Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super
Na športni genetiki zmerne zmogljivosti Ko je posredi kača, je že prav, da je človek malce bolj občutljiv. Vsaj jaz sem. In to tudi,... Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super
Nov, športnejši obraz in nova pogonska kombinacija: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super

Nov, športnejši obraz in nova pogonska kombinacija: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super.

Na športni genetiki zmerne zmogljivosti

Ko je posredi kača, je že prav, da je človek malce bolj občutljiv. Vsaj jaz sem.

In to tudi, ko ne gre za športno-dirkaški aparat.

***

Kako človek ne bo poznal (današnje) Giuliette: že šest let videvamo ‘šestico’, ko jo ponoči vidimo na cesti pred seboj. Na svet je prinesla novo platformo, ki jo je kasneje povzel tudi Jeep Cherokee, in zamenjala model 147. V vseh pogledih je Giulietta storila vsaj korak naprej, če že ne dva.

Spomladi so jo narahlo prenovili, kar je še najbolj opazno na njenem nosu – tam je zdaj njen navzdol obrnjeni trikotnik v celoti črn, brez kromiranega roba –, drugačni pa so tudi odbijač, žarometa, platišča in zaključki izpuha. Paket Super prinese sivo in črno notranjost in posebno oblazinjenje žarometov, poleg tega pa je posodobljen še sistem Uconnect.

  • 1VK_1834a
  • 1VK_1277a
  • 1VK_1820a
  • 1VK_1279a
  • 1VK_1270a
  • 1VK_1281a
  • 1VK_1252a
  • 1VK_1242a
  • 1VK_1241
  • 1VK_1846a
  • 1VK_1259a
  • 1VK_1280a
  • 1VK_1264
  • 1VK_1265
  • 1VK_1313awsh
  • 1VK_1830a
  • 1VK_1840a
  • 1VK_1262a
  • 1VK_1239a
  • 1VK_1256a
  • 1VK_1238a

Govorice so takšne in drugačne, nekatere tudi nevoščljivo privoščljive, a nekaj drži: Alfa Romeo je svojim modelom, ne glede na izbrani motor, ves čas namenjal prepoznaven in zaznaven paket športnosti. Velja tudi za Giulietto in v tem primeru za pogonsko kombinacijo testnega primerka; kombinacija je, mimogrede, nova od pomladne prenove.

A zgodbo velja začeti z drugega konca. Če bi sedel nasproti prodajalcu iz oči v oči, ne bi vzel dizla in ne bi vzel dvosklopčnega TCT. Če pa že TCT, bi doplačal za zavolanski ušesi za pretikanje. Je pa tisti, ki je za tole testno Giulietto sedel iz oči v oči s prodajalcem, sicer kar dobro izbral: nedolžno bela barva, lepa črna platišča in rdeče čeljusti za zavore. Na prednjih piše Brembo in vemo, kaj to pomeni.

To pomeni, da se vozniku zazdi, da so znatno – kot rečemo strojniki – predimenzionirane za ta motor, toda ni tako. Resnica je, da je ta motor precej poddimenzioniran za celotno podvozje. In smo pri trditvi, da je v vsaki Alfi že v osnovi precej športnosti.

Zdaj se lahko vrnemo na uhojeno pot. Motor je znani Multijet, ki je v večini svojih inkarnacij izza volana odličen. Ko se s tole Julči peljete 90 kilometrov na uro v položaju menjalnika D, slišite le piš vetra iz klimatske naprave, če je zunaj zelo vroče ali mraz, ter kotaljenje gum, če je asfalt pod njimi grob ali slab ali oboje.

Motor je s svojimi 120 ‘konji’ čudovit za običajno ali za zmerno živahno vožnjo, ni pa ‘športno srce’ te 1.400 kilogramov težke Julči. Z dobrim navorom je vožnja prijetna, a se denimo na znatnejšem avtocestnem vzponu v četrti prestavi že težko zavrti do 4.000 vrtljajev v minuti. Program Dynamic sistema DNA (sistem za nastavljanje vozne dinamike) pri tem ne more nič pomagati. Ima pa zato drugo prednost: potovalni računalnik po normalni vožnji in po polnjenju goriva obljublja preko 1.000 kilometrov dometa.

  • 1VK_1292a
  • 1VK_1298
  • 1VK_1299
  • 1VK_1296
  • 1VK_1245
  • 1VK_1247
  • 1VK_1248
  • 1VK_1266
  • 1VK_1284arw
  • 1VK_1288
  • 1VK_1302
  • 1VK_1310
  • 1VK_1306
  • 1VK_1307
  • 1VK_1308
  • 1VK_1286la
  • 1VK_1282
  • 1VK_1300

Dvosklopčnega menjalnika ne bi izbral, a ne trdim, da ga ne bi priporočal: pretika dobro in pametno, hitro in nezaznavno ter izbere pravo prestavo v pravem trenutku – tudi pri vožnji po klancu navzdol. A neke pretirane športnosti v njem ni, morda zaradi premalo športnega motorja in/ali zaradi (pre)mehkega oziroma prenežnega načina pretikanja. Poleg tega sam pretika pri 4.400 vrtljajih v minuti tudi v ročnem načinu pretikanja; na zmogljivosti to sicer ne vpliva nič (rdeče polje na merilniku vrtljajev se prične pri številki 4.500), vsekakor pa ni športno.

