Lexus RX: na slovenskem trgu
Novice 22/03/2023 Vinko Kernc
Peta generacija Lexusa RX, prvo so predstavili leta 1998, ni le nadaljevanje četrte – novi RX zdaj ponuja tudi nekoliko drugačno hibridno tehnologijo. Na našem trgu je naprodaj za najmanj 82 tisočakov.
Nastal je na prilagodljivi platformi TNGA-K (ali GA-K), ki podpira tudi denimo NX in ES, pa tudi nekatere Toyote. Pravijo, da ga odlikuje izjemna togost karoserije, izpostavljajo pa tudi tanjša stebrička A. Na našem trgu bodo na voljo zgolj hibridne različice, pri tem pa je potrebno izpostaviti, da 6-valjnih motorjev v RX ni več, nadomestili so jih 4-valjniki.
Trije pogoni so pri nas na izbiro. Prvi je zaporedno-vzporedni hibrid 350h z 2,5-litrskim 4-valjnikom moči 140 kilovatov, z baterijo kapacitete 1,6 kilovatne ure, s sistemsko močjo 184 kilovatov, z za koncern Toyota klasičnim neskončnostopenjskim menjalnikom eCVT in s 4-kolesnim pogonom E-Four (elektromotor na zadnji osi). Ta različica naj bi po predvidevanjih tudi najbolj ustrezala slovenskim kupcem.
Drugi, 450h+, je priključi hibrid, katerega pogonska baterija ima kapaciteto 18,1 kilovatne ure, ki naj bi zadoščala za do 69 kilometrov zgolj električne vožnje po WLTP. Poganjajo ga kar trije motorji; 2,5-litrski bencinski stroj zmore 136 kilovatov, prednji elektromotor 134 in zadnji 40 kilovatov, kar nanese 227 kilovatov sistemske moči. Tudi tu gre za menjalnik eCVT in električno podprt 4-kolesni pogon E-Four.
Od te klasike precej odstopa vzporedno-hibridna različica 500h F Sport. Prednji kolesi tu poganja 2,4-litrski turbo stroj in med motor ter menjalnik nameščeni elektromotor (oba nepoznanih zmogljivosti), zadnji elektromotor moči 76 kilovatov, sistemska moč pa znaša 274 kilovatov. Vsaj dve stvari sta tu drugačni, kot smo sicer vajeni pri tej znamki. Prvič, menjalnik ni eCVT, pač pa klasičen 6-stopenjski samodejni, ki naj bi zagotovil več vozniških občutkov; in drugič, pogonska baterija tu ni litij-ionska, pač pa (tako kot tudi pri 350h) tipa NiMH (Nikelj-metal hidridna), ki je manj temperaturno zahtevna in ki jo je moč 100-odstotno reciklirati. Štirikolesni pogon Direct4 je tu tudi drugače kalibriran, zadnji (elektro)motor je ves čas aktiven in ne zgolj v zahtevnejših voznih pogojih. Ta različica ima tudi prilagodljivo podvozje in 4-kolesni volan, ki omogoča do 6 stopinj zasuka zadnjih koles.
Prav slednja različica že uveljavljenim Lexusovim marketinškim sloganom kakovost, udobje in prefinjenost dodaja še veselje v vožnji. Sicer pa je RX zadržal dolžino (4,89 m) in višino (1,69 m) prejšnje generacije, ima pa za 6 centimetrov daljše medosje, za slabe tri centimetre več širine in skoraj 80 litrov manjši prtljažnik (461 litrov).
Prednji del karoserije še vedno ohranja podobo vretena, a na povsem nov način (brez kromaste obrobe, manj padajoč motorni pokrov), zadaj pa je dobil povezane luči in izpisano ime znamke namesto logotipa. Znotraj ni moč ne opaziti velikega osrednjega zaslona, široke konzole med sedežema in minimalističnega vtisa oblikovanja. Nekaj klasičnih mehanskih stikal ostaja, tista na volanskih prečkah pa so v veliki meri nastavljiva po izbiri. Ker zato nimajo simbolov, se prikaže funkcija dotaknjenega stikala na projicirnem zaslonu (HUD).
Še cene. Trije pogoni in pet paketov opreme da v ceniku (le) osem različic. Najcenejši je 350h Comfort, 450h+ se prične pri 95.000 evrih (Business), najdražja (106.000 €) pa sta 450h+ Luxury in 500h F Sport.
Pri slovenskem zastopniku pravijo, da so za naš trg za letošnje leto zagotovili 100 Lexusov, od tega jih bo 23 RX.◄
Foto: VK