Avtomobilski teden 2, 2021 Avtomobilski teden 2, 2021
Porsche: minus, a precej skromen Nič novega – ko je slabo, gre tistim nekje na robu še slabše. In seveda obratno – tistim pri... Avtomobilski teden 2, 2021

Porsche Taycan: dober posel z električnim avtomobilom v problematičnem letu 2019.

Porsche: minus, a precej skromen

Nič novega – ko je slabo, gre tistim nekje na robu še slabše. In seveda obratno – tistim pri vrhu gre tudi v slabih časih dobro, morda presenetljivo dobro. To velja za Porsche, tovarno v Volkswagnovi lasti, eno tistih, ki pravzaprav ne pozna resne krize, vsaj zadnjih dvajset let ne.

Lani, v letu, ki je bilo takšno, kot je pač bilo, je Porsche prodal točno 272.162 avtomobilov. Veliko, tako da se je treba že vprašati, ali je to še premijsko-športna-avtomobilska hiša. Ampak to je že druga zgodba. Lanska številka je zgolj za tri odstotke skromnejša kot leta 2019! Čeprav ta hip še ni podatkov, kako so lani poslovale oziroma prodajale avtomobilske tovarne, ki jih lahko vsaj od daleč primerjamo s Porschejem, je bolj ali manj jasno, da je bil Porsche izjemen. In še bolj je zanimiv podatek, da je šel skoraj izjemno dobro v promet prvi električni Porsche Taycan. Zanj se je lani ogrelo nič manj kot 20 tisoč kupcev. Tržni uspeh tega avtomobila je pomemben tudi zato, ker je tovarna lani stala več kot šest tednov, Taycan pa zanesljivo ni avto za vsak žep – kot večine Porschejev ne. Dobro so lani prodajali tudi Cayenne (več kot 92 tisoč), katerega prodaja je b

ila večja za odstotek. Gotovo pa ni mogoče pozabiti ali zanemariti slovitega 911, avtomobila, ki je bistvo oziroma prodajna stalnica te nemške avtomobilske hiše – lani si ga je omislilo 34.328 kupcev.

Med posamičnimi trgi je bil v ospredju kitajski in to kljub vsem zadregam zlasti na začetku lanskega leta. Tam so Nemci prodali skoraj 89 tisoč avtomobilov oziroma tri odstotke več kot leto prej. Na vseh drugih prostorih je bila prodaja nekaj skromnejša, vendar padec ni bil pretirano globok. Opaznejša izjema v tej smeri je domača Nemčija, kjer je bil posel s Porscheji manjši za kar visokih 17 odstotkov. Po drugi strani je bila prodaja v ZDA manjša za sedem in v Evropi za devet odstotkov. In tako drži tisto, kar je bilo zapisano v uvodu …

***

Ford uresničuje svoj ‘obnovitveni’ načrt.

Ford zapira tri tovarne v Južni Ameriki

Prihaja torej čas, ko bodo avtomobilska industrija oziroma tovarne pokazale, kako so poslovale v letu 2020. Povsem jasno je, da ni mogoče pričakovati nič posebej novega oziroma dobrega, kajti pandemija je bolj ali manj prizadela vse. Hkrati pa prihaja tudi čas, ko se bo pokazalo, kako se nameravajo tovarne izvleči iz zagat oziroma težav. To, kar sedaj napoveduj Ford, utegne biti praksa prihodnjih mesecev ali let.

