Honda e: na slovenskem trgu Honda e: na slovenskem trgu
Prikupna mala Honda, ki so jo prvič pokazali javnosti jeseni na salonu avtomobilov v Frankfurtu, ki je na voljo le s petimi vrati in... Honda e: na slovenskem trgu

Honda e: živahen mestni elektromobilček za štiri ter za 171 litrov prtljage.

Prikupna mala Honda, ki so jo prvič pokazali javnosti jeseni na salonu avtomobilov v Frankfurtu, ki je na voljo le s petimi vrati in ki je lahko le električno gnana, je zdaj naprodaj na našem trgu in sicer za od 36.150 evrov.

Vse se je začelo pred štirimi leti s Hondino strategijo 2030, ki obsega ukrepe za zmanjšanje obremenitve okolja in ki se, jasno, nanaša tudi na elektrifikacijo njihovih avtomobilov. Glavnino svoje ponudbe naj bi na tak ali drugačen način elektrificirali že do konca prihodnjega leta. Lani so tako predstavili CRV Hybrid, letos Jazz Hybrid in nedavno še električno gnani e.

  • 1VK_2418aw
  • 1VK_2391aw
  • 1VK_2392aw
  • 1VK_2394aw
  • 1VK_2397aw
  • 1VK_2403a
  • 1VK_2401l
  • 1VK_2404
  • 1VK_2407

Ker menijo, da je elektrifikacija najbolj nujna in primerna za (velika in praviloma najbolj onesnažena) mesta, so se odločili izdelati majhen (slabe 3,9 metra dolg), prikupen avtomobil retro videza, katerega prednji del nekoliko spominja na prvo generacijo Civica iz leta 1973, a tudi na mali N360 iz leta 1967.

Medtem ko velja za zunanjost, da je preprostih potez in površin, je v notranjosti precej drugače, vsaj pred prednjima potnikoma. Tam je med bočnima šipama kar pet zaslonov; skrajna (6,6-palčna) sta namenjena sliki z zunanjih kamer (namesto vzvratnih ogledal), pred voznikom je 8,8-palčni zaslon merilnikov, desno od tega pa sta še dva zaslona, namenjena infozabavnemu sistemu. Navkljub naprednosti je treba izpostaviti: pri Hondi se (k sreči) niso odločili povsem ukiniti klasičnih gumbov. Je pa lahko spredaj še en zaslon: za doplačilo je namreč na voljo vzvratno ogledalo, ki ga lahko uporabljamo kot klasičnega, lahko pa prikazuje tudi (nastavljivo) sliko s še ene kamere na zadku. Vsega skupaj je v Hondi e lahko kar 8 zunanjih kamer.

Ne čudi, da je e napredno povezljiv: poleg danes že poznanih povezav (s pametnimi telefoni) se zna e povezati tudi z električnim omrežjem doma (hiše) in z javnim električnim omrežjem, predvsem zato, da bi ga razbremenil, kadar je poraba električne energije največja, polnil pa bi se, ko je najmanjša.

In v povezavi s polnjenjem: e sprejema električno energijo na izmeničnih polnilnicah moči 2,3 in 7,4 ter na enosmernih moči 7,4 in 50 kilovatov. Pri slednji se do 80 odstotkov napolni v pol ure, pri preostalih pa do 100 odstotkov v 18 oziroma 4,1 ure.

Hondo e poganja brezkrtačni elektromotor s stalnimi magneti moči 100 ali 113 kilovatov, v obeh primerih pa je njegov največji navor 315 Njutonmetrov. Ta mu, navkljub veliki masi vozilca (preko tono in pol), omogoča živahno vožnjo, za dodatno dinamiko pa poskrbita še podvozje in volan. Ta omogoča le 9,2 metra velik rajdni krog, ker se prednji kolesi zasučeta kar do 50 stopinj. To je seveda mogoče, ker je motor nameščen v zadku in poganja zadnji kolesi. Tam (v zadku) je tudi krmilna elektronika, pogonska baterija zmogljivosti 35,5 kilovatne ure (ki daje Hondi e dovolj energije za 222 oziroma 210 kilometrov vožnje po normi WLTP), pa je nameščena na dnu vozila.

Dvostopenjska regeneracija zavorne energije omogoča velik del voženj zgolj z e-stopalko, pogonu pa sta namenjena prav tako dva vozna programa, običajni in športni, pri čemer v športnem načinu navor ni omejen.

V osnovi je Honda e že serijsko bogato opremljena, v dražji izvedbi (paket Advance) pa dobi e, med drugim, 113-kilovatni motor, več asistenčnih sistemov (mrtvi koti, prečni promet za vozilom), ogrevan volanski obroč, digitalno vzvratno ogledalo, 360-stopinjski pogled in sistem samodejnega parkiranja ter 230-voltno vtičnico na armaturni plošči.

Cenik je zato dokaj preprost: osnovni e stane 36.150 evrov, Advance pa je natanko za štiri tisočake dražji. Tako za doplačila ostanejo le še barva zunanjosti, platišča in polnilni kabli za polnjenje na 32-amperski varovalki. Za e bo kupec, ki pridobi državno subvencijo, seveda plačal 6 tisočakov manj, torej od 30.150 evrov.

Za zdaj bo šlo pri nas za butično prodajo: letos so na voljo trije primerki, ponudba pa bo zelo omejena tudi v prihodnjem letu.◄

Foto: VK