Avtomobilski teden 18, 2017 Avtomobilski teden 18, 2017
Odgovor na prvo vprašanje je enostaven: ali na prodajo avtomobilov (in seveda na vse druge posle) vplivajo politične okoliščine? Vplivajo, o tem ne more... Avtomobilski teden 18, 2017

Odgovor na prvo vprašanje je enostaven: ali na prodajo avtomobilov (in seveda na vse druge posle) vplivajo politične okoliščine? Vplivajo, o tem ne more biti posebnega dvoma. Bolj zapleteno je iskanje odgovora na drugo: koliko?

Ko gredo ljudje dvakrat na volitve, nimajo časa za obisk avtomobilskih salonov, domnevajo v Franciji.

V Franciji, ki se pripravlja na drugi krog predsedniških volitev v nedeljo, se o tem morda (ali verjetno) sprašujejo predvsem v prodajnih oddelkih domačih avtomobilskih hiš. Aprila je bilo prodanih dobrih 171 tisoč osebnih avtomobilov ali šest odstotkov manj kot aprila lani. Paradoks teh številk je očiten: skupina Renault, ki si na galskem trgu odreže največji tržni delež, je v četrtem letošnjem mesecu padla za sploh ne skromnih 8,3 odstotka, pri čemer je k temu minusu matični Renault prispeval 9,3, Dacia pa 5,3 odstotka. Grupacija PSA (Peugeot, Citroën) tudi ni imela posebnega razloga za zadovoljstvo, kajti prodaja je bila skromnejša za 5,3 odstotka. Citroën je v tem pogledu potegnil krajšo (minus 5,2 odstotka), medtem ko je Peugeotova prodaja padla za 2, 2 odstotka. Zakaj je bil posel z avtomobili Citroënove znamke DS skromnejši za katastrofalnih 42 odstotkov, je tudi vprašanje brez odgovora. In drugi?

Španski Seat je bila aprilski zmagovalec francoskega avtomobilskega trga. Njegova prodaja je zrasla za 21 odstotkov. Tudi češka Škoda ne more biti nezadovoljna (plus 8,7 odstotka), medtem ko drugim ni šlo najbolje: matični VW je padel za 8,4, Audi za 15 in slavni Porsche za 19 odstotkov. Pod črto je skupina VW aprila zabeležila 8,5 odstotka slabši rezultat v primerjavi z lanskim enakim mesecem. Prav je omeniti še nekatere. Kia je zrasla za 12, medtem ko je Hyundai padel za 15 odstotkov; apeninski Fiat je za svoje avtomobile našel 3,9 odstotka več kupcev, japonska Toyota pa spoštljivih 12 odstotkov.

Ve se, da je kapital plaha ptica. Kupci avtomobilov, ki so hkrati tudi volivci, prav tako. Ampak (francoska) statistika je ponudila prijazen odgovor za vsa vprašanja: aprila so bili zaradi praznikov avtomobilski saloni zaprti dodatna dva dneva. Če se to ne bi zgodilo, bi bila prodaja za 3,9 odstotka večja. Sprejemljivo?!

***

Papež Frančišek je naklonjen Fiatom, ki očitno ustrezajo presoji skromnosti.

Vatikan je najmanjša neodvisna država na obli, pa naj gre za število prebivalcev ali površino, saj tam živi nekaj več kot 800 ljudi na manj kot pol kvadratnega kilometra. Najpomembnejša rimskokatoliška cerkev je znana bazilika svetega Petra, najpomembnejši prebivalec te mini države pa seveda papež. Ta hip oziroma že kar nekaj časa Frančišek, ki prihaja iz rodu Frančiškanov, zapriseženih skromnosti. Vatikan je torej miniaturen, toda njegova politična in moralna teža oziroma pomen pa enormna.

