Ford Focus RS: na slovenskem trgu Ford Focus RS: na slovenskem trgu
(Avtomobilski) svet gre v smeri elektrifikacije in (nadzorovanih) samostojno vozečih avtomobilov, a športni avtomobili se – očitno – še ne dajo izriniti. Eden takšnih... Ford Focus RS: na slovenskem trgu
Samo 4,7 sekunde z mesta do 100 in največ 266 kilometrov na uro: Ford Focus RS.

Samo 4,7 sekunde z mesta do 100 in največ 266 kilometrov na uro: Ford Focus RS.

(Avtomobilski) svet gre v smeri elektrifikacije in (nadzorovanih) samostojno vozečih avtomobilov, a športni avtomobili se – očitno – še ne dajo izriniti. Eden takšnih je Fordov Focus RS, tehnična igrača za izjemne užitke, ki je pri nas naprodaj za od 39.990 evrov.

Fordova zgodovina športnih avtomobilov z oznako RS traja že 48 let – leta 1968 so predstavili tri različice takratnega Taunusa RS (15M, 17M in 20M), kmalu sta sledila še legendarna Escort in Capri. Najnovejši RS je iz družine Focusov, poganja ga 2,3-litrski turbo štirivaljnik z 257 kilovati (350 ‘konj’) in z največ 470 Njutonmetri, menjalnik pa je odličen 6-stopenjski ročni.

  • 1VK_0928a
  • 1VK_0921la
  • 1VK_0914sha
  • 1VK_0931a
  • 1VK_0920
  • 1VK_0915a
  • 1VK_0929a
  • 1VK_0926ca
  • 1VK_0925la
  • 1VK_0913a
  • 1VK_0924a
  • 1VK_0916
  • 1VK_0918
  • 1VK_0922

Predstavitveni material se bere sanjsko: brez vzgona na oseh, z (za 6 % glede na prejšnjo generacijo) zmanjšanim količnikom upora zraka (zdaj znaša 0,355), izboljšan pretok zraka k motorju in zavoram, motor iz Mustanga (a prilagojen Focusu, seveda), čudovit zvok (vključno z nadzorovanim pokanjem iz izpuha v športni nastavitvi), športno naravnan 4-kolesen pogon (do 70 odstotkov navora na zadnji kolesi, bliskovit odziv zadnjega diferenciala, značaj zadnjega pogona), še bolj neposreden volan (le 2 zavrtljaja), povečane in lažje zavore Brembo, bolj togo športno podvozje, lažja platišča (za doplačilo 1.110 evrov tudi kovana), štirje izbirni načini vozne dinamike (Normal, Sport, Track in Drift!), sistem za hitro speljevanje (Launch Control) in sedeža Recaro.

Kratek preskus je potrdil: sanjski avtomobil za dobre, zahtevne športne voznike. Morda, le morda, a stvar okusa, je vožnja z njim celo bolj uživaška kot z Mustangom V8. Dobra stran tega je, da je Focus RS za dobrih 20 tisočakov cenejši, slaba pa ta, da je le dobre tri tisočake cenejši od Mustanga 2.3 EcoBoost (torej z enakim, le nekoliko šibkejšim strojem). Pravim, stvar okusa.

Pri nas stane Focus RS 39.990 evrov in je serijsko bogato opremljen, vseeno pa ostane kar nekaj želja s spiska doplačil, med drugim zavore Brembo (210 €), pameten ključ (400 €), tempomat (270 €), parkirna tipala zadaj (320 €), školjkasta sedeža Recaro (1.580 €), navigacijska naprava (1.050 €), pa še kaj bi se našlo, spet sreča pa je, da je marsikaj na voljo v cenovno prijaznejših paketih. Vsekakor dvomimo, da bo šel kakšen iz salona za osnovno ceno.◄

Foto: VK