BMW iX3: na slovenskem trgu BMW iX3: na slovenskem trgu
‘Moč izbire’ pravijo pri BMW. V tem duhu je dopolnjena ponudba modela X3, kateremu se je ob bencinskemu, dizelskemu in priključno-hibridnemu pogonu pridružil še... BMW iX3: na slovenskem trgu

BMW iX3: prvi električni BMW s pogonom eDrive 5. generacije; enakega bosta imela tudi i4 in iNext.

‘Moč izbire’ pravijo pri BMW. V tem duhu je dopolnjena ponudba modela X3, kateremu se je ob bencinskemu, dizelskemu in priključno-hibridnemu pogonu pridružil še električni. Novi iX3, kot se imenuje električno gnani, je pri nas že naprodaj za od 69.900 evrov.

Gre za tretjo generacijo modela X3, ki je v četrtem letu starosti. Z elektrifikacijo pogona je dobil zaprti ledvički, daljši prednji odbijač (iX3 je od X3 daljši za 26 mm), drugačna platišča, rahlo spremenjen zadek (večino navedenega je zahtevala aerodinamika), napisa i na boku ter iX3 na zadku in modre okrasne poudarke, ki jih je bila deležna tudi notranjost.

  • 1VK_3937a
  • 1VK_3930a
  • 1VK_3892a
  • 1VK_3893a
  • 1VK_3895
  • 1VK_3899
  • 1VK_3916
  • 1VK_3914
  • 1VK_3913
  • 1VK_3954
  • 1VK_3918r
  • 1VK_3921r
  • 1VK_3922r
  • 1VK_3926
  • 1VK_3917

Električni pogon je (že!) 5. generacija pri Beemveju razvitega pogona eDrive; pogonska baterija je nameščena na dnu med osema, pogonski paket (motor, reduktor in nadzorna elektronika) pa je nameščen na zadnji premi. Jasno, tudi pogon je (le) zadaj.

Izkoristek elektromotorja je do 93 odstotkov, zmore pa stalnih 80 in kratkotrajnih 210 kilovatov ter 400 Njutonmetrov navora. S tem pospeši z mesta do 100 v 6,8 sekunde (za 0,4 sekunde počasneje kot X3 30i xDrive), največja hitrost pa je omejena na 180 kilometrov na uro.

Nova generacija pogona eDrive je pridobila na (povečani) gostoti moči (baterija plus 20, sistem plus 30 odstotkov), na (zmanjšani) masi, na (manjši) prostornini, na (povečani) prilagodljivosti namestitve in na (povečanem) dosegu. Glede na porabo energije po protokolu WLTP, ki za iX3 znaša od 19,5 do 18,5 kilovatne ure na 100 kilometrov, je doseg iX3 po WLTP do 460 kilometrov.

Litij-ionska baterija zmogljivosti 74 kilovatnih ur neto (bruto pa 80 kWh) se na domači, trifazni polnilnici (16 A, 11 kW) napolni v 7,5 ure, na javni polnilnici moči 150 kilovatov pa v le 34 minutah. Ko gre za polnjenje, pri BMW ponujajo storitev BMW Charging s 450 tisoč polnilnicami po svetu ter digitalne storitve za električno mobilnost BMW Connected Charging (priporočila za postanke za polnjenje na poti, informacije o polnilnih postajah, …), ki pa v Sloveniji (še?) ni na voljo.

Elektrifikacija predvsem zaradi baterije prinaša večjo maso (v primerjavi z že omenjenim X3 30i xDrive, ki je tudi 4-kolesno gnan, je iX3 težji za celih 470 kilogramov), je pa masno središče glede na običajne X3 za 7,5 centimetra nižje. Zaradi pogonskega sistema na zadnji premi je za 40 litrov manjši prtljažnik, ki tu meri od 510 do 1560 litrov.

Električni iX3 je sicer nadpovprečno bogato opremljen, med drugim ima tudi serijska prilagodljivo podvozje in ‘inovativni omejevalnik zdrsa pogonskih koles’ ARB, kakršnega ima tudi i3, ki ima prav tako motor in pogon zadaj. Sicer pa je iX3 na voljo v dveh paketih opreme, pri čemer je denimo za posebna aerodinamična platišča ter za poseben umetni zvok pri premikanju vozila vseeno treba doplačati, če izberete osnovno različico.

Na našem trgu stane iX3 najmanj 69.900 evrov (paket Inspiring), na nemškem trgu pa (ker uradnega slovenskega cenika ni) je treba za boljši paket Impressive dodati 5.500 evrov. Je pa res, da je pri iX3, glede na navade pri tej znamki, zelo malo doplačilnih možnosti.◄

Foto: VK