Avtomobilski teden 19, 2021 Avtomobilski teden 19, 2021
Tudi Nissan v rdečem Že kar nekaj časa o zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi ni bilo nič slišati. Francoski Renault ima sam s seboj in svojimi ‘sestavnimi... Avtomobilski teden 19, 2021

Japonski Nissan ima za seboj, tako kot večina, naporno poslovno leto.

Tudi Nissan v rdečem

Že kar nekaj časa o zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi ni bilo nič slišati. Francoski Renault ima sam s seboj in svojimi ‘sestavnimi deli’ – Dacio, AutoVAZ, Alpine – veliko dela, še bolj z vsem tistim, kar naj bi prinesel sedaj že skoraj sloviti Renaulution, nekakšen strateško-stabilizacijski načrt. Tega korporacija tudi nujno potrebuje, sicer se utegne lansko leto, ko je bilo izgube za osem milijard evrov(!), ponoviti še v bistveno slabši izvedbi. Toda te dni prihaja v ospredje, vsaj nekoliko, tudi Nissan, še vedno pomemben člen francosko-japonske zveze.

Poslovno leto se je na Japonskem končalo na zadnji marčevski dan. Nissan je lani, torej v letu, ki tako rekoč nobeni avtomobilski tovarni ni bilo naklonjeno, ustvaril 156 milijard jenov izgube. Prevedeno v bolj razumljivo oziroma nam nekaj bližjo valuto pomeni, da se je na rdeči bilančni strani nabralo za 1,8 milijarde dolarjev izgube. To je bilo za približno tretjino več kot v poslovnem letu 2018/19. Primerjava z Renaultom gre v prid japonskega partnerja, vendar ta sporoča, da se utegnejo težave nadaljevati tudi v tem poslovnem letu, saj se je znašel v vrtincu težav, ki jih še vedno povzroča pomanjkanje polprevodnikov. Tako postaja vse bolj jasno, da bo leto, ki naj bi vendarle prineslo nekaj olajšanja po vsem tem, kar je povzročila pandemija Covid-19, še kar daleč od idiličnega.

***

Greg Kelly, nekdanji pomočnik Carlosa Ghosna in predstavniški direktor Nissana, se ni izognil japonskim sodnikom.

Japonska: ni Ghosna, sta pa Kelly in Taylorja

Carlos Ghosn, nekdanji prvi mož zgoraj omenjene zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, je še vedno tam, kjer je že od konca leta 2019, (torej v domačem Libanonu), ko se mu je posrečil spektakularen pobeg iz hišnega zapora v Tokiu. Tam pa so drugi, ki jih japonske oblasti obtožujejo oziroma sumijo sodelovanja tako pri organizaciji njegovega pobega kot številnih drugih nepravilnosti. Med temi sta Greg Kelly, nekdanji predstavniški direktor v Nissanu in Ghosnova desna roka, ter Michael Taylor, sicer nekdanji član ameriških zelenih baretk in neposredni organizator Ghosnovega pobega.

Kellyja so te dni prvič zaslišali na sodišču. Po pričakovanju je zanikal vse, česar ga obtožujejo. Med drugim je dejal, da je bil njegov edini namen oziroma cilj pomagati Carlosu Ghosnu pri tem, da bi se obdržal na vodilnem mestu zveze. Njegovo zamenjavo naj bi načrtovali »drugi izdelovalci avtomobilov«, pri čemer pa očitno ni jasno povedal, koga je imel v mislih. Zatrdil je tudi, da sta bila z Ghosnom žrtvi prevrata, ki naj bi ga organizirali oziroma pripravljali »nekdanji kolegi«, ki so nasprotovali nameravani združitvi Renaulta in Nissana. Kelly je ob tem obtožen tudi pomoči pri številnih finančnih nepravilnostih, saj naj bi med drugim Ghosnu pomagal pri utaji oziroma skrivanju kar 86 milijonov dolarjev, pridobljeni na nepravilen način. Če bo Kelly spoznan za krivega, mu po japonskih zakonih grozi vsaj 15 let zapora, plačati pa bi moral tudi visoko kazen.

Na začetek sojenja pa čakata Michael Taylor in njegov sin Peter. Oba sta, kot že zapisano, po japonskih trditvah pomagala pri organizaciji Ghosnovega pobega. Japonskim oblastem so ju izročili Američani, po sedanjih napovedih pa naj bi se vsaj proces proti Michaelu Taylorju začel sredi prihodnjega meseca. Še bo zanimivo.

***

Na vrednost Bitcoina vpliva tudi Elon Musk.

Tesle ni več za Bitcoine

Sredi februarja je Tesla objavila, da je v nakup Bitcoinov investirala kar 1,5 milijarde dolarjev. Hkrati je Elon Musk, prvi mož tovarne, twitnil, da je možen nakup avtomobilov Tesla s to najbolj razširjeno kriptovaluto. To je pognalo vrednost Bitcoina znova v nebo. Toda sedaj si je Musk premislil in Bitcoin se je znašel v borznem vrtincu, ki mu je vsaj začasno odvzel kakšnih 17 odstotkov vrednosti. Toda sedaj je menda znova tam, kjer je že bil – kovanec naj bi bil vreden okoli 50 tisoč dolarjev – k čemu so menda veliko pripomogle azijske borze. Kaj se je zgodilo?

Elon Musk je prepričan, da pri rudarjenju te kriptovalute uporabljajo fosilna goriva oziroma da energija, ki je potrebna za to početje, v preveliki meri prihaja iz neobnovljivih virov. Zaradi tega Tesla ne bo več prodajala svojih avtomobilov za to kriptovaluto. »Kripotovalute so dobra ideja in imajo nedvomno obetavno prihodnost, toda ne na račun okolja. Bitcoine bomo znova sprejemali kot plačilo za naše avtomobile takoj, ko bo rudarjenje opravljeno na bolj sprejemljiv okoljski oziroma energetski način,« je še dodal Musk. V dobrih dveh urah po tem njegovem sporočilu se je vrednost kovanca Bitcoina znižala s skoraj 54 na nekaj več kot 45 tisoč dolarjev, kar je najnižja vrednost po 1. marcu. Toda čez nekaj časa je znova zrasla, kar pomeni, da investitorji kljub Tesli in Elonu Musku še naprej močno zaupajo kriptovalutam, še posebej Bitcoinu. Drži – svet je v rokah borz in deloma tudi v rokah Elona Muska …

Janez Kovačič