Najbrž si sloviti inženir Dante Giacosa niti v sanjah ni predstavljal, kakšen uspeh in kariero bo doživel njegov prvi avtomobil, Fiat 500 Topolino, ki...

Fiat 500 Hybrid: z garancijo 2 + 3 leta ne glede na način financiranja.

Najbrž si sloviti inženir Dante Giacosa niti v sanjah ni predstavljal, kakšen uspeh in kariero bo doživel njegov prvi avtomobil, Fiat 500 Topolino, ki je na trg prišel leta 1936. Po nekem štetju bi bila tole danes lahko že njegova šesta generacija, ki je tokrat dobila hibridno različico. Ta pri nas stane od 13.390 evrov.

Pri tem je treba poudariti, da ne gre zgolj za s hibridnim sklopom izpopolnjen sedanji motor, saj gre v celem za povsem nov pogonski sklop. Osnova zanj je nov, dolgohodni litrski 3-valjnik (prostornina 999 kubičnih centimetrov je natanko takšna, kot je bila leta 1985 v takrat revolucionarnem 4-valjnem motorju FIRE), ki ima po dva ventila na valj, visoko kompresijsko razmerje, majhno notranje trenje, napredno zasnovano termiko motorja in Millerjev cikel delovanja. Rezultat takšne zasnove so predvidena daljša življenjska doba, manjša poraba ter manjši izpusti, moč motorja pa je 51,5 kilovatov.

  • 1VK_0793la
  • 1VK_0795la
  • 1VK_0799la
  • 1VK_0783
  • 1VK_0785a
  • 1VK_0789a

Majhen hibridni del sestavljajo litijeva 12-voltna baterija (pod voznikovim sedežem, kapaciteta 11 Ah), krmilna elektronika in alternator, ki je po novem tudi pogonski (elektro)motor moči 3,6 kilovata. Za sistem je značilen tudi napreden sistem stop/start, prav tako pa tudi rekuperacija zavorne energije. Hibridni del ni namenjen povečanju moči, pač pa pomaga pri speljevanju in pospeševanju. Ob pomoči hibridnega dela je poraba pogonskega sklopa za 5 odstotkov manjša po standardu WLTP, v primerjavi z motorjem 1.2 8V (51 kW), ki ga bo hibridni sklop zamenjal, pa je poraba manjša za do 20 odstotkov.

Na zunaj je hibridni 500 prepoznaven po napisu na zadku, v kokpitu pa je v merilnikih tudi podatek o delovanju hibridnega sklopa. Merilniki so sicer analogni ali digitalni na 7-palčnem zaslonu.

Najcenejši 500 Hybrid je s paketom Lounge in stane 13.390 evrov, kabriolet je za 1.700 evrov dražji. Najdražja je različica z bogatim paketom opreme Launch Edition, ki stane 15.190 oziroma kot kabriolet 16.890 evrov. V primerjavi z dosedanjim motorjem je, ko sta opremljena z enakim paketom opreme, Hybrid za 400 evrov dražji, a je treba dodati, da je ob starem motorju robotiziran menjalnik (5), ob hibridu pa ročni (6). Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos na našem trgu prodali okoli 80 500 Hybridov.

Novi hibridni sklop je že na voljo tudi v Pandi – takšna stane najmanj 13.090 evrov s paketom Easy Cross. Povsem novi 500e pa v Sloveniji pričakujemo decembra ali januarja 2021.◄

Foto: Vinko KERNC

No comments so far.

Be first to leave comment below.