Jaguar XF: na slovenskem trgu Jaguar XF: na slovenskem trgu
Britanski Jaguar, ki je že od leta 2008 v rokah indijske industrijske skupine Tata oziroma njegovega avtomobilskega dela Tata Motors, ima zelo pestro zgodovino,... Jaguar XF: na slovenskem trgu
Jaguar XF: v sredini tistega, kar ponuja slovita britanska (sedaj indijska) avtomobilska hiša, po novem tudi glasnik tehnološkega razvoja.

Jaguar XF: v sredini tistega, kar ponuja slovita britanska (sedaj indijska) avtomobilska hiša, po novem tudi glasnik tehnološkega razvoja.

Britanski Jaguar, ki je že od leta 2008 v rokah indijske industrijske skupine Tata oziroma njegovega avtomobilskega dela Tata Motors, ima zelo pestro zgodovino, saj je bilo ob dobrih časih tudi veliko padcev. Jaguar XF, štirivratna limuzina kupejevske zasnove oziroma podobe, je na sredini  ponudbe – večji oziroma prestižnejši od modela XE in nekaj manjši in morda manj nobel od Jaguarja XJ.

Tokratna prenova je narejena v znani maniri – avto je lažji (v najboljšem primeru celo do 190 kilogramov, kar so med drugim dosegli z uporabo aluminija), ima ugodnejši količnik zračnega upora (0,26), ob večji medosni razdalji (plus 51 milimetrov oziroma 2.960 milimetrov) ponuja več prostora predvsem na zadnjih sedežih, izbira motorjev je po novem pestrejša (trije bencinski in trije dizelski), na voljo je tudi štirikolesni pogon, za povrh pa je, tako pravijo pri tovarni, ki še vedno domuje v britanskem Coventryju, XF sedaj glasnik tehnološkega razvoja.

  • 1VK_0288a
  • 1VK_0276a
  • 1VK_0273a
  • 1VK_0292a
  • 1VK_0275a
  • 1VK_0271
  • 1VK_0272
  • 1VK_0307a
  • 1VK_0278
  • 1VK_0298a
  • 1VK_0296a
  • 1VK_0280la
  • 1VK_0264a
  • 1VK_0248a
  • 1VK_0270a
  • 1VK_0303
  • 1VK_0305
  • 1VK_0269a
  • 1VK_0258
  • 1VK_0263a

Kljub vsem tem spremembam ostaja pogonska zasnova seveda enaka (motor spredaj, pogon zadaj oziroma 4×4), s svojo pojavo, z merami (4.954 milimetrov dolžine) in z značajem pa se vozi v razredu, kjer ribarijo predvsem Mercedes razreda E, pa Audi A6, BMW serije 5 in še nekaj drugih tekmecev. Kaže omeniti razporeditev teže v razmerju 50/50, pri štirikolesnem pogonu pa tudi elektroniko, ki prepoznava vrsto vozne površine (sneg, makadam ipd.) in temu primerno prilagaja motor, menjalnik, krmiljenje in še druge sisteme.

Izbira agregatov je res pestra, pri čemer je razdelitev med dizelskimi in bencinskimi povsem enakomerna. Dvolitrski dizel je na voljo v dveh izvedbah moči (120 in 132 kW oziroma 163 in 180 ‘konj’), trilitrski ponuja 221 kilovatov oz. 300 ‘konj’. Dvolitrski bencinski agregat ponuja 177 kilovatov (240 ‘konj’), trilitrski šestvaljnik pa ima enkrat 250, drugič 280 kilovatov (340 oz. 380 ‘konj’). Zraven gre samodejni 8-stopenjski menjalnik, le pri 2-litrskem dizlu je ta 6-stopenjski ročni.

Opremskih paketov je pet, na slovenskem trgu naj bi za novega XF v polnem letu našli kakšnih 22 kupcev, kar se zdi zmerno ambiciozen načrt. Da bi ga laže uresničili, ponujajo 6.000 evrov popusta, kar pomeni, da je v najcenejši izvedbi XF na voljo za 36.900 evrov.◄

Foto: VK