Frančišek, ki se na skromnost dobro spozna in jo tudi živi, se je ob začetku svojega pontifikata odrekel številnim Papamobilom.  Zvečinoma so biti to izdelki Mercedes-Benza, ki so papežem zagotavljali ustrezno varnost, pa seveda tudi udobje in celo razkošje. Pred nastopom Frančiška so se avtomobilske hiše tako rekoč drenjale pred vatikanskimi vrati, kajti narediti in pokloniti Papamobil Svetemu očetu je bila želja številnih, uslišanih pa ni bilo prav veliko. Argentinski papež na to ne da veliko, pravzaprav zelo malo in prav pred nedavnim se je takole mimogrede obregnil tudi ob avtomobilski luksuz. Ampak peš pač ne more vedno in povsod in zato še toliko bolj pade v oči štirikolesnik, ki ga uporablja med svojimi obiski. In zdi se, da je apeninski Fiat potrkal na prava vrata.

Pred nedavnim se je Frančišek mudil v Egiptu, kjer živi približno osem milijonov Koptov, torej egiptovskih Kristjanov. Gotovo ni ostalo neopaženo, da je do letalskih stopnic pripeljal s Fiatom Tipo. Očitno ta najnovejši izdelek italijanske avtomobilske hiše zadostuje presoji skromnosti, izročilu, ki ga težko prebavljajo tudi nekateri najpomembnejši predstavniki Katoliške cerkve na Slovenskem. Frančišek je svojo naklonjenost avtomobilom torinske tovarne pokazal tudi ob lanskem obisku ZDA, kjer je mahal iz Fiata 500L. Seveda je veliko vprašanje, ali ima to kakršnekoli vpliv na posel z latinsko avtomobilsko pločevino, toda marketinškega in siceršnjega učinka ni modro podceniti. Sicer pa – Vatikan je sredi Rima …

***

Ferrari 812 Superfast je prispodoba moči, prestiža in predvsem globokega žepa.

Življenje postaja absurdno in to še najbolj za one, ki ne zmorej(m)o prebaviti nekaj  najbolj znanih dejstev – recimo tistega o razporejenosti denarja oziroma bogastva. Recimo, da v ta sklop oziroma razporeditev spada tudi italijanski Ferrari.

Slovita hiša iz Maranella je v letošnjih prvih treh mesecih  ustvarila 242 milijonov evrov dobička. Res je, da bo čisti dobiček nekaj manjši, saj bo treba plačati davke, odšteti amortizacijo in kar je še takšnih malenkosti. Toda nesporno je, da je bilo v enakem lanskem obdobju takšnega dobička ‘le’ za 178 milijonov evrov. Skratka, primerjava kaže na približno 36-odstotni skok, kar seveda ni mačji kašelj. Ampak ob tem je zelo ilustrativno pojasnilo, zakaj je bil Ferrari tako uspešen.

Pred kakšnim mesecem so povili Ferrari 812 Superfast, najhitrejši serijsko izdelan avto od časov, ko je tovarno ustanovil svojeglavi in nepredvidljivi Enzo. Bolid si oznako tudi zasluži, saj ga poganja 6,5-litrski dvanajstvaljnik z nič manj kot 789 ‘konji’, kar omogoča najvišjo hitrost 340 kilometrov na uro ter pospešek 2,9 sekunde do 100! Koliko bo treba odšteti zanj, ta hip še ni točno znano, se pa ve, da stane LaFerrari Aperta, jubilejni avto ob 70-obletnici tovarne, okrogla dva milijona evrov. In sedaj pride na vrsto absurd.

Sergio Marchionne, ki je pred nekako letom in pol na krmilu zamenjal slavnega Luca di Montezemola, računa, da se bo proizvodnja Ferraijev do leta 2019 povečala z lanskih sedem na devet tisoč. Prav to je bil ali naj bi bil eden najpomembnejših razlogov za odhod »dobrega prijatelja« (kot je o Luci govoril Sergio), ki se menda ni strinjal s ‘plebejizacijo’ tovarne iz Maranella. Marchionne ob tem načrtuje tudi razširitev modelske palete, in sicer naj bi iz tovarne prihajali celo hibridi, pa tudi motorno šibkejši in posledično cenejši avtomobili. Lepo, toda prav letos ugotavljajo, da sta tako povpraševanje kot prodaja najdražjih in najzmogljivejših 12-valjnih avtomobilov poskočila za nič manj kot 50 odstotkov, medtem ko je upad kupcev, ki si želijo osemvaljnik, več kot očiten!

Janez Kovačič

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Preberite tudi