Fiat 500e 3+1: na slovenskem trgu Fiat 500e 3+1: na slovenskem trgu
Vse bolj kaže, da je mali fiat 500 zadosti prikupen, da si je zagotovil nesmrtnost; začel je daljnega leta 1957, se reinkarniral pol stoletja... Fiat 500e 3+1: na slovenskem trgu

Fiat 500e 3+1: dodatna vrata so k skupni maso dodala le 30 kilogramov.

Vse bolj kaže, da je mali fiat 500 zadosti prikupen, da si je zagotovil nesmrtnost; začel je daljnega leta 1957, se reinkarniral pol stoletja kasneje in zdaj to zgodbo nadaljuje tretja generacija. Nedavno je postal karoserijski posebnež, ki je uradno naprodaj tudi pri nas. Cena? najmanj 37.432 evrov.

Najprej je treba spomniti, da gre tokrat za električno gnani 500e. Ta je na voljo z dvema pogonoma; City Range ima baterijo kapacitete 23,7 kilovatne ure in 70 kilovatov v motorju, Long Range pa 42-kilovatno baterijo in 87-kilovatni motor. Doseg prvega po ciklu WLTP je do 185 kilometrov, drugega pa 320 (v obeh primerih gre za kombinirano vožnjo) oziroma do kar 458, če upoštevamo le mestno vožnjo.

Medtem ko je šibkejši na voljo le z osnovnim paketom Action, je zmogljivejši v ponudbi (le) s preostalimi, bolj bogato opremljenimi paketi Icon, La Prima in Red.

  • 1VK_2846a
  • 1VK_2853
  • 1VK_2851ca
  • 1VK_2855ca
  • FIAT LOGO 500e 3+1

Novi 3+1 je nekaj posebnega: na hitro je povsem enak 3-vratni različici, le da ima – štiri vrata. Ta četrta vrata so stisnili za že obstoječa na desni strani karoserije, zato so zelo kratka. Druga posebnost je, da so vpeta zadaj, tretja pa, da je v njih tudi stebriček B. To pomeni, da je odprtina, ki jo pokriva par vrat, povsem prosta, ker tam pač ni stebrička B.

Četrta vrata se zaradi varnosti lahko odprejo šele, ko so odprta prednja vrata. Njihov namen je omogočiti lažji dostop na zadnjo klop, pri tem pa so imeli v Fiatu v mislih predvsem mlade družine. Malčki imajo lažji dostop na zadnjo klop, predvsem pa je dosti lažje tja namestiti otroški sedež. Zagotovo pa bodo takšne rešitve veseli tudi odrasli, če (ko) bodo morali sesti na zadnjo klop.

Zunanje in notranje mere ter videz se pri tem niso spremenili, 3+1 pa je – tako kot različica Cabrio – na voljo le z zmogljivejšim pogonom in le s paketoma Icon in La Prima. Nespremenjeno je tudi vse drugo: vsa zunanja svetila so v tehniki LED, merilniki so digitalni (na 7-palčnem zaslonu) in s stalnim podatkom o dosegu, infozabavni sistem (na 10,25-palčnem zaslonu) je nove generacije, zrcaljenje pametnih telefonov (Android in CarPlay) je lahko tudi brezžično, menjalnik upravljajo stikala, vrata se ne odpirajo več mehansko (pač pa z gumbom za električen signal), med asistenčnimi sistemi pa so tudi radarski tempomat, 360-stopinjski nadzor nad okolico pri parkiranju in prepoznavanje prometnih znakov.

Povezljivost med drugim ponuja funkcije My Navigation (brezžično posodabljanje zemljevidov), My Wi-Fi (povezovanje do 8 naprav hkrati plus glasovni pomočnik Alexa), My e-charge (pomoč pri iskanju polnilnic), My remote (nadzor nad vozilom), My Car (preverjanje stanja vozila) in My Alert (opozorilo o kraji in sledenje).

Novi 3+1 je za natanko tisočaka dražji od 5-vratnega 500e, kar pomeni, da stane Icon 37.432, La Prima pa 41.506 evrov. To je cena, ki upošteva redni popust 3 odstotke. Kdor se bo odločil za njihovo financiranje, bo izhajal iz za nadaljnjih 1.500 evrov znižane cene. Je pa znana tudi slaba stran – tako kot večina avtomobilske ponudbe je tudi 500 na udaru globalnih težav, zato gre tudi tu za težave z dobavljivostjo.◄

Foto: VK