Ford Tourneo Connect: na slovenskem trgu Ford Tourneo Connect: na slovenskem trgu
Tisti Ford, ki sodi v razred, kjer najbolj poznamo Kangoo, in katerega tretjo generacijo so uradno predstavili letos spomladi, ni le nov, ampak tudi... Ford Tourneo Connect: na slovenskem trgu

Ford Tourneo Connect: v primerjavi s Caddyem naj bi bil s primerljivo opremo za okoli tisočaka cenejši.

Tisti Ford, ki sodi v razred, kjer najbolj poznamo Kangoo, in katerega tretjo generacijo so uradno predstavili letos spomladi, ni le nov, ampak tudi zelo poseben, drugačen Ford. Na našem trgu je že naprodaj in sicer za najmanj 29.050 evrov.

Drugačnost ne gre na račun videza; v tem avtomobilskem razredu, ki ima v teh časih tudi nehvaležno nalogo ustreči kupcem oziroma privržencem skoraj izumrlega razreda srednje velikih limuzinskih kombijev (Scénic in podobni), so si avtomobili različnih znamk izjemno podobni in bežnemu poznavalcu prepoznavni zgolj po prednjem delu in morda po zadnjih lučeh.

Tourneo Connect je namreč eden od plodov širšega sodelovanja med koncernoma Ford in Volkswagen, kar v konkretnem primeru pomeni, da gre v resnici za Caddy z le nekaj drobnimi spremembami: spremenjeni so vsi deli pred prednjo šipo in zadnje luči. To seveda pomeni, da tudi Tourneo Connect sloni na platformi MQB.

  • 1VK_5582a
  • 1VK_5585a
  • 1VK_5586rca
  • 1VK_5591a
  • 1VK_5593a
  • 1VK_5589a
  • 1VK_5605a
  • 1VK_5606a
  • 1VK_5611
  • 1VK_5598
  • 1VK_5604
  • 1VK_5610
  • 1VK_5607
  • 1VK_5608
  • 1VK_5609

Tudi novi Tourneo Connect je na voljo v dveh dolžinah (L1 in L2). V primerjavi z drugo generacijo ima L1 za decimeter daljšo, L2 pa za decimeter krajšo medosno razdaljo, v obeh primerih pa je nekoliko daljši, širši in višji, le širina preko ogledal je zdaj nekoliko manjša. Navkljub večjim zunanjim meram je v notranjosti nekaj malega manj prostora nad glavami, a to pri dobrem metru višine ne predstavlja kake omejitve.

Pri tovrstnih avtomobilih je posebej pomembna uporabnost prtljažnika. V konkretnem primeru je odprtina zadnjih vrat široka preko 1,2 metra, dolžina prtljažnika do zložene druge vrste sedežev znaša 1,8 oziroma 2,1 (L2) metra, prostornina znaša pri 7-sedežni različici 248 oziroma 650 (L2) litrov, pri 5-sedežni 1.213 oziroma 1.720 (L2) litrov, z le prednjima sedežema pa 2.556 oziroma 3.105 (L2) litrov. Širina luknje pri odprtih zadnjih (drsnih) bočnih vratih je 7 oziroma (L2) 8,5 decimetra, 7-sedežna različica pa je na voljo pri obeh karoserijskih dolžinah.

Naslonjalo voznikovega sedeža je poklopno, druga in tretja vrsta sedežev pa sta v celoti odstranljivi. Notranjost novega Tournea Connect pa je pred voznikom in sovoznikov povsem drugačna, kot smo sicer pri Fordih vajeni, začenši pri obliki armaturne plošče. Merilniki so analogni ali digitalni, osrednji zaslon meri 8,25 ali 10 palcev, upravljanje in meniji infozabavnega sistema pa so Volkswagnovi, kar med drugim pomeni tudi veliko manj klasičnih mehanskih gumbov. Upravljanje tako poteka v glavnem s pritiskanjem ali krajšimi potegi po zaslonu ali po za dotik občutljivih površinah. Za tiste, ki so vajeni vožnje s Fordi, bo to največji izziv. Dobra stran pri poglavju o notranjosti pa je, da sta sedeža na voljo tudi s certifikatom za ergonomijo AGR.

Pogoni so prav tako Volkswagnovi, čeprav jih pri Fordu označujejo po svoje. Na izbiro sta dva motorja, bencinski 1.5 EcoBoost 84 kW in dizelski 2.0 EcoBlue 90 kW, dva menjalnika, ročni (6) in dvosklopčni (7), in dva pogona, prednji ali 4-kolesni. Vse teoretično možne kombinacije seveda niso na voljo.

V trenutnem ceniku je, upoštevaje naštete pogone in tri osnovne pakete opreme (pri čemer je za zdaj osnovni paket Titanium), devet različic. Najcenejši je L1 1.5 EcoBoost Titanium (29.050 €), za L2 je treba doplačati slabih 700 evrov, najcenejši dizel pa L1 2.0 EcoBlue Titanium, ki stane 29.820 evrov. Dvosklopčni menjalnik je na voljo le v različici L2 in z dizelskim motorjem, stane pa najmanj 34.070 evrov. Ta kombinacija je tudi edna, ki je na voljo z najdražjim paketom Sport, ki stane 36.670 evrov. Štirikolesno gnana različica je prav tako ena sama in sicer v karoseriji L2, z dizelskim motorjem ter z ročnim menjalnikom, sta pa na izbiro dva paketa opreme. Takšen stane najmanj 34.360 evrov.

Prihodnje leto bo ponudba razširjena s cenejšim paketom opreme, leta 2024 s priključno-hibridno različico, za električno gnano različico pa pravijo, da je ne bo. V prihodnjem letu naj bi pri nas prodali okoli 100 Tourneov Connect.◄

Foto: VK