BMW i4: na slovenskem trgu BMW i4: na slovenskem trgu
BMW i4 načeloma ni nov model, čeprav ga pri BMW vodijo pod modelsko kodo G26; v resnici je ‘le’ motorna ali bolje pogonska različica... BMW i4: na slovenskem trgu

BMW i4: prvi model iz serije i, ki je na voljo tudi v različici M in sicer je to M50 (na fotografiji).

BMW i4 načeloma ni nov model, čeprav ga pri BMW vodijo pod modelsko kodo G26; v resnici je ‘le’ motorna ali bolje pogonska različica BMW serije 4 Gran Coupé (G22). A s strani kupca je to seveda nepomembno – i4 je od nedavnega naprodaj tudi pri nas, stane pa najmanj 57.650 evrov.

Pri platformi, na kateri sloni, ni nič pretresljivega – to je platforma CLAR (Cluster Architecture), ki podpira vse limuzine ter njihove izvedenke od serije 3 do 8 in vse različice X od X3 navzgor. Pogonu služijo motorji z notranjim zgorevanjem od 3- do 12-valjnika oblike V, pogon pa je zadnji ali 4-kolesni. Izhajajoč iz tega je jasno, da je CLAR izjemno prilagodljiva platforma.

V primerjavi s 4 Gran Coupé ima i4 drugačna platišča in za serijo i značilne nekatere oblikovalske podrobnosti (vključno z modrimi dekorativnimi vstavki), znotraj pa sta pri i4 povezana zaslona rahlo ukrivljena. Zaslon merilnikov meri 12,3 palca, infozabavnega sistema pa 14,9 palca – na slednjem je nameščen operacijski sistem BMW OS8. Seveda ne presenečajo projicirni zaslon (HUD) tretje generacije, avdio sistem Harman Kardon, okoli 40 asistenčnih sistemov in številne digitalne storitve.

  • P90423600-highResc
  • P90423605-highResc
  • P90423606-highResc
  • P90422899-highRes
  • P90422900-highRes
  • P90422901-highRes
  • P90424034-highRes
  • P90424035-highRes
  • P90435264-highRes

BMW i4 ima lahko enega ali dva elektromotorja. V primeru, ko je elektromotor en sam, je ta nameščen na zadnji osi in poganja zadnji kolesi. Ko sta elektromotorja dva, je eden na prednji in drugi na zadnji osi, v tem primeru pa gre za 4-kolesni pogon.

Za zdaj sta na voljo dve različici; eDrive40 ima le zadnji pogon, njegov elektromotor pa zmore 430 Njutonmetrov ter 250 kilovatov; M50 z dvema elektromotorjema pa ima sistemski navor 795 Njutonmetrov ter sistemsko moč 400 kilovatov, pri čemer zmore prednji elektromotor 190, zadnji pa 230 kilovatov. Podatek o trajni moči elektromotorjev ni na voljo.

Pri BMW govorijo že o peti generaciji električnega pogonskega sistema eDrive, pri katerem izpostavljajo predvsem visoko napetost baterije (400 V), zmanjšano uporabo redkih zemelj in proizvodnjo brez izpustov ogljikovega dioksida.

Nova pri tem pogonu je samodejna regulacija rekuperacije kinetične energije, ki omogoča tudi vožnjo (pretežno) le s stopalko pospeševanja; pri M50 je moč rekuperacije lahko tudi do 195 kilovatov!

Obe različici imata enako pogonsko baterijo, ki zmore neto 80,7 kilovatne ure, kar naj bi zadostovalo za do 590 kilometrov vožnje z eDrive40 in za 521 z M50 po standardu WLTP. Prvi pospeši z mesta do 100 v 5,7 sekunde in doseže največ 190 kilometrov na uro, drugi pa doseže 100 v 3,9 sekunde ter pelje najhitreje 225 kilometrov na uro. Največji hitrosti sta elektronsko omejeni.

Polnilna kabla sta dva, za domače polnjenje in za javne polnilnice skupaj s kartico za polnjenje na javnih polnilnicah BMW Charging. Ta mreža pokriva 500 ponudnikov polnjenja v Evropi s preko 200 tisoč polnilnimi postajami, od katerih jih je 790 v Sloveniji, vključno z mrežo polnilnic visokih moči Ionity.

Pri BMW pravijo, da se baterija na domači polnilnici (tri faze, 11 kW) od nič do 100 odstotkov napolni v osmih urah in pol, na 200-kilovatni javni polnilnici pa od 10 do 80 odstotkov v 31 minutah. Največja moč polnjenja je pri i4 205 kilovatov.

Na našem trgu stane osnovni i4 eDrive40 57.650 evrov, osnovni M50 pa 71.500 evrov. Zanimivo in za marsikoga vzpodbudno je, da stane eDrive40 le slabe tri tisočake več od navorsko primerljive bencinske različice 430i Gran Coupé (400 Nm). Za tiste, ki so mu zmogljivosti in cena omenjenih dveh i4 še previsoke, pri BMW napovedujejo še tretjo pogonsko različico, ki bo šibkejša (in cenejša).◄

Foto: BMW