Maserati Levante: na slovenskem trgu Maserati Levante: na slovenskem trgu
Zdaj že dobro poznanim prestižnim športnim terencem se je na slovenskem trgu pridružil Maserati Levante, avtomobil, za katerega pravijo, da ga poleg ekskluzivnosti odlikujeta... Maserati Levante: na slovenskem trgu

Športna pogonska tehnika, najnižje težišče v razredu, odlična dinamika ter strast in ekskluzivnost: Maserati Levante.

Zdaj že dobro poznanim prestižnim športnim terencem se je na slovenskem trgu pridružil Maserati Levante, avtomobil, za katerega pravijo, da ga poleg ekskluzivnosti odlikujeta še strast in športna eleganca. Najcenejši stane 86.900 evrov.

Zgodba Levanta se začenja daljnega 2003, ko je Maserati na salonu v Detroitu pokazal koncept Kubang, ki ga je zrisal Giugiaro. Kar 8 let kasneje se je nekoliko spremenjeni Kubang znova pojavil na salonu v Frankfurtu in takrat je njegova tehnika temeljila na Grand Cherokeeju. Zdaj je tu Levante, ki si tehniko v veliki meri deli z Ghiblijem, obliko pa je prispeval Maseratijev oblikovalski studio.

Čeprav špprtni terenec ima Levante številne oblikovne rešitve, značilne za športne avtomobile s trizobom, od motorne maske in žarometov do treh zračnih rež na boku in trikotnega stebrička C. Številni karoserijski deli so aluminijasti (nekaj pa je tudi magnezija), pa tudi podvozje je skoraj v celoti aluminijasto, tako da ima menda Levante najnižje težišče med tekmeci, poleg tega pa tudi idealno razdelitev mase med obe osi. Tudi v resnici se Levante pelje skozi ovinke dosti bolj športno, kot bi pričakovali od športnega terenca.

  • 1VK_6473awc
  • 1VK_6500a
  • 1VK_6503al
  • 1VK_6506ac
  • 1VK_6480aw
  • 1VK_6475aw
  • 1VK_6479aw
  • 1VK_6483aw
  • 1VK_6482aw
  • 1VK_6478wa
  • 1VK_6484wa
  • 1VK_6476a
  • 1VK_6485shwa
  • 1VK_6486aw
  • 1VK_6497aw
  • 1VK_6496wa
  • 1VK_6499wa
  • 1VK_6488l
  • 1VK_6498aw
  • 1VK_6492law
  • 1VK_6494aw
  • 1VK_6512aw
  • 1VK_6518aw

Veliko k temu doda zračno vzmetenje, ki lahko osnovno višino od tal (208 mm) poveča za 40 ali zmanjša za 45 milimetrov – odvisno od nastavitve vozne dinamike, ki ima 5 prednastavljenih načinov. Levante ima vedno 8-stopenjski samodejni menjalnik ZF in seveda je serijski tudi stalen 4-kolesen pogon, pri katerem gre daljša od pogonskih polgredi spredaj skozi karter – spet zaradi nižjega težišča. Razmerje razdelitve pogona je zvezno in se giblje od 0:100 (vse nazaj) do 50:50, večploščna sredinska sklopka v oljni kopeli pa s pomočjo elektronike reagira v delčkih sekunde.

Ta hip bo kupec izbiral med dvema motorjem in že vnaprej je jasno, da jih bo večina izbrala dizelski 3.0 V6 z 202 kilovatoma največje moči (275 ‘konj’) ter s 600 Njutonmetri navora. Ta stane 86.900 evrov, pri Maseratiju pa so poskrbeli, da se iz izpuha (v športni nastavitvi) sliši, kot bi ga poganjal športen bencinski stroj. Trik je v klasičnih zvočnikih v dveh dodatnih komorah v izpuhu, vse skupaj pa na podlagi številnih podatkov krmili elektronika.

Bolj ‘pravi’ je seveda bencinski 3.0 V6 s 316 kilovati (430 ‘konj’) in s 580 Njutonmetri, a ta (v veliki meri zaradi tukajšnjih dajatev) stane 122.000 evrov. Temu seveda zvoka ni potrebno posebej simulirati. Za oba pa velja, da ju krasi notranjost v klasični italijanski kombinaciji športnosti in prestiža, na čelu z najboljšimi materiali – znotraj je veliko usnja in lesa ali karbona. Je pa jasno, da je pri obeh precej dolg tudi seznam doplačil, vključno z Bowers & Wilkins zvočniškim sistemom.

Levante, ki je v Slovenijo pripeljal v družbi zelo močne burje, se bo kosal predvsem z Range Roverjem, s Cayennom in z F-Pacom, a tudi z X5, z X6, s Q7 in še s kakšnim. Kakih 15 naj bi jih Slovenci pokupili na leto.◄

Foto: VK