovni aduti – poleg (predvsem notranjega) prestiža seveda – videz, vozne lastnosti, varnost in udobje. Tipični kupci zanj naj bi bili uspešni praktiki (svet podjetništva), športno aktivni (posamezniki in družine) ter urbani posebneži (izražanje osebnega sloga na tovrsten način). Hkrati pa ostaja pickup z vsemi praktičnimi lastnostmi od terenskih (600 mm vode, vzpon do 100 % …) do tovornih (preko tone nosilnosti, do 3,5 tone težka prikolica).

  • 1VK_5144awc
  • 1VK_5174a
  • 1VK_5178aw
  • 1VK_5143a
  • 1VK_5142a
  • 1VK_5153aw
  • 1VK_5170ac
  • 1VK_5167a
  • 1VK_5146a
  • 1VK_5151a
  • 1VK_5158a
  • 1VK_5154rl
  • 1VK_5160a
  • 1VK_5147a

Pri nas so in bodo na voljo zgolj dizelski motorji, kar je pričakovano. To je v začetku 2,3-litrski 4-valjnik (X 220 d, 120 kW, X 250 d, 140 kW), ki lahko poganja le zadnji kolesi, v različici 4Matic pa vsa kolesa. Menjanlik je ročni (6), pri različici X 250 d pa za doplačilo tudi samodejni (7). Sredi leta se mu bo pridružil še 3-litrski turbodizelski V6 s 190 kilovati v različici X 350 d 4Matic.

Pri 2,3-litrskem motorju je 4Matic priklopljiv 4-kolesni pogon in je opremljen tudi z reduktorjem. Zapora zadnjega diferenciala je na seznamu doplačil. Z motorjem V6 bo prišel 4Matic s stalnim 4-kolesnim pogonom.

Daimler ponuja serijo X v treh osnovnih paketih opreme, sledijo pa dodatni paketi, ki so vezani na osnovnega, funkcionalni paketi in seveda dolg seznam posamičnih doplačil. Med temi so tudi posebej pri MB razviti dodatki za nadgradnjo kesona, za dodatno zaščito in za slog.

Najcenejši je tako X 220 d, ki stane od 36.130 evrov, s pogonom 4Matic pa 37.960 evrov. Različica X 250 d stane od 41.630 evrov, a je ta vezana na najmanj sredni paket opreme. Zato je x 250 d 4Matic lahko cenejši (39.540 €), ker je na voljo tudi z osnovnim paketom Pure.

Upoštevaje motorje, pogone in pakete opreme je možnih kombinacij sedem, pri čemer je za paket Progressive treba doplačati 4.038, za Power pa 9.260 evrov. Samodejni menjalnik stane malo manj kot 1.100 evrov. Vse cene vključujejo DDV.

Na slovenskem trgu je po napovedih prostora za okoli 400 terenskih pickupov na leto in pri slovenskem zastopniku menijo, da jih bodo letos prodali okoli 50.◄

Foto: VK