



Mercedes-Benz EQA: za serijo EQ tipična motorna maska brez rež in z dodatno obrobo, žarometa pa sta povezana s svetlobnim trakom LED.
Kratka kronologija: Daimler leta 2017 na avtomobilskem salonu predstavi koncept EQA, januarja letos serijsko različico, te dni pa slovenski zastopnik pričenja s prodajo. Cena? Od 54.900 evrov naprej.
Pri Daimlerju ne skrivajo, da je EQA v zelo tesnem sorodstvu z GLA: zunaj sta drugačna prednji in zadnji del, znotraj je le nekaj manjših sprememb. Zato sta si tudi mersko zelo blizu: EQA meri v dolžino 4,46 metra (za 5 cm več kot GLA), v širino 1,83 metra (enako kot GLA) in v višino 1,62 metra (slab centimeter več kot GLA), pri tem pa je medosna razdalja povsem enaka. Je pa seveda razlika v prtljažniku: pri EQA sedežna klop ni pomična kot pri GLA in litrov je manj – njegov prtljažnik meri v osnovni postavitvi 340 litrov, kar je za 45 do 95 litrov manj kot v GLAu: pri EQA sedežna klop ni pomična kot pri GLA in litrov je manj – njegov prtljažnik meri v osnovni postavitvi 340 litrov, kar je za 45 do 95 litrov manj kot v GLA.
Zunanjost je seveda vendarle prepoznavna: prednji del je tipičen za serijo EQ, enako velja za zadek. Znotraj so nekoliko drugačni sedeži in okrasni elementi, spremenjeno pa je vse, kar se tiče drugačnega pogona. Torej merilniki in nekatere funkcije infozabavnega sistema. Tu izpostavljajo najprej ”električno” inteligenco navigacijskega sistema; ob vnesenem cilju zmore, denimo, na daljši poti izračunati najbolj smotrne postanke za polnjenje (vključno s časom trajanja polnjenja), da bo potovanje najhitrejše, zna predlagati hitrost in način vožnje, da bi do cilja prišli brez polnjenja baterije (če je to seveda mogoče) in podobno, vse skupaj pa sloni tudi na natančnih podatkih o poti (vzponi in spusti, povprečne hitrosti, …) ter seveda o polnilnih postajah vzdolž poti.
Daimlerjeva platforma za prednji (in 4-kolesni) pogon MFA omogoča namestitev pogonske baterije v dno. Baterija, ki tehta 480 kilogramov, ima uporabno kapaciteto 66,5 kilovatne ure, kar je po ciklu WLTP dovolj za 426 (prednji pogon) oziroma 432 (4-kolesni pogon) kilometrov poti. Od 10 do 100 odstotkov se na domači vtičnici (2,3 kW) napolni v 30 urah, na domači polnilnici (do 11 kW) pa v slabih šestih urah. Na hitri polnilnici na izmenični tok (do 100 kW) se od 10 do 80 odstotkov napolni v le pol ure.
V osnovi je EQA gnan spredaj, lahko pa ima tudi 4-kolesni pogon 4Matic. Spredaj je elektromotor asinhronski, zadaj (4Matic) pa sinhronski. Ta hip so v ponudbi tri različice, od tega je le osnovna gnana spredaj in zmore 140 kilovatov, 4Matica pa zmoreta 168 ali 215 kilovatov.
Tako so tri tudi osnovne cene: 54.900 evrov za EQA 250, 59.900 za EQA 300 4Matic in 62.900 evrov za EQA 350 4Matic (subvencija EKO sklada ni upoštevana), izbrati pa bo moč med dvema višjima paketoma opreme Electric Line in AMG Line. Tradicionalno bo prvo leto naprodaj tudi paket Edition 1.◄
Foto: VK