Mazda MX-5: na slovenskem trgu Mazda MX-5: na slovenskem trgu
Nova Mazda MX-5, zdaj že legendarni roadster, saj šteje lepih 27 let, je odslej na voljo slovenskim kupcem. Za najcenejšega bo treba prinesti 23.990... Mazda MX-5: na slovenskem trgu
Mazda MX-5: Slovenci naj bi jih letos pokupili 20, od tega 12 z močnejšim motorjem in bogatejšim paketom opreme.

Mazda MX-5: Slovenci naj bi jih letos pokupili 20, od tega 12 z močnejšim motorjem in bogatejšim paketom opreme.

Nova Mazda MX-5, zdaj že legendarni roadster, saj šteje lepih 27 let, je odslej na voljo slovenskim kupcem. Za najcenejšega bo treba prinesti 23.990 evrov.

Mazdi gre, globalno gledano, zadnja leta vse bolje – beležijo rast in dobiček. Enako oziroma celo nadpovprečno ji gre tudi v Evropi in znotraj nje na slovenskem trgu. Osem trgovcev po Sloveniji očitno opravlja dobro delo, precej pa pomaga tudi sveža in zanimiva ponudba modelov.

  • 1VK_9498a
  • 1VK_9459a
  • 1VK_9502rc
  • 1VK_9504rc
  • 1VK_9466
  • 1VK_9475a
  • 1VK_9453
  • 1VK_9519a
  • 1VK_9456a
  • 1VK_9462
  • 1VK_9509a
  • 1VK_9489a
  • 1VK_9473
  • 1VK_9433
  • 1VK_9440a
  • 1VK_9448
  • 1VK_9438a
  • 1VK_9527
  • 1VK_9439
  • 1VK_9436
  • 1VK_9445
  • 1VK_9443
  • 1VK_9471
  • 1VK_9485a
  • 1VK_9532
  • 1VK_9533

Med njimi je zdaj tudi MX-5 četrte generacije. Doslej so jih po celem svetu prodali že več kot 950 tisoč in letos pričakujejo že milijonto prodano. Navdušen je tudi strokovni tisk, saj je novi MX-5 prejel več kot 30 različnih nagrad in priznanj, od tega samo v Evropi 12. Ponaša se celo z naslovom Svetovni avtomobil leta.

Oblika je zagotovo pri takšne sorte avtomobilu še pomembnejša kot sicer in MX-5 je v živo dosti prepričljivejša kot na fotografijah. A so si dosti dela dali tudi razvojniki: nova, lažja (dosti več aluminija) platforma je vzdolžno postavljen motor potisnila še za centimeter in pol nazaj (boljša razdelitev mase, boljša vodljivost), potnika pa posedla za dva centimetra nižje in poldrugi centimeter bolj v sredino vzdolžne osi avtomobila. Vse našteto je pokrito s skupnim imenom tehnologij Skyactiv, le strehe se – k sreči – niso lotili modernizirati: še vedno je platnena in ročno pomična, le da je zdaj pomik še hitrejši in lahkotnejši.

Ni pa ušlo poglavje varnosti: MX-5 ima zdaj lahko nadzor nad mrtvimi koti, opozorilo na prečni promet zadaj (pri vzvratnem izvozu na cesto), opozorilo pri nenamernem zapuščanju prometnega pasu, samodejni vklop in izklop dolgih luči in sledljiva žarometa. Še boljši je menda učinek nove zasnove aktivnega pokrova motorja – ko gre za trčenje v pešca. Slaba stran varnostnega paketa je, da je vezan na izbrani paket opreme.

Tradicionalno sta na voljo dva motorja. Zdaj sta seveda oba iz družine Skyactiv; G130 je 1,5-litrski in zmore 96 kilovatov (130 ‘konj’), G160 pa je 2-litrski s 118 kilovati (160 ‘konj’). Menjalnik je še vedno ročni 6-stopenjski, skupaj s podvozjem pa gre za povsem novo konstrukcijo.

Paketov opreme je pet in le pri drugem najbogatejšem se lahko odločite za enega od obeh motorjev, sicer pa je motor vezan na paket opreme. V vsakem primeru ima MX-5 med drugim lahka platišča (16 palcev), žarometa LED, ročno klimatsko napravo in ogledala v barvi karoserije, kar ponuja paket Emotion, h kateremu sodi motor G130. Za to kombinacijo je treba plačati 23.990 evrov. Za tisočaka več dobite bogatejši paket Challenge (7-palčni osrednji zaslon, paket MZD connect, Bluetooth, v usnje odet volanski obroč, tempomat in ogrevanje zunanjih ogledal), za nadaljnjih 1.800 evrov pa paket Attraction (siva platišča, samodejna klimatska naprava, usnjena in ogrevana sedeža, tipali za dež in osvetljenost ter črni zunanji ogledali). Za Revolution je treba dodati še tisočaka (večja kolesa, pameten ključ, navigacijski sistem, zvočniki Bose, parkirna tipala, samodejne dolge luči) ter še 1.600 evrov, da bi dobili motor G160, blažilnike Bilstein, delno samozaporen diferencial in varčen paket za motor. S to matematiko smo prišli do 29.590 evrov, najdražji pa je paket Revolution Top, ki ima še sedeže Recaro, sledljiva žarometa, nadzor nad mrtvimi koti, opozorilo nad prečnim prometom zadaj in ceno 31.490 evrov. Kdor poleg vetrnjaštva ljubi tudi športnost, bo pač moral zbrati omenjeno vsoto.

Mazda MX-5 RF: oblikovno atraktivnejši kupe-kabriolet. (Foto: Mazda)

Mazda MX-5 RF: oblikovno atraktivnejši kupe-kabriolet. (Foto: Mazda)

Tudi četrta generacija bo prinesla MX-5 s trdo, električno pomično streho, le da bo tokrat videz zadnjega dela precej drugačen. Zato bo malce drugačno tudi ime – MX-5 RF (‘retractable fastback’) – in takšna bo v Sloveniji predvidoma na voljo čez okroglo leto.◄

Foto: VK