



Mercedes-Benz EQE: skoraj zagotovo bo znotraj hiše tekmec razredu E, CLS in tudi EQS.
Lani na münchenskem avtomobilskem salonu predstavljeni električno gnani EQE je letošnja zadnja slovenska novost. Na nek način tehnično pomanjšani EQS pri nas stane od 77.400 evrov naprej.
S skoraj petimi metri dolžine in z električnim pogonom se uvršča med za slab decimeter krajši Ioniq 6 in za dobra dva centimetra daljšo Teslo Model S. Merska primerjava seže še v prtljažnik, ki meri pri Ioniqu 6 443 litrov, pri EQE 430 litrov in pri Modelu S kar 793 litrov. Tu velja opozoriti, da imata prva dva po štiri vrata, Model S pa pet.
EQE je sicer električna alternativa razredu E, a je po svoji oblikovalski filozofiji, ki je seveda enaka kot pri večjem EQS, bliže modelu CLS, ki je sicer v vse smeri nekaj manjši od EQE, a ima kljub prav tako le štirim vratom za 90 litrov večji prtljažnik. V primerjavi z razredom E pa je EQE za 11 milimetrov daljši, za 50(!) višji ter za 109 širši, njegov prtljažnik je za 110 litrov manjši, v celem pa je za dobre pol tone težji.
Tako kot EQS tudi EQE sloni na platformi za električno gnane avtomobile EVA 2.0, le da so za EQE skrajšali medosje za 90 milimetrov. Tako je EQE v primerjavi z EQS za 270 milimetrov krajši, za 8 nižji in – presenetljivo – za 35 milimetrov širši! Še konkretno: v dolžino meri 4,95, v širino 1,96 in v višino 1,51 metra. Hkrati je za okoli cent lažji in ima za 180 litrov manjši prtljažnik.
Zunanjosti so namenili štiri osnovne pakete (videz in tehnika), notranjosti pa dva. Kot je za to znamko že dolgo značilno, bo treba izbrati še marsikaj: pri oblazinjenju ponujajo štiri kombinacije imitacije usnja, 5 kombinacij usnja in tri kombinacije usnja nappa. Sledi izbor različnih materialov in barv za dekorativne elemente, v ponudbi je tudi napreden projicirni zaslon (HUD), ki daje navidezno sliko velikosti 29 palcev, pa avdio sistem Burmester in seveda prikazovalniki oziroma zasloni na armaturni plošči.
V osnovi sta zaslona dva: za merilnike meri 12,3 palca, pokončen osrednji pa 12,8 palca. Od 300-kilovatnega pogona naprej (EQE 500) pa je moč za slabih 10 tisočakov dobiti še njihov Hyperscreem, neopazno v enega sestavljene tri zaslone med obema skrajnima zračnikoma armaturne plošče. Zasloni merijo (z leve) 12,3 (LED), 17,7 in 12,3 (oba OLED) palca.
Tehnika ponuja dve vrsti pogona: motor in pogon zadaj (osnovne tri različice, 180 ali 215 kW) ali po en motor na vsaki osi in 4-kolesen pogon 4Matic (sistemskih 215, 300, 350 in 460 oziroma za doplačilo 505 kW). Še bolj kot moč je impresiven navor, ta sega od 550 do okroglih 1.000 Njutonmetrov!
EQE ima v dnu 10 modulov (EQS: 12) pogonske baterije, ki ima kapaciteto 89 (le osnovni različici) oziroma 90,6 kilovatne ure. Serijski polnilnik je 11-kilovaten, 22-kilovatni je za doplačilo, baterija pa se v celoti napolni v 8 urah in četrt (11 kW) oziroma v štirih urah in četrt (22 kW). Na javnih polnilnicah je baterijo moč polniti z do 170 kilovati moči; tam se od 10 do 80 odstotkov napolni v le 32 minutah, v 15 minutah pa pridobi za 250 kilometrov vožnje električne energije. Doseg novega EQE je po WLTP od 526 (EQE 53 AMG) do 672 (EQE 350+) kilometrov.
Od mnogih tehničnih rešitev velja pri EQS opozoriti na možnost samodejnega odpiranja voznikovih vrat, na tradicionalno zračno vzmetenje in na 4-kolesni volan v dveh izvedbah – s 4,5- ali z 10-stopinjskim zasukom zadnjih koles. V tem primeru se rajdni krog z 12,5 zmanjša na 11,6 (4,5°) oziroma na 10,7 (10°) metra.
Osnovni cenik je z ”le” 7 različicami zlahka razumljiv. Tri različice so na voljo z zadnjim pogonom: EQE 300 180 kW (77.400 €), EQE 350 215 kW (81.400 €) in EQE 350+ 215 kW (85.650 €). Ostanejo še štiri s 4-kolesnim pogonom 4Matic: EQE 350 215 kW (84.400 €), EQE 500 300 kW (93.400 €), EQE 43 AMG 350 kW (113.400 €) in EQE 53 AMG 460 kW (121.400 €).
Zagotovo tudi pri nas noben EQE ne bo prodan za navedeno ceno, je pa zanimivo, da je 7 karoserijskih barv brezplačnih. Za nadaljnje tri je treba odšteti 1.353 in za četrto 3.826 evrov. Morda še to: priljubljeni paket Edition 1 stane slabih 10 tisočakov.
Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo pri nas prodali okoli 50 EQE na leto, od tega naj bi bilo 5 različic AMG, sicer pa naj bi bil najbolj priljubljen EQE 350 tako z zadnjim pogonom kot s pogonom 4Matic.◄
Foto: VK