Druga največja ameriška avtomobilska hiša, ki se je v zadnji veliki gospodarski krizi pred dobrimi desetimi leti odrezala veliko bolje kot domača konkurenta, torej General Motoros (GM) in Chrysler, je napovedal zaprtje treh tovarna, ki jih ima v Južni Ameriki. S tem bo ob delo najmanj 5.000 zaposlenih, kar bo še povečalo gospodarske in seveda tudi politične težave v teh državah. Nič novega ni v tem, da se je vrednost delnic tega ameriškega avtomobilskega giganta takoj po objavi novice o zaprtju južnoameriških tovarn povečala za dobre tri odstotke. Ob tem je vodstvo tovarne zgolj sporočilo, da je ukrep del že pred časom objavljenega načrta, s katerim naj bi v prihodnjih letih tako in drugače privarčevali 11 milijard dolarjev. Samo vprašanje časa je, kdaj bo takšno ali podobno sporočilo prišla še iz katere druge avtomobilske hiše.

***

Elon Musk: nič več najbogatejši Zemljan.

Musk in njegov denar

Skoraj nihče ni prezrl: prejšnji teden je svet obletela novica, da je ‘naš’ Elon Musk, izvršni direktor Tesle in tudi njen največji lastnik, postal najbogatejši Zemljan. Njegovo premoženje naj bi bilo po oceni Forbesa vredno več kot premoženje Jeffa Bezosa, prvega moža Amazona. Toda na tem mestu je Musk preživel slab teden, kajti njegovo bogastvo naj bi bilo po novi oceni vredno ‘le’ 175 milijard evrov ali dobrih 11 milijard manj kot ima pod palcem šef Amazona. Nerodno.

Če pustimo ob strani vprašanje o tem, kako lahko nekdo zasluži oziroma ima toliko denarja, potem je Elon Musk na tej lestvici najbogatejših vendarle v skupini, ki ni velika, a si lahko reče, da tega silnega denarja ni dobila s sumljivi posli in podobnim. Musk ima marsikaj pokazati, na svojem kontu ima verjetno tudi kakšno nerodnost (recimo tisto izpred treh let, ko je hotel povsem privatizirati Teslo in zagotovil, da je zbral dovolj denarja za njen 100-odstotni nakup, a seveda ni bilo tako), toda nesporno je, da je vizionar z izjemnim posluhom za dober posel. Tesla je vsaj na teh straneh že znana zgodba, pri čemer je jasno, da jo je prav pandemija izstrelila v orbito izjemno uspešnih avtomobilskih tovarn. Brez newyorške borze in ameriškega pogleda na to, kaj počne Tesla, se to verjetno ne bi zgodilo tako hitro ali se vsaj ne bi vrednost Tesline delnice povečala za megalomanskih 600 odstotkov. Prav to je najpomembnejši razlog, da se je Musk začel kosati z Bezosom na prej omenjeni lestvici najbogatejših. In tukaj je smiselna primerjava: Bezos je na čelu Amazona, ki je prav tako kot Tesla dobil neverjeten pospešek v času pandemije. Toda izjemna ekspanzija spletne trgovine je bolj posledica naključja ali sreče in seveda nekaj malega občutka za posel. Tudi Tesla je imela veliko sreče in to predvsem v zadnjih dveh letih. Toda Musk vendarle ni kar tako, pa čeprav se zdi, da hodi po tanki črti, ki ločuje genije od norcev ali šarlatanov.

Ni se proslavil le s Teslo, pač pa s številnimi projekti, ki kažejo na izjemno pronicljivost oziroma vizionarskost. Njegovo podjete SpaceX je vpeto v zelo ambiciozne načrte z Marsom, saj je Musk prepričan, da bi lahko tam zagotovil možnost za nadaljevanje človeštva – če bi se na Zemlji zgodilo kaj zelo tragičnega. Prav zaradi tega se rojeni Južnoafričan strastno posveča tem načrtom in menda naj bi polovico svojega bogastva porabil prav za njihovo uresničitev. Morda se ne bo izšlo tako, kot računa, a drži, da se doslej še ni zapletel v kakšne sumljive posle, niti ni bilo slišati, da bi mizerno plačeval svoje zaposlene kot recimo slavni Bezos. Če že, potem naj bo Musk prvi tudi na Forbesovi lestvici.

Janez Kovačič