Je pa treba znova pohvaliti podvozje. Tudi po šestih letih, kolikor je Giulietta na trgu, sta podvozje in vozna dinamika za spredaj gnan avtomobil v vrhu v avtomobilski industriji, če seveda upoštevamo dejstvo, da ne gre za zmogljivostno najbolj športno različico tega modela. Tudi volan je prijazno športen, kar pomeni, da zaradi njegove natančnosti ni treba biti ves čas osredotočen le na drobne popravke med vožnjo. V špici pa so tokrat zavore: da bi se pregrele in s tem daljšale zavorno razdaljo, je v prometu čisto nemogoče. Vedno zavirajo vrhunsko.

Sesti v takole opremljeno Giulietto tudi ni slabo. Črna notranjost z rdečimi šivi je sicer športna, a všeč tudi ne-športnim voznikom, predvsem pa navdušuje dejstvo, da je armaturna plošča pretežno mat z zelo malo svetlečimi površinami. Nobenih odsevov …razen v merilnikih. Glavna merilnika sta sicer tipično alfaromeovsko športno velika in ‘čista’, še vedno pa moti premajhen zaslon le enosmernega potovalnega računalnika.

Volanski obroč s sredino v obliki trikotnika te znamke morda ne bo navdušil vsakogar, je pa dober za oprijem in tistih nekaj tipk je kar pri roki. Škoda, v tem koncernu imajo še vedno tempomat kot pred 20 leti – brez dodatnih informacij (aktiven ali neaktiven, nastavljena hitrost, …) in brez tipke za prekinitev vodenja – treba je pohoditi eno od stopalk. Zunanji ogledali ponujata zelo dobro informacijo o stanju za vozilom in sedenje je lahko odlično nizko – je pa takrat volanski obroč občutno previsoko postavljen, ne glede na njegovo višinsko nastavljivost.

Avdio sistem sprva ne obljublja veliko, je pa njegov zvok z le nekaj več glasnosti zelo dober: Hikky Burr Quincy Jonesa se zdi napisan ravno zanj. Glasbeno precej zahteven jazz funk se torej odlično sliši, kar pomeni, da se avdio sistem ne ustraši tudi bolj glasbeno zahtevnih pesmi.

A Alfa Romeo ni narejena za uživanje v glasbi – tudi tale Giulietta skuša biti in je vozniku prijazna, dinamična in varčna družinska športna kombilimuzina. Zmerne zmogljivosti, a zaznavno dobra generika.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz prednjega dela po prenovi

+ detajli na zunanjost

+ barve in materiali v notranjosti

+ merilnika

+ podvozje

+ varčen motor, domet

+ lega na cesti, volan

+ tiha notranjost pri zmernih motornih vrtljajih

+ nizko sedenje

+ zunanji ogledali

+ program menjalnika TCT

+ avdio sistem

Graje

– 5-kraten samodejni utrip smernikov

– sistem PDC ne utiša (preglasi) avdio sistema

– nima sodobnih varnostnih asistenčnih sistemov

– slaba notranja osvetlitev

– stopnica pri podaljšanem prtljažniku

– stabilizacijski ESC ni izklopljiv

– nima pametnega ključa

– cev za gorivo ni brez čepa

– previsoko postavljen volanski obroč

– staromoden tempomat

– potovalni računalnik

Na kratko

Avtomobil z vrhunskim – športnim in udobnim – podvozjem. Pogonska kombinacija je nova, zmerno živahna, a varčna in lagodna (menjalnik, navor). Prijetno notranje okolje in najbolj športen družinski avtomobil te velikosti in s to motorno močjo.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 16° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 3.505 km – menjalnik v položaju D – vklopljen program Natural – gume 225/40 ZR 18 W Dunlop SP Sport Maxx TT – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, eno decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 3,5 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 1.800/min: 5,0 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.400/min: 6,4 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.800/min: 8,7 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Cene

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 16V 120: 19.990 evrov

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super: 22.990 evrov

Testni Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120 TCT Super: 26.620 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski, neposreden vbrizg, turbopuhalo – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: (DNA) Dynamic, Natural, All Weather

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/40 ZR 18 W Dunlop SP Sport Maxx TT

Mere: dolžina 4.351  mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm – najmanjša razdalja od tal 125 mm – rajdni krog 10,9 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 350/1.045 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna obremenitev 465 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,2 s – poraba (kombiniran cikel) 3,9 l/100 km – izpust CO2 103 g/km

Foto: VK