EU: avtomobili gredo kar dobro v promet EU: avtomobili gredo kar dobro v promet
Prodaja osebnih avtomobilov v EU kaže dokaj dobro zdravje, kar je seveda spodbudno. Po podatkih Acea, evropskega avtomobilskega združenja, se je v letošnjih devetih... EU: avtomobili gredo kar dobro v promet
Ameriški Jeep je evropskim kupcem očitno zelo všeč, toda količina prodanih vozil ni zelo velika. Morda bo drugače ob pomoči tržno še nerojenega Renegada.

Ameriški Jeep je evropskim kupcem očitno zelo všeč, toda količina prodanih vozil ni zelo velika. Morda bo drugače ob pomoči tržno še nerojenega Renegada.

Prodaja osebnih avtomobilov v EU kaže dokaj dobro zdravje, kar je seveda spodbudno. Po podatkih Acea, evropskega avtomobilskega združenja, se je v letošnjih devetih mesecih povečala za zglednih 6,1 odstotka, septembra pa je bil prirastek še malenkost večji – 6,4 odstotka.

Septembra je bilo na 28 trgih EU prodanih 1,235 milijona osebnih vozil, do konca septembra pa skupaj 9,572 milijona. Na vseh največjih oziroma najpomembnejših trgih – v Nemčiji, Franciji, Italiji, Španiji in Veliki Britaniji – so tako septembra kot v devetih mesecih zabeležili prodajni plus, pri čemer največje povečanje beležijo v Španiji (septembra 26,2 odstotka več, letos 17,2 odstotka več). Vseskozi gre dobro tudi na najpomembnejšem evropskem trgu, torej v Nemčiji, kajti septembra je bil posel z osebnimi avtomobili večji za 5,2, na letni ravni pa za ne tako visokih 2,9 odstotka. Med tistimi trgi, kjer je letos prodaja veliko boljša kot lani, je tudi hrvaški. Pri naših južnih sosedih se bila septembra prodaja res večja le za 2,2 odstotka, toda letos se je povečala za krepkih 25,8 odstotka. V Sloveniji je bil posel septembra boljši za 10,9 odstotka, letos pa za pičlih 2,1 odstotka. V količinskem smislu je med evropskimi trgi daleč pred vsemi seveda Nemčija; septembra so Nemci kupili dobrih 260 tisoč vozil, letos pa 2,281 milijona, kar je skoraj še enkrat več kot v Franciji ali Italiji.

In tovarne? Septembra in letos jih ni bilo prav veliko, ki bi na evropskih trgih poslovale slabše. Med temi je koncern General Motors (GM), kar pa  ni presenetljivo, saj se z večine evropskih trgov umika Chevrolet, zato je  njegov letošnji minus skoraj 70-odstoten. Gre pa razmeroma dobro dvojcu Opel/Vauxhall (letos 8,2 odstotka več), kar je za obe evropski tovarni (Opel v Nemčiji, Vauxhall v Veliki Britaniji) vsekakor spodbudno. Koncern Fiat je imel v tem času 2,2-odstotni plus, a je s prodajo 576 tisoč vozil že zaostal za skupino BMW (BMW in Mini), dokaj tesno pa je Italijanom za petami tudi Daimler AG (515 tisoč vozil). Mimogrede: Alfa Romeo, tovarna, ki ji je menda tako želijo pri koncernu Volkswagen, je septembra prodala malenkost manj kot pet tisoč vozil, letos pa dobrih 43 tisoč … Bolj ali manj je jasno, da je sicer v ospredju koncern iz Wolfsburga (VW), ki bo očitno že letos prodal deset milijonov vozil, pri čemer je doslej na evropskih trgih za svoje avtomobile našel 2,411 milijona kupcev oziroma 7,9 odstotka več kot v primerljivem lanskem času.

Letošnji absolutni rekorderji pri povečanju prodaje so trije: ameriški Jeep (Chrysler) je zabeležil 47-odstotni plus (23 tisoč vozil), Mitsubishi se je dokazal z več kot 38-odstotnim povečanjem posla (več kot 66 tisoč vozil), še najskromnejša pa je bila romunska Dacia – letos je prodajo povečala ‘le’ za 29,2 odstotka, toda v njenem avtomobilskem hlevu se je ustavilo in kupovalo 273 tisoč kupcev. Kar osupljiv dosežek!◄

V skupini General Motors je tudi nemški Opel, za katerega se zdi, da se skupaj z Vauxhallom počasi pelje boljšim časom nasproti.

V skupini General Motors je tudi nemški Opel, za katerega se zdi, da se skupaj z Vauxhallom počasi pelje boljšim časom nasproti.