Mercedes-Benz S: na slovenskem trgu Mercedes-Benz S: na slovenskem trgu
Šest generacij modela S od leta 1972 je težko zajeti v kratko poved, še težje pa 16 generacij tako velikih Benzov, ki segajo v... Mercedes-Benz S: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz S: avtomobil, ki ob vsaki predstavitvi postavi redkim tekmecem nova, izjemno visoka merila.

Šest generacij modela S od leta 1972 je težko zajeti v kratko poved, še težje pa 16 generacij tako velikih Benzov, ki segajo v čas med obema vojnama. V vsakem primeru gre za presežnike avtomobilske industrije, nova, sedma generacija pa je že naprodaj tudi na našem trgu. Najcenejši stane 109.900 evrov, a takšnega zagotovo nihče ne bo kupil.

Zunanjost ne preseneča: odkar je zanjo pri tej znamki odgovoren naš Robert Lešnik, gre (vsaj pri klasičnih limuzinah) izključno za preproste, a skladne poteze brez nepotrebnih robov in drugih črt. Opazna sta manjša žarometa, a tudi nekoliko drugačna motorna maska (po novem enaka za vse S) in deljene zadnje luči. Takšne so zato, da je lahko pokrov (za 20 litrov večjega) prtljažnika širši. Štirje kompleti palic za golf gredo menda vanj. Vratne kljuke so zdaj elektrificirane in se povsem potopijo v karoserijo, obstaja pa tudi možnost klasičnih kljuk.

  • 5VK_1509a
  • 5VK_1520ra
  • 5VK_1515
  • 5VK_1470
  • 5VK_1471
  • 5VK_1475
  • 5VK_1495
  • 5VK_1482pai
  • 5VK_1486
  • 5VK_1487
  • 5VK_1492
  • 5VK_1488
  • 5VK_1490
  • 5VK_1502
  • 5VK_1497
  • 5VK_1523
  • 5VK_1500wa
  • 5VK_1504a
  • 5VK_1499
  • 5VK_1506
  • 5VK_1507
  • 5VK_1528

Razkošna notranjost se zgleduje (tudi) po oblikovanju v navtični industriji, nekoliko pa preseneti osrednji zaslon – ta je namreč znova samostojen, pomaknjen nekoliko navzdol in je po novem pokončen. Infozabavni sistem upravlja vmesnik MBUX druge generacije; odzove se na ukaz Hey Mercedes in to zdaj kar z vsakega sedeža, zmožen je upravljati s povezanimi elementi dóma (IoT), povezan pa je hkrati z vsemi zasloni v vozilu, pri čemer lahko poganja do tri profile hkrati, enega spredaj in dva zadaj. Zaslonov je v vozilu lahko do pet, merilniki pa so lahko tudi v tri-razsežnostni tehniki.

Prednjima sedežema streže do 18 motorčkov (vsakemu), masaža obsega 10 programov, vgrajen pa je tudi zvočnik sistema Burmester, da lahko potnika zvok tudi čutita. Ker se marsikateri lastnik vozi v takšnem avtomobilu zadaj, je tam na izbiro 5 različnih sedežev od običajne tri-sedežne klopi do razkošnega para sedežev z vsemi pripomočki in priboljški, vključno z ogrevanjem naslonjal za glavo.

Elektronika ne pozna meja; (novi) volanski obroč čuti, ali ga držijo roke, tipalo v merilnikih pa spremlja obraz (in oči) voznika in prepozna tudi, ali je utrujen, ali pa morda nima dobro nastavljenega obroča, da ne vidi dobro na merilnike. Isto tipalo tudi (samodejno) ustrezno nastavi polje projicirnega zaslona z razširjeno resničnostjo.

V isti sapi ne gre mimo asistenčnih sistemov, ki so zmožni že samovoznosti 3. stopnje, samodejnega parkiranja v temu prirejenih garažnih hišah (kar vključuje 4. stopnjo samovoznosti), bogatega varnostnega paketa, novih (digitalnih) žarometov in 4-kolesnega volana, ki izboljšuje vozne lastnosti in pri nekaterih različicah zmanjšajo obračalni krog za skoraj dva metra!

Od napovedanih 9 motorjev so v začetku na voljo štirje. Dva bencinska (270 in 320 kW) sta tudi hibrida (elektromotor dodaja 16 kW moči), dizla (210 in 243) pa sta (še) klasična. Menjalnik je samodejni 9G-Tronic, pogon pa zadnji le še pri 210-kilovatnem dizlu, sicer pa 4-kolesni 4Matic.

Sredi leta bodo na voljo še bencinski V8 (370 + 16 kW) za S 580, bencinski V12 (450 kW) za maybach S 680, priključni hibrid (270 + 105 kW) za S 580e ter električni EQS. Prihodnje leto bo, ko prideta še AMG S 63e (450 + 150 kW) ter priključni hibrid S 400e (200 + 105 kW), ponudba popolna.

Ta hip je v ceniku 5 različic; najcenejši (cena iz uvoda) je dizelski S 350 d (210 kW), 5 tisočakov je dražji, ako se odločite za 4-kolesni pogon. Najdražji dizel (S 400 d 4Matic) stane natanko toliko kot najcenejši bencinski (S 450 4Matic) – 122.900 evrov. Najdražji je S 500 4Matic, ki stane 136.900 evrov. Podaljšana karoserijska različica, ki naj bi bila tudi pri nas bolj priljubljena, je za štiri tisočake dražja, a kdor pozna sezname doplačil pri tem prestižnežu, ve, da se pri omenjenih številkah vse skupaj šele dobro začne.◄

Foto: VK