

Škoda Elroq: na slovenskem trgu
Novice 24/03/2025 Janez Kovacic


Škoda Elroq: znatno daljši, opazno višji in celo malenkostno širši od Enyaqa.
Češka tovarna ima za seboj zelo ugodno lansko produkcijsko in poslovno leto, rezultat pa je tudi kompaktni športni terenec (SUV) Elroq v električni izvedbi. Občutno krajši od že znanega in tržno uveljavljenega Enyaqa je ta hip na voljo v treh izvedenkah (ko gre za zmogljivost baterije, moč motorja in posledično doseg), v najcenejši ga ponujajo za 34.742 evrov (brez vštete subvencije). Letos računajo na prodajo okoli 250 vozil.
Elroq se potegne do 448 centimetrov, kar je za 17 centimetrov manj, kot meri Enyaq, medosne razdalje je za 276 centimetrov, masa je velika – 1.949 kilogramov. Njegova zunanja podoba je ‘posledica’ oblikovalskega sloga Modern Solid, pri čemer je to prva Škoda, ki ima na pokrovu motorja namesto logotipa napis tovarne. Količnik zračnega upora je več kot solidnih 0,26 in ni pretirano reči, da se je oblikovalcem iz Mlade Boleslav, kjer je tovarna doma, delo spodobno posrečilo.
Čednost pri izbiri materialov, barv in vsega tistega, kar pripomore k všečnosti avtomobila, se nadaljuje tudi v notranjosti. Ni sporno, da se v veliki meri spogleduje pri tistem, kar ponuja prej omenjeni Enyaq: pred voznikom je 5-palčni zaslon z informacijami o vožnji, 13-palčni zaslon infozabavnega sistema je pomaknjen tja proti sredini armaturne plošče. Če je oprema prava, se gotovo zapišejo v spomin oranžni varnostni pasovi in še marsikaj. Prtljažnik ponuja od najmanj 470 do največ 1.580 litrov, varnostnih zračnih blazin je lahko celo devet, Škodin znani Simply Clever pa ponuja še strgalo za led, mrežo za polnilni kabel pod pokrovom prtljažnika, pa polico, ki jo je sicer mogoče namestiti na različne višine v prtljažniku ipd. Na voljo je pet opremskih paketov (Smart, Clever, Plus, Advanced in Maxx) možno je izbirati med kolesnimi platišči v razponu od 19 do 21 palcev in med devetimi barvami karoserije, pri čemer je nova timijanova zelena, ki se novemu kompaktnemu Škodinemu športnemu terencu presenetljivo dobro poda.
Za sedaj je ta druga povsem električno gnana Škoda, pri kateri gre moč motorja na zadnji kolesni par, naprodaj v treh izvedenkah z oznakami 50, 60 in 85, avgusta se pojavi še varianta 85x (štirikolesni pogon). Pri prvi je neto zmogljivost baterije 52 kWh, pri drugi 59 in tretji 77 kWh, moč električnega motorja pa 125, 150 in 200 kW. Glede na to so različni tudi dosegi (po WLTP), in sicer od 375, 403 in 581 kilometrov, najvišja hitrost je od 160 do 180 km/h. Upoštevaje vse to so različne tudi cene: v najcenejši izvedbi je Elroq naprodaj za 34.742 evra, inačica 60 stane 36.343 evrov, izvedenka 85 pa 41.344 evrov. Ob tem je zastopnik pripravil nedvomno zanimivo ponudbo Elroqa 50 za fizične kupce. Ob izhodiščni ceni 34.742 evrov, 7.200-evrski subvenciji in t.i. e-bonu v primeru financiranja v vrednosti 3.000 evrov se maloprodajna cena spusti do 24.542 evrov.◄
Foto: Škoda, JK