Na slovenski trg je prišla prva kombinacija dveh vročih avtomobilskih stvari: športnega terenca in električnega pogona. To je Hyundaieva Kona Electric, ki pri nas stane od 34.800 evrov.
Ime ne zavaja – Electric se od klasično gnane Kone loči po videzu prednjega dela (zaprta motorna maska, serijsko polni LED, …) in zadka (luči), sicer pa gre za povsem enak avtomobil. Sklop pogonske baterije je pritrjen od spodaj na dno med obe premi, zaradi večjega dela baterij v zadnjem delu pa je masna razdelitev med osi bolj ugodna. In seveda težišče nižje.
Elektromotor je seveda v nosu dodatno ojačane karoserije. Na izbiro sta dva in sicer 100- ali 150-kilovatni (pri obeh je navora 395 Nm), vsak pa ima tudi svojo baterijo – šibkejši 39,2 kilovatne ure, zmogljivejši pa kar 64 kilovatnih ur. Bateriji sta težki 325 oziroma 445 kilogramov, doseg električne Kone pa je, odvisno od pogona, 312 oziroma 482 kilometrov po novem standardu WLTP.
Notranjost se od običajne Kone razlikuje po drugačnih (digitalnih) merilnikih ter po ‘viseči’ osrednji konzoli s prostorom za drobnarije pod njo, Electric pa ima tudi projicirni zaslon (HUD). Na infozabavnem sistemu (zaslon je 7- ali 8-palčen), ki lahko preostali doseg pokaže tudi na zemljevidu, si voznik lahko nastavi načine polnjenja: specifiko domačega polnjenja, časovnik polnjenja, tok polnjenja in podobno. Možnosti polnjenja sta preko domače vtičnice (ena faza) in na hitrih polnilnicah.
Tudi ta Hyundai ima 5-letno garancijo, njegova baterija pa 8-letno oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov. Glede na dve izvedbi pogona in tri pakete opreme so v ceniku štiri različice. Najcenejša je 100 kW Style (34.800 €), za dva tisočaka je dražji Premium. Zmogljivejši 150 kW Premium stane 41 tisočakov, Impression pa 43.800 evrov. Teoretično je ta hip na voljo zgolj močnejša različica, praktično pa pri Hyundaiu pravijo, da je povpraševanje nekajkrat večje od količin, ki jih trgi – tudi naš – dobivajo po kapljicah. Tako je teoretična čakalna doba 6 do 8 mesecev.◄
Foto: VK