Hyundai i10: na slovenskem trgu Hyundai i10: na slovenskem trgu
Hyundaiev i10 je leta 2007 zamenjal model Atos in od takrat so se zvrstile že tri generacije. Tokrat predstavljena je torej tretja, ki na... Hyundai i10: na slovenskem trgu

Hyundai i10: med drugim z izboljšanimi aerodinamiko, krmiljenjem in podvozjem.

Hyundaiev i10 je leta 2007 zamenjal model Atos in od takrat so se zvrstile že tri generacije. Tokrat predstavljena je torej tretja, ki na našem trgu stane od 10.110 evrov.

Tega mestnega malčka so prodali v 1,1 milijona primerkih in pri Hyundaiu očitno še vedno verjamejo v male mestne avtomobile. Marsikateri proizvajalec je že napovedal ali vsaj razmišlja o ukinitvi tako majhnih modelov, ki morajo imeti na eni strani večino tistega, kar imajo večji (od osnovnih avtomobilskih sistemov do varnostnih asistenčnih sistemov in infozabavnega sistema), po drugi pa morajo biti cenejši od njih, da se kupci zanje sploh odločijo.

  • 1VK_3371ac
  • 1VK_3374a
  • 1VK_3367aw
  • 1VK_3375aw
  • 1VK_3381a
  • 1VK_3383ra
  • 1VK_3382a
  • 1VK_3386a

Nova generacija je nekoliko nižja in širša, pa z znanim, značilnim, a tudi nekoliko samosvojim obrazom. Z desetimi barvami za karoserijo, z dvema kontrastnima barvama strehe (rdeča ali črna) in posledično z 22 možnimi barvnimi kombinacijami je i10 lahko tudi barvno živahen, poleg tega pa je moč izbirati med štirimi barvnimi kombinacijami notranjosti.

Medtem ko je večina tekmecev štiri-sedežnikov, je i10 lahko tudi 5-sedežnik. Kljub majhnosti je prtljažnik z od 252 do 1.050 litri spodobno prostoren, s polico za dvojno dno pa tudi bolj uporaben. Sicer pa znotraj ponuja marsikaj: kamero za vzvratno vožnjo, več odlagalnih mest, brezžično polnjenje mobilnega telefona, povezljivost z mobilnimi telefoni (iOS in Android), 8-palčni osrednji zaslon z navigacijskim sistemom, konec leta pa naj bi bil na voljo tudi s sistemom Bluelink, ki na daljavo (eSIM) povezuje avtomobil s pametnim telefonom.

Med asistenčnimi sistemi (SmartSense) velja omeniti samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev, prepoznavanje prometnih znakov, samodejni preklop z dolgih na zasenčene luči, pomoč pri ohranjanju prometnega pasu, opozorilnik na zbranost voznika, opozorilnik na speljevanje vozila spredaj (pri mirovanju v koloni) in seveda obvezni eCall za klic v sili.

Sprva sta na volja dva (bencinska) motorja, litrski 3-valjnik (49 kW) in 1,2-litrski 4-valjnik (62 kW), namesto ročnega (5) pa je moč doplačati za robotizirani (tudi 5) menjalnik. S trivaljnikom ponujajo paket ECO, ki ima prilagojena prestavna razmerja, 14-palčna platišča in le 4 sedeže – v prid manjši porabi.

Poleti se bo ponudbi pridružila še različica N Line, ki jo bo poganjal litrski motor T-GDi s 74 kilovati največje moči, menjalnik pa bo izključno ročni. Poleg tega bo imel N Line še spremenjene odbijača in motorno masko, 16-palčna platišča ter drugačne volanski obroč, prestavno ročico in sedeža.

V ceniku je ta hip 8 različic, kjer so upoštevani tudi štirje paketi opreme. Najcenejši je 1.0 Life (cena v uvodu), najcenejši 1,2-litrski (tudi paket Life) pa stane 10.610 evrov. Najdražji je 1.2 Premium, ki stane 13.630 evrov. Na našem malem trgu naj bi po predvidevanjih zastopnika letno prodali okoli 350 novih i10.◄

Foto: VK