



Citroën C4: klasična prenova zunanjosti in kokpita in nič več ročnih menjalnikov.
Lani jeseni je Citroën na avtomobilskem salonu v Parizu predstavil prenovljeni različici tretje generacije C4 in z njim tudi C4 X. Zdaj sta naprodaj tudi na našem trgu in sicer za najmanj 23.500 evrov.
Morda velja spomniti: drugo generacijo C4 so v Evropi prenehali izdelovati leta 2018, do tretje pa je bilo treba počakati dve leti. V tem času je C4 doživel dvojno preobrazbo: iz srednje velike platforme (PF2) se je preselil na majhno platformo (EMP1), a pri tem ohranil zunanje mere tako, da vseeno sodi v spodnji srednji avtomobilski razred, obenem pa so ga narahlo privzdignili v križanca.
Prenova je v klasičnem slogu. Spredaj so izdatno spremenili žaromete in druge luči, odbijač (s katerim je prednji del zdaj bolj navpičen) in (nov) logotip; zadaj so nove luči in med njimi večji napis znamke; na boku pa so nova lahka platišča (18 palcev). Karoseriji so namenili šest barv, od tega lahko pri štirih doplačate za črno streho.
V notranjosti so izboljšani sedeži z debelejšim penastim oblazinjenjem in z izboljšano bočno oporo (od drugega paketa opreme naprej so tipa Advanced Comfort), skladno z vrsto sedežev pridejo tudi tri barvne kombinacije. Pri sedežih je morda prav omeniti, da ima limuzinski C4 X naklon naslonjala zadnje klopi 27 stopinj, torej za dve stopinji več kot C4.
Novi so tudi merilniki na 7-palčnem zaslonu, nov logotip je tudi na volanskem obroču, na voljo je projicirni zaslon (HUD), na 10-palčnem osrednjem zaslonu pa je, med drugim, tudi navigacijska naprava s tri-razsežnostnim prikazom.
Obema so skupne širina (1,83 m), višina (1,53, ë-C4 pa 1,32) in medosna razdalja (2,67 m), je pa limuzina C4X seveda na račun daljšega zadka in navkljub za centimeter krajšemu prednjemu previsu tudi v celem daljša in meri 4,58 metra, C4 pa 4,35 metra.
C4 ima prtljažnik velikosti od 380 do 1.250 kubičnih decimetrov, C4 X pa 510 dm3. Kot je v navadi, podatka za povečan prtljažnik pri limuzinah tudi za C4 X ni, čeravno je naslonjalo zadnje klopi poklopno.
Za tiste, ki stavijo na varnostne asistenčne sisteme (ADAS): C4 jih ima do 20, vključno s samodejno vožnjo 2. stopnje in 360-stopinjsko kamero.
Pri pogonih je treba izpostaviti, da ročnih menjalnikov ni več, prav tako ni več dizelskih motorjev. Ponudba se začne s klasičnim motorjem 1.2 PureTech s 96 kilovati ter z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Sledita hibridni različici, ki temeljita na enakem bencinskem motorju, ki pa mu pomaga elektromotor moči 15,6 kilovata. Na voljo sta dve različici moči in sicer 74 ali 100 kilovatov. Hibrida imata dvosklopčni 6-stopenjski menjalnik.
Tretja možnost je elektromotor, ki je na voljo s 100 kilovati moči ob bateriji kapacitete 50 kWh, ali pa 115-kilovatni z baterijo 54 kWh. Obljubljajo doseg 360 oziroma 420 kilometrov, novost pri tem pogonu pa je tudi adapter za odvzem električne energije (V2L) za polnjenje skirojev in podobnih naprav. Največja moč polnjenja je ob 15 amperih 3,5 kilovata.
Avtomobila sta na voljo s štirimi paketi opreme. Pri C4 je v ceniku 12 različic od 23.500 evrov za Hybrid 100 You (pomenljivo je, da osnovni PureTech 130 ni na voljo z osnovnim paketom opreme temveč šele z drugim Plus, zaradi česar stane 24.100 evrov) do 33.900 evrov za ëLectric 156 54 kWh Max.
C4 X ima nekoliko skromnejšo ponudbo 10 različic, saj pri njem ni moč izbrati ne osnovnega 130 Puretech, ne osnovnega hibrida. Načeloma velja, da je za 700 evrov dražji od C4; v ceniku je najcenejši Hybrid 136 You (30.900 €), najdražji pa ëLectric 156 54 kWh Max (34.600 €).
Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos prodali okoli 300 C4 in 40 C4 X, od tega naj bi bilo električno gnanih okoli 15 odstotkov.
To je letošnja prva Citroënova novost, načrtujejo pa še prenovljene oziroma nove Ami, Ami Buggy, C3 Aircross, električno gnani C3 BEV, Berlingo in C5 Aircross.◄
Foto: VK, Citroën