Rusija: sankcije krčijo avtomobilski trg Rusija: sankcije krčijo avtomobilski trg
Sankcije, ki sta jih proti Rusiji uvedli EU in ZDA, so očitno najbolj prizadele prodajo oziroma posel z novimi avtomobili. V letošnjih desetih mesecih... Rusija: sankcije krčijo avtomobilski trg
AvtoVAZ (na fotografiji je tehnični center) je največji ruski izdelovalec vozil, ki pa je v 75-odstotni lasti zveze Renault-Nissan. Sedanje težave ga niso posebej prizadele.

AvtoVAZ (na fotografiji je tehnični center) je največji ruski izdelovalec vozil, ki pa je v 75-odstotni lasti zveze Renault-Nissan. Sedanje težave ga niso posebej prizadele.

Sankcije, ki sta jih proti Rusiji uvedli EU in ZDA, so očitno najbolj prizadele prodajo oziroma posel z novimi avtomobili. V letošnjih desetih mesecih se je obseg prodaje zmanjšal za 13 odstotkov na skupaj 1,9 milijona vozil. Prav zaradi tega ruska vlada ponuja posebne spodbude, s katerimi naj bi okrepila prodajo oziroma povpraševanje po osebnih avtomobilih.

Zaradi sankcij se počasi krči rusko gospodarstvo, kar se kaže tudi tako in s tem, da je rubelj v odnosu do dolarje v v letošnjem letu izgubil 30 odstotkov vrednosti, v odnosu do evra pa je padec še nekaj globlji. Oktobrska prodaja osebnih avtomobilov je bila v primerjavi z lanskim oktobrom manjša ‘le’ za dobrih deset odstotkov, septembra pa je bil padec celo 20-odstoten. Ruske oblasti sedaj ponujajo spodbude pri nakupu novega ob uničenju starega vozila. Tako lahko dobi kupec ob nakupu vozila domačega porekla(!) vsaj 752 evrov spodbude, vendar mora, kot že zapisano, vozilo odpeljati na odpad.

Sicer pa je očitno, da utegne tokratno krizo najbolje prebroditi rusko-francoska skupina AvtoVAZ-Renault-Nissan, sicer največji izdelovalec vozil na območju Rusije. Njihova prodaja je bila kljub vsem težavam v oktobru manjša za vsega 0,1 odstotka, medtem ko se je Volkswagnov posel skrčil za občutnih 16 odstotkov. Skoraj katastrofalno sta poslovala General Motors in Ford (oba minus 34 odstotkov), medtem ko se je prodaja vozil tovarne Kia znižala za odstotek, Hyundaijev pa za tri odstotke.◄

Ruski avtomobilski trg pozna vzpone in padce, vsekakor pa je očitno, da je obetal veliko več.

Ruski avtomobilski trg pozna vzpone in padce, vsekakor pa je očitno, da je obetal veliko več.