Avtomobilski teden 46, 2021 Avtomobilski teden 46, 2021
McLaren v Audijeve roke? Koncern Volkswagen je ob tesnem sodelovanju s Porschejem pred nedavnim »oddal« slovitega Bugattija. Tako je nastalo novo podjetje Bugatti Rimac.... Avtomobilski teden 46, 2021

Britanski McLaren je v bahrainskih rokah in je precej nesporno, da ima finančne težave.

McLaren v Audijeve roke?

Koncern Volkswagen je ob tesnem sodelovanju s Porschejem pred nedavnim »oddal« slovitega Bugattija. Tako je nastalo novo podjetje Bugatti Rimac. Zdi se, da se je tako bolj ali manj elegantno znebil tovarne, ki ima sicer bogato zgodovino, toda v poslovno-finančnem smislu je bil nakup pred več kot dvajsetimi leti – temu je odločilno pripomogel že pokojni dr. Ferdinand Piëch – vsekakor zgrešen. S tega zornega kota se zdi novica, da se Audi, ki je pomemben del koncerna Volkswagen, zanima za nakup britanskega podjetja McLaren, zanimiva in morda neverjetna.

Britanska avtomobilistična revija Autocar je novico o tem povzela po sestrski nemški izdaji Automobilwoche. Audi naj bi imel v načrtu sodelovanje v Formuli 1, prav tam pa je skupina McLaren že dolgo doma. V tej kombinaciji naj bi se pojavljal tudi münchenski BMW, ki naj bi s konkurenčnim Audijem celo tekmoval za primat nad britansko avtomobilsko skupino. Ta je trenutno v lasti bahrainskega sklada in nesporno je, da ima finančne oziroma druge poslovne težave. To naj bi bil tudi razlog za morebitno prodajo. Pri McLarnu, so navedbe obeh medijev zanikali, prav tako tudi pri BMW, medtem ko iz Audija še ni bilo slišati zanikanja. Tam, kjer je dim, je tudi ogenj, ne?

***

Tudi Ford ima težave s polprevodniki, a zlasti Puma gre dobro v promet.

Polprevodniki pestijo tudi ameriški Ford

Čeprav je bilo sem in tja slišati, da se utegne pomanjkanje posameznih sestavnih delov, zlasti znamenitih polprevodnikov, proti koncu leta vendarle nekoliko umiriti – veljalo naj bi predvsem za Toyoto –, postaja očitno, da so to zgolj pobožne želje. Ford, pomemben avtomobilski igralec v ZDA in še kje, v Evropi precej manj, močno trpi zaradi tega.

Kot pravijo, bodo vsaj v treh ali štirih evropskih tovarnah začasno ustavili proizvodnjo oziroma jo tako ali drugače prilagodili neprijetnim okoliščinam. Glede težav niso optimistični – vsaj še prihodnje leto, skoraj gotovo pa tudi v letu 2023 se bo poznalo pomanjkanje polprevodnikov. Po njihovih napovedih naj bi bila letošnja izdelava avtomobilov vseh avtomobilskih tovarn vsaj za 10 milijonov vozil manjša, pri čemer pa je že precej časa znano, da ta težava veliko bolj pesti evropske in ameriške kot pa druge avtomobilske tovarne. Samo v Evropi naj bi bila po teh napovedih produkcija manjša za okoli tri ali 3,5 milijona vozil.

Temu primerne so tudi omejitve v vsaj štirih Fordovih evropskih tovarnah. Tako bodo stroji do konca tega tedna stali v Kölnu, kjer nastaja Fiesta. V Saarlouisu, kjer izdelujejo Focus, je te dni prav tako omejena produkcija. V španski Valencii, kjer izdelujejo Kugo, ki gre sicer na evropskem trgu dobro v promet, so stroji stali septembra, računajo, da se bo to ponovno zgodilo decembra. V romunski Craiovi (Puma in Ecosport) so te dni znova zagnali proizvodnjo v treh izmenah.

Pri Fordu ne skrivajo, da so vse napore usmerili v to, da bi bila kar najmanj obremenjena izdelava dveh uspešnih avtomobilov na evropskih trgih, torej Pume in Kuge. Oba športna terenca prednjačita pred nekdaj bistveno bolj uspešno Fiesto in Focusom; septembra je bila Puma najbolje prodajani Ford na evropskih trgih, komaj kaj je zaostajala Kuga. V obratni smeri je šla prodaja Fieste, saj je bilo kupcev tega avtomobila letos za dobrih 21 odstotkov manj, medtem ko se je prodaja Focusa zmanjšala za krepkih 47 odstotkov.

***

EU je lani uvozila veliko avtomobilov, toda bistveno manj kot leto prej.

EU: največ iz Velike Britanije

Evropska unija (EU) seveda ni le velik izdelovalec avtomobilov, pač pa tudi njihov velik uvoznik. Po obsegu posla je EU za ZDA in Kitajsko, kar pomeni, da gre za trg/prostor, ki ima v globalnem pogledu svojo težo. Kako je bilo z uvozom avtomobilov v EU lani, ko je bilo marsikaj drugače?

V letu 2020 je po statistiki Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (Acea) EU uvozila 3,05 milijona avtomobilov. To je bil najmanjši uvoz po letu 2015, ko je na ceste EU pripeljalo 3,06 avtomobilov. Največji je bil uvoz tik pred pandemijo, torej leta 2019, ko so v EU uvozili 3,97 milijona avtomobilov. Lani uvoz je bil za dobrih 23 odstotkov skromnejši kot leto prej. Kljub temu je največ avtomobilov na celino pripeljalo iz Velike Britanije, in sicer nekaj več kot 503 tisoč, vendar pa je bilo to za 28,2 odstotka manj kot leta 2019. Turčija je velik izdelovalec avtomobilov, saj je od tam lani na trge EU pripeljalo 494 tisoč vozil oziroma 29,5 odstotka manj. Japonska je seveda prav tako visoko na tej lestvici – za te avtomobile se je lani odločilo 483 tisoč evropskih kupcev, kar pa je bilo prav tako precej manj kot leto prej (minus 28,3 odstotka). Zanimive so tudi ZDA, čeprav se zdi, da na evropskih trgih ti avtomobili niso zelo pogosti. Američani so tako na Staro celino lani pripeljali 386 tisoč avtomobilov. Avtomobili, ki nastajajo v Maroku, so lani zapeljali v 240 tisoč evropskih garaž, tisti, ki nosijo oznako ‘Made in China’, pa v 170 tisoč. Med države, ki so bolj opazne na tem seznamu, sta še Južna Afrika (124 tisoč vozil) in Švica, od koder je na trge EU lani pripeljalo dobrih 48 tisoč avtomobilov.

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.